• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120301900
  • خبرنگار : 30147

رئیس بهزیستی نیشابور مطرح کرد

۱۷ سکونتگاه غیررسمی در نیشابور عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی

۱۷ سکونتگاه غیررسمی در نیشابور عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بهزیستی نیشابور وجود ۱۷ سکونتگاه غیررسمی در این شهرستان را از جمله عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست.

علی صدر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه یکی از مهمترین و مؤثرترین سازمان‌های پاسخگو برای مردم بهزیستی است، اظهار کرد: جامعه هدف ما تمام آحاد جامعه هستند و مختص قشر خاصی نمی‌شود.

وی افزود: در وضعیت فعلی کسانی که نیازمند دریافت خدمات هستند فقط به بهزیستی مراجعه نمی‌کنند و به همه سازمان‌ها مراجعه دارند، بسیاری حوزه‌ها درگیری کارهای مددکاری شدند.

رئیس بهزیستی نیشابور با اشاره به اینکه با این حجم کار، سازمان بهزیستی یا در قانون دیده نشده و یا آن‌گونه که باید نمایندگان توجه جدی به سازمان بهزیستی نداشتند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در قد و قواره یک وزارتخانه کار می‌کند، انتظار داریم نمایندگان زمینه را برای ارتقاء این سازمان به وزارتخانه فراهم کنند.

وی تأکید کرد: تا وقتی بسترهای تشکیلاتی و منابع مالی این سازمان به خوبی دیده نشود همچنان با چالش‌ها مواجه خواهیم بود. از سویی همکاران چون خدمات مطلوبی دریافت نمی‌کنند دچار فرسودگی و سرخوردگی می‌شوند.

صدر عنوان کرد: متأسفانه کمبود نیرو اجازه نمی‌دهد تمامی خدمات مورد نیاز را به طور مطلوب به جامعه هدف ارائه دهیم، انتظار داریم مجلسیان توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از نیازمندی‌های مددجویان مرتبط با منابع مالی است، اظهار کرد: عمده خدماتی که مددجویان از ما می‌خواهند با مسائل مالی رفع می‌شود.

رئیس بهزیستی نیشابور ادامه داد: هرچند مجوزهایی که بهزیستی به مراکز می‌دهد بسیار متنوع هستند، اما بدون اینکه آموزش‌های لازم را ببینند مجوز داده می‌شود، این وضعیت موجب ایجاد چالش‌های جدی در نظارت و ارتباط با این مراکز می‌شود.

فعالیت مراکز تحت پوشش بهزیستی با مجوزهای قدیمی

وی پایش و ارزیابی مراکزی که برای آن‌ها مجوز صادر شده را بسیار ضروری دانست و افزود: چون بسیاری از مراکز تحت پوشش بهزیستی با همان مجوزهای قدیمی و از ۲۰ سال گذشته فعالیت می‌کنند اثر بخشی‌شان را نمی‌دانیم، می‌طلبد تمامی مراکز ارزیابی شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور در ادامه بر انجام پژوهش‌های علمی و کارآمد در بهزیستی تأکید کرد و گفت: تصمیم سازی‌ها در سازمان بهزیستی باید بر اساس انجام کارهای پژوهشی باشد.

وی افزود: بهزیستی در نیشابور به چهار مرکز دولتی و ۴۷ مرکز غیردولتی، پنج مرکز سالمندان، هفت مرکز توان‌بخشی، دو مرکز شبانه‌روزی معلولین و ۶ دفتر و مرکز مشاوره ژنتیک، درمان اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد خدمات ارائه می‌دهد که با ۱۲ مرکز مثبت زندگی پس از مشهد دارای بیشترین مراکز از این نوع در سطح شهرستان‌های استان است.

صدر با اعلام اینکه نیشابور یک شهرستان مهاجرپذیر است، خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی ۱۷ سکونتگاه غیررسمی در نیشابور وجود دارد که افزایش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان را رقم زده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان پس از مشهد دارای بیشترین میزان تنوع قومی و فرهنگی در استان است، می‌طلبد نیروی بیشتری به بهزیستی نیشابور اختصاص یابد.

بهزیستی نیشابور دارای ۷۰۱۸ مستمری‌بگیر و ۷۱۶ زن سرپرست خانوار و ۱۲ خانواده دارای سه قلو است.

در سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان و معلولین نیشابور در مجموع به بیش از ۳۰۰ مددجو خدمات ارائه می‌شود، همچنین در پنج خانه فرزندان نیشابور ۱۱۳ فرزند در دو گروه سنی ۷ تا ۱۳ و ۱۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha