• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120201135
  • خبرنگار : 50534

برنامه‌های هفته جوان در استان زنجان اعلام شد

برنامه‌های هفته جوان در استان زنجان اعلام شد

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: جشنواره تجلیل از جوان برتر در زنجان برگزار خواهد شد. 

 جواد بازرگان صبح امروز (۲ اسفند ماه) در جلسه ستاد جوانان استان،اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه جوانان در توسعه همه جانبه کشور و برای ایجاد نگاه ویژه به جوان و مسائل مربوط به این گروه سنی، روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نامگذاری شده است و هفته مصادف با ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) همه سال براساس مصوبه جلسه نهم شورای عالی جوانان به‌نام هفته جوان، تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این هفته، از جوانان برتر در عرصه‌های مختلف علمی ورزشی، هنری، قرآنی فناوری و... تجلیل می‌شود، افزود: اهداف هفته جوان، تقویت جایگاه جوانان در افکار عمومی، توجه ویژه مسئولان و تصمیم‌گیران در سطوح ملی و استانی به موضوعات مربوط به جوانان و اهتمام برای رفع مسائل آنها همچنین‌ توانمندسازی جوانان و ارتقای نشاط، امید به آینده، خودباوری و هویت در بین جوانان است.

بازرگان با اشاره به ایجاد ارتباط سازنده میان جوانان با یکدیگر و جوانان با مسئولان، ادامه داد: نام‌گذاری اسامی هفته جوان رو نیز در امسال خواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: برنامه‌های هفته جوان اعم از فعالیت‌های تبلیغاتی هفته جوان به منظور ابلاغ اهمیت موضوع جوان و چالش‌های حوزه جوانی شامل تولید و پخش تیزر و کلیپ‌های ویدیویی در صداوسیمای استان و فضای مجازی، آذین‌بندی و نصب بنر و پلاکارد در ادارات و ورزشگاه های تابعه استان خواهد بود. 

این مسئول با اشاره به برگزاری نشست‌های گفت‌وگو و پاتوق‌های فرهنگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جوانان، نشست‌های هم‌اندیشی جوانان با مسئولان اجرایی استان ارائه مشکلات، مطالبات، پیشنهادات و راه کارها از طرف جوانان و پاسخگویی از طرف مسئولان، همچنین برگزاری برنامه‌های پاک‌سازی طبیعت و حفظ محیط زیست، اذعان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره رایگان یا نیم‌بها ویژه جوانان و خانواده‌ها و مسابقات کتابخوانی خاطره‌نویسی، وبلاگ‌نویسی، مشاعره، شعرسرایی و .... از دیگر برنامه‌های این هفته است‌. 

بازرگان با اشاره به استفاده جوانان به صورت رایگان یا نیم‌بها از سالن‌های ورزشی، استخرها، سینماها و موزه های استان در هفته جوان، افزود: اتوبوسی جهت ارائه خدمات مشاوره ازدواج مشاوره بهداشتی و جلوگیری بیماری‌های عفونی در مراکز استان‌ها با مشارکت وزارت بهداشت و با استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی استان داریم این اتوبوس در مراکز پرتردد جوانان حضور یافته و ارائه خدمات خواهد داد.  

این مسئول برگزاری کارگاه‌های خلاقیت و نوآوری به‌صورت رایگان برای جوانان همچنین بازدید جوانان از پارک‌های علم و فناوری آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان مراکز رشد را یکی از برنامه‌های مهم هفته جوان دانست و بیان کرد: توجه به مسائل علمی و ارتقای دانش‌بنیان در حیطه جوانان رویکرد حائز اهمیتی است. 

وی همچنین از آزادی جوانان زندانی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، اردوهای هویتی، تفریحی به ویژه جوانان محروم در هفته جوان خبر داد و در رابطه با تجلیل از جشنواره جوان برتر، افزود: در سال‌جاری در نظر است این جشنواره در سطح استانی و به‌صورت دستگاهی طبق‌ دستورالعمل حاضر برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اهداف برگزاری از این جشنواره را زمینه‌سازی برای بروز ایمان ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان عنوان کرد و ادامه داد: زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی، امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف علـمی و اقتصادی از دیگر اهداف این جشنواره است. 

وی با اشاره به حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین متناسب با شاخص‌های ایرانی اسلامی و تقویت روحیه تحقیق ابداع و ابتکار در همه زمینه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، از طریق حمایت مادی و معنوی، تشریح کرد: یکی از شاخصه‌های مهم این جشنواره شناسایی جوانان مستعد و توانمند، برنامه‌ریزی مناسب برای سازماندهی آنان همچنین ارزش نهادن به اندیشه‌های سازندهی جوانان در همه عرصه‌ها است. 

وی با بیان اینکه جشنواره جوانان برتر ایران زمین در چهار محور فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: جوانان برتر در ۱۲ رشته اعم قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، کنشگرهای فعال رسانه و فضای مجازی، هنر تجسمی، خادم اهل بیت،کارآفرینی دانش‌بنیان، ورزش و فعال اجتماعی انتخاب خواهند شد.  

این مسئول با اشاره به دستگاه‌های محوری و همکار عهده‌دار انتخاب اولیه جوانان برتر در رابطه با شیوه اجرایی این جشنواره، گفت: درخواست معرفی ۳ جوان برتر پیشنهادی به همراه شاخص‌های انتخاب در هر یکی از موضوعات تخصصی جشنواره به واسطه دستگاه‌های محوری جشنواره مقرر شده است.  

وی سه اصل تابعیت ایران، عدم سوءپیشینه و ارسال اسامی و مستندات ۱۲ برگزیده هیئت داوری استان (هر موضوع فقط یک برگزیده) به دبیرخانه جهت تایید نهایی آن ضروری دانست و افزود: سن شرکت‌کنندگان ۱۸ تا ۳۵ سال خواهد بود.  

بازرگان همچنین اشاره‌ای به سلسه جلسات گفتگی جوانان با مسئولان داشت و ادامه داد: اهداف این گفتمان ایجاد فرصت برای جوانان جهت بیان مسائل، مشکلات و سؤالات پیرامون موضوعات مرتبط دیدگاه‌ها، ایجاد فضای مناسب برای تعامل مستقیم جوانان با مسئولان، ایجاد بستر مناسب جهت شفاف‌سازی و تبیـیـن اهداف و وظایف دستگاه‌های اجرایی در قبال جوانان است. 

وی با اشاره به نبود تعامل مستقیم مسئولان و جوانان به منظور شفاف‌سازی مسائل و مشکلات جوانان در هر استان، اذعان کرد: برگزاری مستمر سلسله «برنامه‌های گفتگوی جوانان با مسئولان را ضرورت بخشیده است.  

این مسئول با بیان اینکه برگزاری این جلسات حلقه مفقوده فرایند مشارکت جوانان در فرایند تصمیم‌سازی کشور بوده و به عنوان مجرایی برای انتقال مسائل، مشکلات و نظرات جوانان به مراجع بالاتر و تصمیم‌ساز عمل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در این جلسات نقطه نظرات جوانان در رابطه با موضوعات مختلف جامعه که زندگی جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بررسی و جمع‌بندی شده و پس از طرح در جلسات ساماندهی امور جوانان با مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، در خصوص آن تصمیم‌گیری‌های لازم بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha