• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071914879
  • خبرنگار : 50534

نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از اساسی‌ترین وظایف دامپزشکی است 

نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از اساسی‌ترین وظایف دامپزشکی است 

ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: دامپزشکی دستگاهی خدمات‌رسان است که علاوه بر حضور مراجعان، به‌طور میانگین کارشناسان آن سالانه هفت بار برای ارائه خدمات دامپزشکی به هر یک از منازل روستایی دارای دام عزیمت می‌کنند. 

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه دامپزشکی جزو معدود دستگاه‌های اجرایی است که خدمات بهداشتی خود را در محل روستاها و مناطق دورافتاده مرزی به صورت رایگان به تولیدکنندگان و دامداران ارائه می‌دهد، اظهار کرد: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی یکی از اساسی‌ترین وظایف دامپزشکی است.

وی با اشاره به اینکه این نظارات تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه انسانی دارد، افزود: برخی از نظارت‌های دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های طیور، کنترل خودروهای حمل دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی، نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و فعالیت‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی به عنوان مهم‌ترین این فعالیت‌ها است.  

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار دام سبک و سنگین نیمه نخست امسال به همت گروه‌های دولتی و خصوصی علیه انواع بیماری‌های دامی ایمن‌سازی شدند. 

او با بیان اینکه ۸۳۳ نوع بیماری بین حیوان و انسان وجود دارد که می‌توان به حیوانات خانگی در این مورد اشاره کرد، افزود: تاکید ما همان پیشگیری است. 

کاظمی با اشاره به احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان خدابنده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، عنوان کرد: این کشتارگاه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بخشی از خدمات دامپزشکی مربوط به عملیات واکسیناسیون و سم‌پاشی در واحدهای روستایی است که در این راستا همکاران مجموعه دامپزشکی به منازل روستایی برای ارائه خدمات رایگان مراجعه می کنند و بخش دیگری از اقدامات دامپزشکی به نظارت‌های آن برمی‌گردد که ممکن است در برخوردهایی که با خاطیان صورت می‌گیرد، نارضایت‌هایی نیز ایجاد شود که این موضوع امری طبیعی است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha