• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401120100615
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

حرفه‌آموزی متناسب با ظرفیت تیران و کرون انجام شود

حرفه‌آموزی متناسب با ظرفیت تیران و کرون انجام شود

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: حرفه‌آموزی و آموزش متناسب با ظرفیت شهرستان چرخه تولید و رشد اقتصادی را تسهیل می‌کند.

علی محمدی کیا، امروز(دوشنبه، اول اسفندماه) در نشست تکریم و معارفه رئیس مرکز فنی و حرفه تیران و کرون، اظهار کرد: گردشگری، کشاورزی مدرن و صنعت نوآورانه و دانش‌بنیان مهم‌ترین محور اقتصادی این شهرستان است که باید برای تکمیل این زنجیره فرآیندها را توسعه داد.

وی افزود: حرفه‌آموزی و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه جز مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه اقتصادی و تکمیل چرخه تولید به حساب می‌آید که در این مسیر آموزش و پرورش، آموزش عالی و مرکز فنی حرفه‌ای نقش مهمی دارند.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: آموزش و مهارت آموزی در کنار یکدیگر راهبردی پایدار و زمینه‌ساز پیشرفت منطقه خواهند بود و برای همین موضوع باید صنعت و بخش اقتصادی ارتباط خود را با این نهادها تقویت کنند.

وی اضافه کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای علاوه بر آموزش تئوری با زیرساخت‌های آموزش عملی قادر به تعامل بیشتر با صنعت و دانشگاه‌ها است و از این رو علاوه بر لزوم تقویت بخش دولتی به بخش خصوصی هم نیاز داریم.

محمدی کیا از مسئولان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خواست تا علاوه بر تقویت زیرساخت‌های کارگاهی در رشته‌های مورد نیاز شهرستان نیروی انسانی اداری و آموزشی را در این منطقه با جذب افراد و یا جابجایی نیروی انسانی محقق سازند.

وی معتقد است، بخش خصوصی در حوزه مهارت‌آموزی ظرفیت بالایی داشته و باید از آن حمایت کرد و با تسهیل شرایط این عرصه را نیز تقویت کنیم.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه توسعه اقتصادی این شهرستان مدرن شده، خاطرنشان کرد: این موضوع دانش‌آموختگان جوان و نیروی انسانی مولد را به انگیزه برای کار دعوت کرده و از فضای کارگری به شرایط فنی و تخصصی تبدیل ساخته که فرد نیز در کارخانه و یا گلخانه و هر محیط تولیدی رشد علمی هم پیدا می‌کند.

وی به انتصاب صورت گرفته در مرکز فنی و حرفه‌ای این منطقه اشاره کرد و گفت: با انتصاب یک فرد بومی و ساکن این منطقه پیش‌بینی می‌شود تحول جدی و همسو با نیاز شهرستان رقم بخورد که به پشتیبانی دیگر مسئولان هم نیاز دارد.

در این نشست اکبر فخاری به‌عنوان سرپرست جدید مرکز فنی و حرفه‌ای تیران و کرون معرفی و از تلاش‌های مسعود شفیعی رئیس قبلی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha