• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401112821170
  • خبرنگار : 71154

بروز رسانی شد

امدادرسانی ارتش به روستاهای محاصره در برف چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

امدادرسانی ارتش به روستاهای محاصره در برف چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امیر سرتیپ محمودی از استمرار اقدامات مردم‌یاری و امدادرسانی ارتش به مردم روستاهای محاصره در برف چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمد محمودی رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: از لحظات ابتدایی بحران رخ داده در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان اصفهان، بویژه پایگاه چهارم هوانیروز با آمادگی قبلی و پس از اعلام نیاز سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات مردم‌یاری خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تیم‌های متعددی از ارتش برای بازگشایی معابر و ارسال اقلام اضطراری به روستاهای محصور در برف در آن مناطق مستقر شده و تلاش مؤثر داشته‌اند، افزود: بالگردهای ۲۱۴ و شنوک، ادوات برف‌روبی، تانکرهای آب، چندین دستگاه کف کش، کفی کمرشکن و خودروی کاماز و کرایس با توجه به نیاز ستاد بحران کشور توسط یگان‌های ارتش برای امدادرسانی به مردم و بازگشایی محورهای مواصلاتی اعزام شدند که بحمدالله با کار و تلاش جهادی غیور مردان ارتشی توانستیم گام‌های موثری در راستای حل مشکلات هموطنان‌مان برداریم.

امیر سرتیپ محمودی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پایان بحران و برگشتن شرایط عادی برای هم‌وطنان‌مان در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در کنار آنها می‌ماند و امدادرسانی ارتش به روستاهای محاصره در برف چهارمحال و بختیاری تداوم خواهد داشت.

رئیس ستاد بحران ارتش خاطرنشان کرد: ارتشیان سرافراز و غیور همگام با سایر نیروهای مسلح و سازمانهای امدادی، این را برای خود افتخار می‌دانند که علاوه بر مأموریت اصلی خود که دفاع از حدود، ثغور و کیان ایران اسلامی است در بحران‌ها و شرایط دشوار نیز مردانه، مجاهدانه و پا در رکاب ولایت، آماده جانفشانی و خدمت به هموطنان خود باشند.

آرزوی دیرینه مردم خانمیرزا بهره‌مندی از آب چشمه سفید است

نماینده مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آرزوهای دیرینه‌ی مردم خانمیرزا بهره‌مندی از آب چشمه سفید با رویکرد تامین آب شرب پایدار است که این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفته است اما متاسفانه اختلال‌هایی وجود دارد.

حسین بامیری ۲۸  بهمن‌ماه در حاشیه سفر وزیر کشور به شهرستان خانمیرزا با اشاره به بارش‌های سنگین برف در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از دیروز وزیر کشور شخصا برای پیگیری مشکلات مردم به این استان سفر کرده و طی این سفر از شهرستان کوهرنگ نیز بازدید داشته‌اند.

نماینده مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه‌ی مردم خانمیرزا بهره‌مندی از آب چشمه سفید با رویکرد تامین آب شرب پایدار است که در این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفته است اما متاسفانه اختلال‌هایی وجود دارد که امیدواریم آب این چشمه به دشت خانمیرزا انتقال یافته و یکی از مطالبات به حق مردم تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه مقرر است وزیر کشور با استفاده از بالگرد از شهرستان لردگان بازدید داشته باشد،  ادامه داد: مهم‌ترین حلقه مفقوده مردم در شهرستان خانمیرزا احداث سد شهدای چشمه علی است، بهترین و فنی‌ترین پروژه‌ای که می‌تواند در شهرستان خانمیرزا با رویکرد تامین آب شرب کشاورزی و صنعت پوشش دهد احداث این سد و پمپاژ آب به صورت ثقلی است یعنی آب به صورت طبیعی حرکت می‌کند و هیچگونه هزینه‌ای نسبت به سایر سدها نخواهد داشت.

نماینده مردم لردگان، خانمیرزا و فلارد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روستاهایی در این شهرستان وجود دارد به عنوان روستاهای جوانمردی و مرادان که بالای پنج هزار جمعیت دارند که نامه تبدیل روستاها به شهر ارسال شده و مردم این روستاها تقاضای ایجاد شهرداری دارند.

احداث سد چشمه علی در خانمیرزا پیگیری می‌شود

وزیر کشور گفت: برای تامین بخشی از آب مورد نیاز بخش کشاورزی در خانمیرزا احداث سد شهدای چشمه‌ علی در دستور کار قرار دارد، پیگیری از وزارت نیرو برای تکمیل طرح انجام خواهد شد.

احمد وحیدی ۲۸ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از طرح جهاد آبرسانی در شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: گفته شد پروژه آبرسانی به روستاهای خانمیرزا تا پایان سال تکمیل می‌شود و این یک کار جهادی ارزشمند است.

وی در خصوص درخواست مردم خانمیرزا برای احداث بیمارستان در این شهرستان، گفت: این مسئله از طریق وزیر بهداشت و درمان پیگیری خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین‌پور امام جمعه خانمیرزا، اظهار کرد: متاسفانه زیرساخت‌ها و ادارات هنوز در شهرستان خانمیرزا مستقر نشده‌اند.

وی افزود: متأسفانه بروکراسی اداری مشکلاتی را برای تامین آب کشاورزی ایجاد کرده، انتقال آب از سد شهدای چشمه علی خواسته مردم است.

بازدید وزیر کشور از پروژه جهاد آبرسانی خانمیرزا

احمد وحیدی- وزیر کشور در دومین روز از سفر خود به چهارمحال و بختیاری به‌صورت هوایی از شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فلارد و بروجن بازدید خواهد کرد، اولین مقصد وزیر شهرستان خانمیرزا بود و وحیدی از پروژه آبرسانی خانمیرزا بازدید به‌عمل آورد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی- روز گذشته در جمع مردم شهرستان کوهرنگ حاضر شد تا از نزدیک در جریان روند امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از بارش سنگین برف در این شهرستان قرار گیرد.

بارش سنگین برف و باران بسیاری از مناطق چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار داد، بارش باران در شهرستان‌های فلارد، لردگان و خانمیرزا موجب جاری شدن سیلاب شد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.
احمدرضا محمدی- مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید وزیر کشور از طرح جهاد آبرسانی در شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در پنج شهرستان استان به قرارگاه امام حسن مجتبی محول شد.

وی افزود: در پروژه جهاد آبرسانی به ۴۴ روستا در شهرستان خانمیرزا سالانه پنج میلیون متر مکعب آب از رودخانه کره‌بس برداشت، پمپاژ و تصفیه می‌شود و بین این روستاها توزیع خواهد شد که این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدی بیان کرد: آبگیر پروژه ساخته شده و خطوط انتقال در حال ساخت است

بازگشایی راه ارتباطی روستاهای محصور در برف چهارمحال و بختیاری یکی پس از دیگری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: روز گذشته مسیر ۱۲۵ روستا بازگشایی نشده بود و خوشبختانه این تعداد امروز به ۴۰ روستا رسیده است، حجم برف در گردنه چری، شاه منصوری و منطقه موگویی بسیار بالا است، با پیگیری انجام شده و ابلاغ وزیر کشور به استاندار خوزستان، راه گردنه تاراز از سمت خوزستان بازگشایی شد.

غلامعلی حیدری ۲۷ بهمن ماه در  حاشیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور وزیر کشور از صبح امروز در استان و بازدید میدانی از شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: رئیس جمهور نیز طی تماس تلفنی از کشور چین جویای آخرین وضعیت استان شدند و ابلاغ‌های بسیار خوبی به مدیران ملی و وزارتخانه‌ها  از سوی معاون اول رئیس جمهور انجام شد.

وی افزود: روز گذشته مسیر ۱۲۵ روستا بازگشایی نشده بود و خوشبختانه این تعداد امروز به ۴۰ روستا رسیده است، حجم برف در گردنه چری، شاه منصوری و منطقه موگویی بسیار بالا است، با پیگیری انجام شده  و ابلاغ وزیر کشور به استاندار خوزستان، راه گردنه تاراز از سمت خوزستان بازگشایی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ۶۷ روستای منطقه بازفت که راه ارتباطی آن‌ها مسدود بود، امروز این تعداد به ۱۰ روستا رسیده و  راه ارتباطی سایر روستاها نیز فردا بازگشایی خواهند شد.

وی گفت: ۱۵ روستا در منطقه موگویی در محاصره برف بودند و به دلیل ارتفاع بالای برف از سمت چهارمحال و بختیاری امکان بازگشایی نبود با ابلاغ وزیر کشور به استاندار لرستان، از سمت الیگودرز مسیر بازگشایی شد.

حیدری در ادامه گفت: سه فروند بالگرد از هوانیروز و هلال احمر برای امداد رسانی به برخی روستاها به کار گرفته شدند و در صورت عدم بازگشایی مسیر ارتباطی برخی روستاها به دلیل صعب‌العبور بودن، به صورت بالگرد امدادرسانی خواهند شد.

وی همچنین اظهار کرد: تعدادی روستا در شهرستان اردل و منطقه دیناران هنوز مسدود هستند که تلاش خواهیم کرد با کمک امکاناتی که از شش استان به منطقه انتقال داده شدند، مسیر ارتباطی آن‌ها بازگشایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برآورد حوادث از سوی فرمانداران و مدیریت بحران در حال انجام است و خوشبختانه مصوب شد تجهیزاتی برای شهردای‌ها و راهداری اختصاص داده شود تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

خسارت‌های بارش اخیر در چهارمحال و بختیاری برآورد شود/ لزوم نهادینه کردن فرهنگ بیمه

بازدید وزیر کشور از پروژه جهاد آبرسانی خانمیرزا/برآوردخسارت‌های بارش اخیر در چهارمحال و بختیاری

وزیر کشور با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده در بارش اخیر چهارمحال و بختیاری برآورد شوند، گفت: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ بیمه باید انجام شود، برخی مواقع خسارت‌ها آنقدر متعدد و در درجات مختلف است که شاید دولت نتواند تمام آن را تأمین کند.

احمد وحیدی ۲۷ بهمن ماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسیج همگانی در اتفاقات مختلف اضافه بر اینکه نشان دهنده عمق اعتقادات، انسان‌ دوستی و اخلاقمداری تمام عزیزانی است که به کمک هموطنانشان می‎‌شتابند، اظهار کرد: این امر نشان دهنده وجدان کاری بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به خدمت رسانی به ۵۰۰۰ خودروی گرفتار در برف در بارندگی اخیر در چهارمحال و بختیاری، افزود: خوشبختانه در این بارش‌ها مصدومیت و تلفات جانی نداشته‌ایم.

وزیر کشور ادامه داد: اگر مسیر روستایی هنوز بازگشایی نشده باشد باید با فوریت این کار انجام شود و وضعیت شهرها به حالت عادی بازگردد و مردم با مشکلی مواجه نباشند.

وی در خصوص تأمین تجهیزات تصریح کرد: حتماً پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و تجهیزات تقویت خواهند شد، هم در حوزه راهداری پیگیری‌ها در حال انجام است و با مجوزاتی که از دولت اخذ کرده‌اند در سال آینده وضع مناسب تری پیدا می‌کنند، همچنین در حوزه شهرداری‌ها نیز سازمان همیاری شهرداری به دنبال تقویت تجهیزات هستند، در این حوزه لازم است شهرداری‌ها تجهیزات خود را به فروش نرسانند تا در روز مبادا با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha