• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401112317907
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رشد ۳۰۸ درصدی پوشش تحصیلی مدارس روستایی دوره متوسطه پس از انقلاب

رشد ۳۰۸ درصدی پوشش تحصیلی مدارس روستایی دوره متوسطه پس از انقلاب

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از رشد ۳۰۸ درصدی پوشش تحصیلی مدارس روستایی در دوره متوسطه پس از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی گفت: طرح عدالت اجتماعی از سوی امامین انقلاب به عنوان یکی از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئله مهمی است که مهم ترین وجه آن عدالت تربیتی است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: عدالت تربیتی زمینه تعلیم نیروی انسانی را فراهم آورده و شاخص منابع انسانی را در کشور ارتقاء می دهد، در همین راستا مسئولیت و ماموریت معاونت آموزش متوسطه در نظام تعلیم و تربیت امری پیچیده و راهبردی است و مسئولیت بیش از ۶ میلیون و هفتصد هزار دانش آموز وابسته به تصمیمات و سیاست های این معاونت است.

وی گفت: وقوع انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی نظام تعلیم و تربیت را فراهم نمود. سیستم آموزش و پرورش که پیش از انقلاب آمیخته و برگرفته از مفاهیم زندگی غربی بود و ارتباطی با زندگی اسلامی مردم ایران نداشت پس از وقوع انقلاب اسلامی، رنگ و بوی اسلام گرفت و متحول شد.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه تعلیم و تربیت، اضافه کرد: در ایام دهه فجر فرصتی فراهم می شود که بخشی از افتخارات ۴۴ ساله انقلاب اسلامی بیان گردد که از جمله رشد ۱۲۷ درصدی در تعداد دانش آموزان دوره متوسطه و افزایش ۳۴۶ درصدی تعداد مدارس این دوره تنها بخش کوچکی از تحقق عدالت آموزشی و دسترسی همگانی به آموزش در سراسر کشور می باشد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه توجه به آموزش های مهارتی و بحث اشتغال زایی، تعداد هنرستان های کشور است که پیش از انقلاب اسلامی ۷۵۵ و امروز به بیش از ۷۳۰۰ هنرستان افزایش یافته و شاهد رشد افزون بر ۸۶۰ درصدی در تعداد هنرستان های ساخته شده هستیم.

وی با تاکید بر گسترش عدالت آموزشی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، اضافه کرد: توجه به محرومان و مناطق کمتر توسعه یافته یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بود که در همین راستا رشد ۳۰۸ درصدی تعداد مدارس روستایی در دروه متوسطه و افزایش مدارس عشایری از ۳۹ واحد در پیش از انقلاب اسلامی به ۱۰۲۸ واحد در سال ۱۴۰۱ را میتوان از دستآوردهای کم نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، کاظمی در پایان گفت: توجه به اهداف و ماموریت های تعریف شده و تلاش با روحیه و مدیریت جهادی برای تحقق آن ها امر مهمی است که باید مدنظر همکاران در ستاد به عنوان پشتیبان اصلی مدارس باشد تا شاهد تربیت نسل های آینده کشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha