• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401111813591
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان:

امسال هیچ خاموشی ناشی از کمبود تولید برق در هرمزگان نداشته‌ایم

امسال هیچ خاموشی ناشی از کمبود تولید برق در هرمزگان نداشته‌ایم

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای هرمزگان از افتتاح ۷ پروژه در دهه فجر با اعتبار ۴۳۱ میلیارد تومان خبر داد و دو پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت پارسیان و پست فرهنگ ۶۳/۲۰ کیلوولت شهر میناب را از مهم‌ترین پروژه‌های برق منطقه‌ای در این ایام دانست.

فرشاد آدینه‌پور صبح امروز (۱۸ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر با اشاره به اینکه این شرکت دارای ۲۱ مشترک سنگین صنعتی است، اظهار کرد: استان پهناور هرمزگان دارای ۶ هزار و ۹۳۳ کیلومتر طول خطوط شبکه برق است که ۵.۲۸ درصد شبکه برق کشور را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای هرمزگان بیان کرد: همچنین ظرفیت پست‌های فوق توزیع شبکه برق منطقه‌ای هرمزگان ۲۴ هزار و ۹۰ مگاولت آمپر بوده که ۶.۱۴ درصد از سهم ظرفیت پست‌های کشور را داراست.

آدینه‌پور عنوان کرد: در مردادماه امسال حداکثر تولید نیروگاه‌های استان سه هزار و ۲۰۰ مگاوات بوده که با توجه به شرایط پیک بار مصرف مشترکان در این زمان به سه هزار و ۳۵۷ مگاوات، برای تأمین برق مردم از تبادل با شبکه‌های هم‌جوار در کرمان و فارس استفاده کردیم که البته این میزان دریافت در حال حاضر به کمترین میزان خودش رسیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال هیچ خاموشی ناشی از کمبود تولید در استان نداشته‌ایم و حداکثر تلاشمان این است که با سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین شده در سطح وزارت نیرو، تابستان سال آینده هم خاموشی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای هرمزگان اضافه کرد: صنایع سنگین استان از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۸۸۵ کیلووات ساعت برق مصرف کرده‌اند که نسبت به هم‌سنجی با سال گذشته، ۳.۴۳ درصد افزایش داشته است.

آدینه‌پور همچنین با اشاره به طرح‌های شرکت سهامی برق منطقه‌ای هرمزگان در دهه فجر، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۷ پروژه با اعتبار ۴۳۱ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح‌ها شامل مرحله نخست پست ۴۰۰ کیلوولت پارسیان، برقراری اتصالات پست ۴۰۰ کیلوولت موقت پارسیان، پست فرهنگ ۶۳/۲۰ کیلوولت شهر میناب، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت حکمی میناب، خط ۶۳ کیلوولت حکمی میناب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل ساختمان فیدر خانه پست ۶۳ کیلوولت جلابی بندرعباس و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت گرزه بندرلنگه از دیگر طرح‌های هفته دولت برق منطقه‌ای هرمزگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha