• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401111712897
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بیشترین بارش‌های امسال کهگیلویه و بویراحمد در کدام شهرها بود؟

بیشترین بارش‌های امسال کهگیلویه و بویراحمد در کدام شهرها بود؟

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد طی سال آبی جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه باران‌سنج‌ لنده با ۵۶۳ میلی‌متر ثبت شده است.

"علی کرمی"، سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ۵۶۳.۵ میلی متر باران در شهر لنده، ۵۲۰.۶ میلی متر در شهر یاسوج و ۵۱۹ میلی‌متر باران در شهر باشت گزارش شده است.

وی افزود: امسال همچنین ۴۷۹.۸ میلی متر باران در سی سخت، ۴۶۵ میلی متر در مارگون، ۴۶۴.۵ میلی متر در چرام، ۴۲۱.۷ میلی متر در دهدشت، ۳۶۹.۷ میلی متر در امامزاده جعفر، ۳۴۷.۶ میلی‌متر در لیکک و ۳۴۳.۵ میلی متر باران در دوگنبدان ثبت شده است.

کرمی با اشاره به اینکه میانگین بلند مدت باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰.۴ میلی‌متر است، اظهارکرد: تاکنون ۷۷.۶ درصد میزان باران سالیانه این استان تحقق یافته که وضعیت مطلوبی برای تا این موقع از سال آبی محسوب می شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین بارش باران استان در سال زراعی جاری تاکنون ۴۴۱.۸ میلی متر است که ۲۱ میلی‌متر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

کرمی تصریح کرد: میزان بارندگی های امسال در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، دهدشت و منطقه امامزاده جعفر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت اما بارندگی های ثبت شده در ایستگاه های مارگون، لنده، چرام و لیکک کمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

وی ادامه داد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶،سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳،لیکک ۴۰۶.۷ ،مارگون ۶۲۶و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلیمتر است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق پیش بینی های بلند مدت تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ بارش ها در این استان در حد نرمال خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha