• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111612074
  • منبع : نمایندگی سمنان

طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر ۲۷۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر ۲۷۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایسنا/سمنان رئیس جهادکشاورزی استان سمنان گفت: برای اجرایی شدن طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر ۲۷۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح مطالعاتی این پروژه انجام و افق‌های پیش روی طرح کاملا مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود افزود: در ابتدا این طرح به صورت کلی مطرح شد و اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده بود اما با توجه به اهمیت موضوع، این طرح به صورت جدی پیگیری شد و در گام اول ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن تخصیص یافت که در ادامه طرح مطالعاتی آن توسط جهاددانشگاهی استان سمنان انجام شد.

رئیس جهادکشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در این طرح مطالعاتی ابعاد دام در شهرستان مهدیشهر با تکیه بر نژاد سنگسری مورد توجه قرار گرفته ادامه داد: در حوزه تولید قرار است که پنج مجتمع تولیدی در قطب ایجاد شود.

وی از توجه به دو زنجیره ارزش گوشت قرمز و شیر بر پایه دام سنگسری در مطالعات این طرح خبر داد و گفت: علاوه بر این در طرح مطالعاتی توجه به بازاریابی به خصوص در استان‌های همجوار به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی با اشاره به گستردگی این طرح ملی خاطرنشان کرد: در مجموع برای اجرایی شدن این طرح به دو هزار و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صددیم که در دور سفر دوم رئیس‌جمهور زمینه اجرایی شدن طرح فراهم شود.

وی با اشاره به نیاز این طرح ملی به اعتبارات بالا ادامه داد: به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری و تامین منابع مالی در این طرح ملی هستیم.

رئیس جهادکشاورزی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با گلایه برخی دامداران در دیگر استان‌ها در خصوص عدم پرداخت به موقع وجه دام های خریداری شده گفت: در زمان خرید دام ها از سوی امور دام جهادکشاورزی، اعتبار لازم وجود نداشت لذا همان موقع بحث تهاتر طلب دامداران با نهاده ‌های دامی که از قضا قیمت نهاده نیز کمتر از قیمت بازار بود؛ مطرح شد لذا در همان ایام حدود ۹۰درصد وجه دام های خریداری شده در همین قالب به دامداران استان پرداخت شد.

وی در خصوص پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده نیز گفت: آن دسته از دامداران که ضمانت‌نامه ها را تحویل دادند ۱۰ درصد باقیمانده را نیز دریافت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha