• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401110805707
  • خبرنگار : 50124

مراسم اعتکاف در ۱۲۶ مسجد چهارمحال‌وبختیاری برگزار می شود

مراسم اعتکاف در ۱۲۶ مسجد چهارمحال‌وبختیاری برگزار می شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۶ مسجد در استان جهت میزبانی از مراسم معنوی اعتکاف اقدام کرده‌اند، به تشریح جزئیات برپایی این مراسم در استان پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۶ مسجد استان برای میزبانی مراسم معنوی اعتکاف در حال ثبت‌نام از علاقه‌مندان و برنامه‌ریزی هستند، اظهار کرد: ستاد اعتکاف استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که هر شهرستان بر حسب بضاعت و امکانات خود رأساً برای برنامه‌ریزی، ثبت‌نام، محل‌ها و نحوه برگزاری تصمیم‌گیری و اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی مراسم اعتکاف به صورت کاملاً حضوری در مساجد برگزار می‌شود، ادامه داد: در تمامی شهرستان‌ها اطلاعیه‌های ثبت‌نام از علاقه‌مندان جهت حضور در این آیین نورانی به فراخور شرایط هر منطقه منتشر شده است و با توجه به میزان خدمات ارائه شده به معتکفان، ممکن است هزینه‌هایی نیز از افراد اخذ ‌شود.

کاظمی تصریح کرد: علاوه بر مبلغان و روحانیون مستقر در هر منطقه، تعدادی مبلغ ملی نیز به صورت چرخشی در نقاط مختلف استان حضور می‌یابند و مطالب تبیینی و معارف و معالم قرآن و اهل‌بیت(ع) را به معتکفان ارائه خواهند داد؛ این مباحث با پیوست‌هایی همچون جهاد تبیین، امیدآفرینی در جامعه و دعوت به وحدت و همدلی همراه می‌شوند؛ همچنین تقارن ایام‌البیض و مراسم اعتکاف با ایام‌الله دهه فجر، فرصت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و معارف اسلامی می‌باشد که در دستور کار مبلغان قرار دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در پایان گفت: همچنین دعوت از قاریان و اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی استان و حضور در مراسم معنوی اعتکاف در جای‌جای استان جهت برپایی محافل انس با قرآن کریم نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha