• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110201406
  • خبرنگار : 30188

بدون کارشناسی خودرو اقدام به خرید خودرو نکنید

بدون کارشناسی خودرو اقدام به خرید خودرو نکنید

بدون کارشناسی خودرو اقدام به خرید خودرو نکنید، این موضوعی مهمی است که در اینجا می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. شاید اکنون که شروع به خواندن این مطلب کرده‌اید، از اهمیت کارشناسی خودرو آگاه نباشید.

به گزارش ایسنا به نقل از اتولایف، بدون کارشناسی خودرو اقدام به خرید خودرو نکنید، ما امروز در این نوشته می‌خواهیم اهمیت این موضوع را به شما گوشزد کنیم. پس اگر قصد خرید خودرو را دارید، این نوشته را از دست ندهید.

بدون کارشناسی خودرو اقدام به خرید خودرو نکنید

کارشناسی خودرو برای خرید خودرو

شاید برایتان عجیب و غیرقابل باور باشد اگر بدانید که اغلب خودروهایی که در بازار وجود دارند، آن طور که در ظاهر به نظر می‌رسند، نیستند. در واقع بین خودروهایی که توسط کارشناسان مربوطه کارشناسی می‌شوند، از هر پنج خودرو، کیلومتر یک خودرو دستکاری شده است. می‌توان گفت که اغلب خودروهای موجود در بازار، چه خودروی کارکرده و چه خودروی صفر یک ایراد فنی یا مشکل بدنه‌ای دارند. این میزان خودروهای مشکل‌دار تقریباً ۷۰ درصد خودروهای بازار را تشکیل می‌دهند. حتی در مواردی مشاهده شده است که خودروهای چپی را به جای خودرو صفر کیلومتر به فروش رسانده‌اند؛ بله همین قدر عجیب! بر همین اساس کارشناسی خودرو هنگام خرید خودرو بسیار حائز اهمیت است.

دلایل اهمیت کارشناسی خودرو هنگام خرید خودرو

در حالت کلی خرید خودرو کاری است که ممکن است با ریسک‌هایی همراه باشد به خصوص اگر این خودرو یک خودروی کارکرده و دست دوم باشد؛ زیرا شما نمی‌دانید که قبلاً چه چیزهایی بر این خودرو گذشته است. نحوه نگهداری از این خودرو توسط مالک قبلی چگونه بوده است. از بسیاری از اتفاقاتی که ممکن است افتاده باشد، اطلاع ندارید. از تصادفات احتمالی خودرو و میزان شدت آن اطلاعی ندارید. از مشکلات و آسیب‌های بدنه یا فنی خودرو آگاه نیستید.

بسیاری از خودروها دچار مشکلاتی هستند که اگر در این کار خبره نباشید نمی‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید؛ بنابراین اولین کاری که برای خرید خودرو باید انجام دهید این است که از شرکت معتبر خودرو بخرید. آمارها نشان می‌دهند خودروهایی که در بازار معامله شده‌اند، حدود ۳۲ درصد با مشکل فنی همراه بوده‌اند؛ همچنین تقریباً ۲۰ درصد از این خودروها نیز حداقل دارای یک قطعه تعویضی بوده‌اند؛ بنابراین امروزه که قیمت خودرو نیز سر به فلک گذاشته است، ریسک کردن در چنین امری عقلانی به نظر نمی‌رسد. پس بهتر است اگر قصد خرید خودرو را دارید، بدون حضور کارشناس در محل فروش حاضر نشده و اقدام به خرید نکنید. زیرا این کار هیچ نتیجه‌ای به غیر از ضررهای مالی برای شما به همراه نخواهد داشت.

کارشناس خودرو می‌تواند با بررسی دقیق آن به شما بگوید که خودرو از لحاظ فنی، ظاهری، بدنه‌ای، قطعات تعویضی و یا تصادفات احتمالی از چه میزان سلامتی برخوردار است؛ بنابراین تنها راهی که می‌توانید فریب دلال‌ها را نخورید کارشناسی خودرو است.

بدون کارشناسی خودرو اقدام به خرید خودرو نکنید

قسمت‌های مورد بررسی برای کارشناسی خودرو

تا این جای کار گوشزد کردیم که اگر قصد خرید خودرو را دارید، اول کارشناسی کنید بعد بخرید. حال خودروی مورد پسند شما می‌خواهد دست دوم باشد و یا صفر. به هر حال هر خودرویی احتیاج به کارشناسی قبل از خرید دارد. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که کدام یک از بخش‌های خودرو باید مورد کارشناسی قرار گیرند. در حالت کلی بخش‌هایی که در خودرو قبل از خرید باید حتماً مورد کارشناسی قرار بگیرند شامل این موارد می‌شوند: فنی، موتور و گیربکس، بدنه و شاسی، تست دیاگ، آپشن‌ها، تجهیزات جانبی و تست رانندگی. در این قسمت به بررسی این بخش‌ها می‌پردازیم.

  • کارشناسی خودرو برای قسمت بدنه

تشخیص وجود یک مشکل در بدنه خودرو بسیار دشوار است. از آنجایی که هر گونه مشکل کوچکی در بدنه خودرو نظیر خوردگی، زنگ‌زدگی، تعویض قطعات، تغییر شکل و یا رنگ‌شدگی در قیمت خودرو تأثیر زیادی دارد، اهمیت کارشناسی خودرو هنگام خرید خودرو بالاتر می‌رود. وقتی که خودرو تصادف می‌کند دیگر ایمنی سابق را ندارد. تنها در صورتی می‌توان به اندازه کافی روی آن حساب کرد که قطعه مورد نظر تعویض شده باشد و نه تعمیر. در سه بخش می‌توان بدنه خودرو را مورد کارشناسی قرار داد. شاسی و ستون‌های خودرو، رنگ‌شدگی بدنه و تعویض قطعات بدنه.

مهمترین و حساس‌ترین بخش بدنه یک خودرو شاسی آن است که البته قابل رؤیت هم نیست؛ بنابراین هر نوع آسیب در این بخش بسیار مهم تلقی می‌شود. بخش مهم دیگر در خودرو ستون‌های آن است. در واقع ستون‌ها و سرنشینان در خودرو در یک راستا قرار می‌گیرند. مورد دیگری که باید بررسی شود، رنگ‌شدگی خودرو است؛ زیرا افرادی که امروزه در زمینه صافکاری و رنگ خودرو فعالیت دارند، گاهی آنقدر تمیز کار می‌کنند که به غیر از مالک اصلی خودرو کمتر کسی می‌تواند از رنگ شدن آن مطلع شود. اینجاست که حضور یک کارشناس به کارتان می‌آید.

کارشناس معمولاً از سه طریق می‌تواند رنگ‌شدگی خودرو را تشخیص دهد. نگاه به خودرو با زاویه ۳۰ درجه و در نور سفید با نور خورشید، قلم آهن‌ربایی و دستگاه تست رنگ دیجیتال. بخش دیگری که باید مورد بررسی قرار گیرد تعویض قطعات بدنه خودرو است‌. گاهی میزان خسارتی که به یک قطعه وارد می‌شود آنقدر زیاد است که باید تعویض شود اما امروزه متأسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که قطعه تعویضی از یک خودروی دیگر برداشته می‌شود. تشخیص این موضوع برای همه آسان نیست؛ بنابراین وجود یک کارشناس می‌تواند به شدت کمک‌کننده باشد.

  • کارشناسی خودرو برای قسمت فنی، موتور و گیربکس

مورد بعدی که هنگام خرید خودرو حتماً باید مورد کارشناسی خودرو قرار گیرد، بخش فنی آن است. می‌توان گفت این بخش سخت‌ترین بخش کارشناسی است. کارشناسی بخش‌های موتور، گیربکس، جلوبندی و تست دیاگ از جمله اقداماتی است که یک کارشناس خودرو انجام می‌دهد. موتور یک عضو مهم در خودرو است که هر چقدر هم آرام و بی‌صدا باشد، باز هم نیاز به کارشناسی دارد؛ زیرا برخی از مشکلات نظیر روغن‌سوزی و دفرمه شدن رینگ و پیستون با یک تعمیر کوچک تا مدتی برطرف می‌شوند. این موضوع فقط توسط کارشناس می‌تواند تشخیص داده شود.

  • کارشناسی خودرو برای آپشن‌ها و تجهیزات جانبی

در بسیاری از خودروها آپشن‌هایی نظیر سنسور، سیستم سرمایش و گرمایش، قفل مرکزی، سانروف و … تعبیه شده‌اند. هنگام خرید خودرو بررسی این موارد نیز توسط کارشناسی خودرو انجام می‌گیرد.

  • تست رانندگی

آخرین مرحله از کارشناسی خودرو هنگام خرید خودرو تست رانندگی است. در این مرحله تمامی مواردی که در تست دیاگ دارای مشکل بودند مورد بررسی عملی قرار گرفته و به اطلاع خریدار می‌رسند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به اهمیت کارشناسی خودرو هنگام خرید خودرو بپردازیم. در واقع یک کارشناسی دقیق از خودرو می‌تواند شما را از ضررهای مالی احتمالی مصون بدارد. البته قبل از هرکاری، خرید از یک مرکز معتبر اقدام اولیه‌ای است که برای خرید خودرو باید انجام دهید. توجه داشته باشید که کارشناسی باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود تا با بررسی دقیق خودرو بتواند ایرادات و نقص‌های ماشین را تشخیص دهد. اتو لایف یکی از مراکز معتبر و مطمئن در زمینه خرید و فروش خودرو است که  با داشتن کارشناسان متخصص و با تجربه، ابزارهای کارشناسی پیشرفته و ارزیابی قیمت خودرو می‌تواند شما را در خرید خودرو کمک نماید. در صورت نیاز به کارشناسی خودرو کافیست با مجموعه اتو لایف تماس حاصل فرمایید تا در کمتر از سی دقیقه کارشناس به محل اعزام شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha