• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401110100227
  • خبرنگار : 71404

خاطرات علی همت مومیوند از شهروز ملک آرایی

چند روز قبل گفت حالم خوب است اما یک‌دفعه درگذشت!

چند روز قبل گفت حالم خوب است اما یک‌دفعه درگذشت!

همین چند روز پیش بود با هم کلی گپ زدیم و گفت حالم خوب است اما از وقتی صدایش اشکال پیدا کرد دیگر برایمان نخواند. چقدر با صدایش در اتاق گویندگان کیف می کردیم، چه لحظه‌هایی بود حیف ... خیلی با هم رفیق بودیم. مرد بی ادعا و بزرگی از میانمان رفت. او هیچ‌گاه برای مدیران دوبلاژ فیلم بازی نمی‌کرد، هیچ ادعایی نداشت و روحیه بالایش ستودنی بود.

این جملات بخشی از صحبت‌های علی همت مومیوند یکی از گویندگان باسابقه واحد دوبلاژ است که می گوید با درگذشت شهروز ملک آرایی بهترین رفیقش را از دست داد.

شهروز ملک آرایی، دوبلور باسابقه کشورمان بر اثر عارضه ریوی شامگاه پنجشنبه، ۲۹ دی ماه از دنیا رفت.

علی همت مومیوند در گفت و گویی با ایسنا برای از دست دادن این صدای ماندگار کشورمان ابراز تاسف می‌کند و می‌گوید: آقای ملک آرایی را خدا رحمتشان کند روحشان شاد. من هنوز هم باورم نمی‌شود که ایشان رفته‌اند. همین چند روز پیش بود که تلفنی با هم صحبت کردیم. اولین بار که از بیمارستان مرخص شدند و من با ایشان تماس گرفتم گفتند حالم خوب است و کلی با هم گپ زدیم اما صبح اول وقت جمعه وقتی صفحه انجمن دوبلاژ را باز کردم و عکس ایشان را دیدم انگار غم عالم مرا گرفت، اصلا باورم نمی‌شد. ایشان تا لحظه آخر روحیه‌اش را حفظ می‌کرد و خودش را خوب نشان می‌داد.

مومیوند در توصیف شخصیت شهروز ملک کارایی چنین اظهار می‌کند: ایشان روحیه بسیار خوبی داشتند. من در کمتر کسی این روحیه را دیده‌ام. آقای ملک آرایی چند دوره بیماری سخت را پشت سر گذاشتند ولی خم به ابرو نیاوردند و این خیلی عجیب بود. ایشان یکی از بهترین همکاران ما بودند که ما را ترک کردند و متاسفانه چند روز پیش هم آقای هوشنگ لطیف پور یکی دیگر از پیشکسوتان و صدای ماندگار دوبلاژ فوت شدند که واقعاً حیف. 

چند روز قبل گفت حالم خوب است اما یک‌دفعه درگذشت!

وقتی تنسی تاکسیدو را می‌دیدم نمی‌دانستم دوبله چیست

او با بیان خاطراتش از تماشای کارتون «تنسی تاکسیدو» به صحبت‌هایش اینگونه ادامه می‌دهد: آقای ملک آرایی عزیز، هم‌تبار و هم‌زبانم بودند و سالیان سال افتخار همکاری با ایشان را داشتم. او مرد واقعاً دوست‌داشتنی بود. هنر دوبله‌اش به جای خود، هر شخصیتی که برایشان در نظر گرفته می‌شد، با بهترین کیفیت اجرا می‌کردند. من خودم ۶۲ سالم است، زمانی وقتی کارتون «تنسی تاکسیدو» را تماشا می‌کردم هنوز نمی‌دانستم دوبله چیست یا همینطور «گالیور». هیچ‌وقت به ذهنم نمی آمد که افتخار این را داشته باشم که روزی در کنار چنین عزیزانی همکاری کنم که این افتخار نصیب ما شد و با آقای ملک آرایی خیلی رفیق شدیم. ایشان با اینکه سنش از من بیشتر بود همیشه نظر لطفش به ما زیاد بود. همیشه جویای احوالش بودم. ما اهل نهاوند هستیم و ایشان ملایر و تقریباً هم تبار و هم زبان و از یک فرهنگ بودیم.

این دوبلور باسابقه در عین حال به نکات بارز شخصیتی شهروز ملک آرایی اشاره می‌کند و می‌گوید: ایشان انسانی والا، دوست‌داشتنی و بامحبت بود. یکی از نکته‌های بارز شخصیتی آقای ملک آرایی این بود که واقعاً بی‌ادعا بود. هیچ وقت برای هیچ مدیر دوبلاژی فیلم بازی نمی‌کرد که به عنوان مثال بگوید فلان جمله را می‌گویم یا نمی‌گویم. هرکاری که به او پیشنهاد می دادند با کمال میل به استودیو می‌آمد و با بهترین کیفیت اجرا می‌کرد.

هیچکس جای صداهای ماندگار را نمی‌گیرد

مومیوند همچنین درباره از دست دادن جمع کثیری از هنرمندان نسل طلایی دوبله و اینکه آیا روزی جوانان می‌توانند جایگزینی برای این نسل باشند؟ خاطرنشان می‌کند: قرار نیست کسی بیاید و به عنوان مثال آقای ملک آرایی شود، چون هرکسی جایگاه خودش را دارد اما به لحاظ کیفیتِ کاری، عزیزان باید تلاششان را بکنند و خودشان را به یک مرتبه برسانند. خوشبختانه جوانان خوبی به جمع ما اضافه شده‌اند.‌ نسل جدیدی که به دوبله آمدند گویا خون تازه‌ای در رگ‌های دوبله جریان پیدا کرد که اگر شرایط این اجازه را به نسل جوان بدهد، می شود از آنها به بهترین نحو استفاده کرد و آنها هم انسان‌های بزرگی شوند که البته انسان‌های بزرگی هستند، اما در کار، به لحاظ حرفه‌ای عوامل زیادی دخیل است؛ مثل دستمزدها، عجله در کارها و خیلی مسائل دیگر که من الان نمی‌خواهم به مشکلات بپردازم اما امیدوارم که این اتفاق در دوبله بیفتد.

صدای خوب شهروز ملک آرایی و آوازخوانی‌اش در اتاق دوبله

او صحبت‌هایش را با تعریف بهترین خاطره‌ای که از شهروز ملک آرایی به یاد دارد ادامه می‌دهد و درباره اینکه در اغلب عکس‌ها در کنار زنده یاد ملک آرایی حضور داشت، چنی توضیح می‌دهد: من همه پیشکسوتان دوبله را از صمیم قلبم دوست دارم چون به نوعی خودم را مدیون آنها می‌دانم اما آقای ملک آرایی عزیز به لحاظ اینکه با هم هم‌تبار و هم زبان بودیم، خیلی به هم نزدیک بودیم. آقای ملک آرایی ضمن اینکه گوینده خوبی بودند صدای خوبی هم برای آواز خواندن داشتند. متاسفانه به دلیل بیماری که داشتند از مدت‌ها قبل به حنجره ایشان برق وصل بود و کمی صدایشان اشکال پیدا کرده بود. قبل از بیماری‌اش گاهی اوقات در اتاق گویندگان برایمان حسابی آواز می خواند. هیچ وقت یادم نمی رود، آنقدر زیبا می‌خواند که ما کیف می کردیم. لحظه به لحظه ای که با ایشان بودیم برایمان خاطره است. دیگر نمی‌دانم چه بگویم. هرچه بگویم کم است.

چند روز قبل گفت حالم خوب است اما یک‌دفعه درگذشت!
علی همت مومیوند

وی یادآور می‌شود: ما خیلی از عزیزان دوبله را از دست دادیم که حیف شدند. چنگیز جلیلوند عزیز،‌ استاد جلال مقامی، استاد منوچهر اسماعیلی که هزاران حیف، خانم هاشم‌پور، آقای بهرام زند و خیلی دوستان دیگر که هرکدام در آسمان دوبله برای خودشان ستاره بودند. جایشان همیشه خالی است اما یادشان همیشه با ماست. صحبت هایم در وصف آقای ملک آرایی فقط قطره‌ای از وجود ایشان بود. او واقعاً انسان بزرگ با روح بالایی بود و حالا دیگر در میان ما نیست. 

روحیه اش ستونی بود

مومیوند در بخشی دیگر از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که شهروز ملک آرایی تا چه زمان در حوزه دوبله فعال بود؟ چنین پاسخ می‌دهد: ایشان پنج، شش ماه آخر خیلی کار نمی‌کردند اما تا قبل از آن گاهی می‌آمدند و یکسری نقش‌ها را می‌گفتند. به دلیل اینکه صدایشان کمی اشکال پیدا کرده بود. برای خودشان هم سخت بود ولی همین که با همین وضعیت قبول می‌کردند که سر کار بیایند، همان روحیه بالایی بود که برایتان گفتم. اگر این مشکل برای خود من پیش بیاید شاید حال این را نداشته باشم که از در خانه بیرون بروم اما روحیه بالای ایشان واقعا ستودنی بود. روحشان شاد، یادشان گرامی.

هوشنگ لطیف‌پور بر گردن پیشکسوتان دوبله حق استادی داشت

این دوبلور باسابقه در پایان صحبتش با ایسنا به درگذشت هوشنگ لطیف‌پور، دیگر صدای ماندگار کشورمان اشاره می‌کند و می‌گوید: ایشان هم یکی از پیشکسوتان دوبله ما بودند. من افتخار همکاری با ایشان را نداشتم ولی درباره شخصیتشان زیاد شنیده بودم و ‌از نزدیک هم ایشان را زیارت کرده بودم.‌ آخرین باری که ایشان به ایران آمدند، مراسم بزرگداشتی در بنیاد فارابی بود که از طرف انجمن گویندگان برایشان برگزار شد و من خودم مجری برنامه بودم. ایشان هم واقعاً حیف شدند؛ البته این رسم روزگار است و آدم‌ها می‌آیند که بروند. کسی نمی ماند اما بعضی‌ها واقعا حیف می شوند. خیلی از اهالی دوبله اذعان می کنند هرچه یاد گرفتند از آقای لطیف‌پور بود و ایشان بر گردن خیلی از پیشکسوتان ما حق استادی داشتند. روحشان شاد، یادشان گرامی. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۴:۰۹

روحش شاد ویادش گرامی باد خدا رحمتش کنه ویگر مثل اینا نیست و نخواهد آمد اگر بیاد که میاد این نمیشه هرکی جای خود را دارد بهرحال روحش شاد ما باصداش خاطر داشیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۳۲

ابر و دار یعنی چه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۴:۵۳

خدا بیامرزدش. چه خیلی زود دیر میشود.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۵:۰۴

روحش شاد و یادش جاودان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۸:۵۲

روحشان شاد تمام هنرمندان دوبلور ایرانی واقعا بی نظیر ترین صداها و داشتن‌ دیگه تکرار نخواهند شد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۲۸

سلام.روحشان شادوانشالله درآرامش، البته درهرزمانی هستن آدمهایی که صدایی خاص وویژه دارن،این که دیگه تکرار نمیشه ،حرف جالبی نیست.چرا که؛ هردم ازاین باغ بری می‌رسد تازه تر از تازه تری می‌رسد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۸:۲۹

روحش شاد و یادش گرامیباد .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۱:۲۹

دقیقا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۸:۵۷

روحش شاد و یادش گرامی قابل توجه کسانی که چهارچنگولی به دنیا چسبیدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۳۱

روحش شاد ویادش گرامی باد خداوند رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۶:۱۳

چ چهار چ ده چنگولی،تقدیر دست خداست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۹:۳۳

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۹:۴۱

تسلیت عرض می کنم روحشون شاد و قرین رحمت الهی خدا رحمتشون کنه خدا به خانواده محترمشون صبر بده 🖤🖤🖤

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۱۱

خدا رحمتشون کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۱۹

روحش شاد خداوند بیامرزدش خیلی زود بود رفتنش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۰۰

خدا رحمتش کنه بدون شما نمیشع زندگی کرد😭😭

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۴۱

روحش شاد وصدایش،جاویدان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۱۸

خدا بیامرزتشون و روحشون شاد و درارامش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۰۵

خدا رحمتش کنه و به خانواده ی محترمشان صبر بده،روحش شاد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۱۳

خداوند رحمتشون کنه ما همه با صدای ایشون خاطره داریم واینکه عمر دست خداست..... همونطور که نمیدونیم کی به دنیا می‌آییم !کا انسانی باشیم که وقتی رفتیم همه بگویند خداوند رحمت کنه نه اینکه بگویندخداروشکر ی انگل کم شد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۳۲

خدارحمتش کنه، صدای ماندگارابدی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۳۵

اول بر سواد بیاموز بعد اقای اصقر اصغررا درست بنویسداریوشاز قمداریوش۵۷۶

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۲:۰۰

خدا.رحمتشان.کند.قدیم.هارا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۲۶

روحش شاد. کارتونهای گالیور و تنسی تاکسیدو واقعا بی نظیر بودند که یک علت آن دوبله بسیار زیبای آنها بود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۳۷

عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم شد خیام

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۰۵:۴۸

دمت گرم فقط عمل ب کلام خداوند نجات بخش انسان و بس

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۱:۱۹

بله مرگ ازرگ گردن به انسان ومخلوقات نزدیکتراست.پس رضایت وخشنودی خدا مهمترین ماموریت بشراست.عمل به کلام الهی تماماباعث خوشبختی دنیا وآخرت است. مستی هوسی این دنیا ، سریع انسان راپشیمان می کند، ودرپیری نگاه به دستان خالی خودمی کندو وحشت وجودش رامی گیرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۰۰

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۰۴

روح شان شادیادشان ماندگاروسبز خداوند به بازماندگان هنرمند ارزشمند صبروارامش عطا بفرمایند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۲۴

روحش قرین رحمت الهی ویادش گرامی باد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۳۲

خدابیامرزددرسریال امام علی وبرنامه طنزمیلادفجرسال هفتادیک همراه بزرگواران مرحوم نوذری وفرهنگ مهرپرورهم بازی دلنشین داشتند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۴۵

خدا رحمتش کنه💔💔💔

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۴۸

روحشان شاد ویادشان گرامی هرگز جایگزین نخواهد داشت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۵۳

لطفا قدر آدمهایی را که در اطرافمان هستن بدانیم... روحش شاد ...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۳:۵۳

روحش شاد یادش گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۰:۲۱

قدر هنرمندان را باید بدانیم بقول خواجه حافظ امرور که در نزد توام مرحمتی کنه فردا که شوم خاک چه شود اشک ندامت کاکو شیرازی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۰:۴۰

این مسئله که انسان ها قبل از مرگ به سلامتی و خوشی موقت دست پیدا می کنند خیلی اتفاق می افتد و از این نمونه ها بوده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۶:۲۲

دقیقا همینطوره...مثل چراغی است که سوختش رو به پایان است وناگهان گر میکشد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۰:۴۱

خدا رحمتشون کنه ،روحشون شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۱:۰۰

روح شون شاد یادشون گرامی باقرائت فاتحه وصلوات ۹۷۶

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۱:۲۵

صمیمانه درگذشت هنرمندان عزیزمان را تسلیت می گویم خدا روحشان را قرین رحمت کند و به خانواده های محترمشان صبر جزیل و صبر عطا فرماید.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۲:۵۰

متاسفانه تو این چند سال بهترین هنرپیشه ها و دوبلورها رو از دست دادیم روحشان شاد یادشان گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۳:۲۶

روحش شاد ویاد وخاطره اش جاودان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۴:۱۳

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۵:۰۹

روحش شاد و جایش سبز 😔

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۶:۰۳

روحش شاد و یادش گرامی باد.همگی به نوبت مسافر هستیم پس تلاش کنیم با کارنامه قشنگ برویم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۶:۰۷

همه دیر یا زود میروند برا همه پس نگران نباشین ما از بالاترین تا فقیرترین وهر کس با اعمال خودش ومیران ستم ترازوی عدالت آنجاست نه اینجا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۰:۵۶

دقیقا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۶:۱۹

شادی روحشون صلوات

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۶:۴۰

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۶:۴۷

روح همه درگذشتگان بخصوص این هنرمند عزیزشاد وقرین رحمت الهی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۱۶

روحشون شادوقرین رحمت الهی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۲۳

روح همه بزرگواران شاد وقرین رحمت ان شاءالله

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۳۴

خدا رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۳۴

زوحش شاد۸۸۶

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۳۹

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۵۲

روحش شاد.. نسل با کرامت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۸:۰۰

روحش شاد و یادش گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۸:۰۶

درود بر مردان بی ادعا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۸:۳۵

ادمای بزرگ همیشه ناشناخته هستند ومرواریدی هست که درصدف پنهان روحشون درجوار حضرت حق درارامش وشادی ابدی....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۸:۴۷

خدا رحمتشو ن کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۸:۵۳

خدا رحمتشون کنه و صبر برای خانواده محترمشان.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۸:۵۷

روحش شاد. در جوار رحمت الهی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۰۸

روحش خیلی خیلی شاد، صداهای خاطره انگیز

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۲۴

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۳۸

روحش شاد یادش گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۴۲

روحش شاد و و قرین رحمت پروردگار .یاد و نامش خاطراتش با همکاران و دوستان آشنایان ماندگار.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۴۷

ااااااخخخخخ تنسی تاکسیدو اخه دوبلورش فوت کرد تف به این دنیا ....

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۵۶

شما بودید که استاد موپالمو را در سریال جومونگ آنقدر دوست داشتنی کردید و خاطرات زیادی برامون ساختید. خدا رحمتتون کنه. استاد بزرگی در خلق تیپ های کارتون و فیلم را از دست دادیم.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۰۹

خدا بیامرزدش و به خانواده ی محترمش صبر بده،دراین دنیای فانی فقط خاطرات خوب و بد است که بجا می ماند،انسانهای خوب هیچگاه فراموش نمی شوند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۱۷

یاد وخاطرشان گرامی باد و دیگر به دست نخواهند آمد حداقل قدر بازماندگان و هنرمندان را بدانیم وار خدا برای باقی مانده هنرمندان آرزوی طول عمر وسلامتی وشادی وازادی بکنیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۱۹

روحش شاد دوبله ایران نفسهای آخر را میکشد مگر معجزه شود چنین صداهایی دوباره زنده شود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۲۰

یاد وخاطرشان گرامی باد و دیگر به دست نخواهند آمد حداقل قدر بازماندگان و هنرمندان را بدانیم وار خدا برای باقی مانده هنرمندان آرزوی طول عمر وسلامتی وشادی وازادی بکنیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۲۷

خدایش بیامرزد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۳۰

روحشون شاد با صداشون تیلی خاطره داریم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۳۱

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۴۶

روش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۴۷

روحش شاد . خاطرات زیادی با صدای ایشان داریم .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۴۸

خدا رحمتشان کنه مرده نازنینی بود خدا به خانواده اش صبر بد به خدا خیلی از رفتن این عزیز ما نارحت هستیم خدا صبر به خانوادش بده خیلی باصداش خاطره دارم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۵۰

صدحیف ازاین استادهنرمند جناب ملک آرایی😔

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۲۶

چقدر زیبا که انقدر به بزرگی ازشون یاد میشه،من به عنوان کسی که اصلا نمی شناسمشون ولی کلی به دلم نشستن خدا رحمتشون کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۳۱

بعدازسالها بعضی از این کارتون‌ها رو دیدم و اشک ریختم واقعا دلم گرفت چه روزهایی خوبی بود من از صمیم قلبم از شما و همه عزیزان دوبله ممنونم بخاطر رنگ آمیزی زیبای این روزهای خوش رنگ دوران کودکی روحتون غریق رحمت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۳۲

خداوند رحمتشان کنه روحشان شاد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۱:۴۴

خدا رحمت شان کنه ،کلی با صدا شون مردم زندگی کردند خدا بیامرزه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۲۶

سلام دوردخدا به روح پاکشان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۳۶

خدابیامرزدش روحش به جنت برین شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۵۲

روحشان شاد و یادشان گرامی تسلیت به خانواده محترمشان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۴۰

خداوند رحمتش کنه روحش شاد نامش حا ویدان ,,

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۲:۴۱

خدا رحمتش کنه.. چقدر با صداش خاطره دارم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۲:۴۴

خدا رحمتش کنه صدای فوق‌العاده و منحصر بفردی داشت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۲:۴۶

روحشان شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۲:۵۱

روحش شاد خداوند به خانواده اش صبر دهد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۳:۰۱

توی طب اسلامی درمان داره کاش میبدنشون اونجا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۳:۱۸

عرض تسلیت خدمت شما و خانواده هایشان از خداوند متعال استدعا دارم برای بازماندگان شان صبر جمیل وبرای مرحومین جنت الفردوس روح شان شاد ویادشان گرامی باد سید ضیا حسینی از اتباع افغانستان دوستدار تمام هنر مندان ایران

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۳:۳۳

روحش شادویادش گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۳:۳۵

خداوندمنان رحمتش کند.آمین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۱۷

روحت شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۳۶

سلام خداوند رحمتشون کنه روحشان شاد صداهای بی تکرار

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۴۹

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۵۰

روحش ویادش گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۵۲

خدا استاد را ، رحمت کند ، ایشان را، و خداوند به خانواده گرامیشان را صبر عنایت فرماید .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۵۳

درود.روحشان شاد.انقدر هنرشان عالیه ونظیر ندارن که آدم فکر می کنه انگار در کنارمونن.مرحوم زنده یاد ملک آرایی بجای رابین‌هود هم گویندگی داشتند.حیف وصد حیف.زنده یاد آقای مقامی ،انگار همین دیروز دیدنیها رو اجرا میکردند ویرایش رزمندگان آرزوی پیروزی داشتند،و...و...و.دیگر پیشکسوتان هنر دوبلاژ

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۵۳

خدا استاد را ، رحمت کند ، ایشان را، و خداوند به خانواده گرامیشان را صبر عنایت فرماید .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۲۰

خدا رحمت کنه همه رفته گان را و همچنین ایشون را . خوش به حالشون ولله راحت شدن . ای کاش ، ای کاش ،ای کاش منم زودتر برم و به آرامش ابدی سخت نیازمندم . دعا بفرمایید . تشکر

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۵:۴۸

همه ی ما یک روز می آییم و یک روز دیگر میرویم خدایش رحمتش کند بهشت جایگاه ابدی اش باد ولی من خودمو میگم از وقتی مامانم فوت شد منم دیکر آدم سابق نشدم خداوند به بازمانده هایش صبر عنایت بفرماید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۱۲

خوش بحالش مرد و ادامه این زندگی نکبتی تو ایران رو با این مسیولین بی غیرت، که چی کاش منم بمیرم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۱۶

خدا رحمتشون کنه وبه داد ریه های ما هم برسه که سرنوشتشون تو این هوای پرمازوت همینه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۶:۴۹

روحشون شاد هیچ وقت صدای زیبا وپرخاطره شون رو فراموش نمی‌کنیم .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۷:۰۳

خوشا ب سعادتش ...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۷:۲۷

خداقرین رحمتش کند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۷:۲۸

جایگاهشان بهشت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۷:۲۹

روحشون در آرامش اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۷:۳۶

خدا رحمتش کند سنش هم بالا بود تا زمانیکه که زنده بود یادی از ایشان نبود حالاکه رفته رفیق شفیق شده ای اوف بر دنیا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۷:۴۲

خدارحمتش کنه چه مردسنگین وباوقاری بودرفتندوازاینهابوجودنخواهد آمدای کاش ماهم هم دوره اینها بودیم الان بیشتربه مرگ نزدیکتربودیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۸:۲۴

خداوند رحمتش کنه مرد خوشتیپ با صدای دوست داشتنی....خوبان همیشه جاودانند🖤

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۸:۲۹

خداوند بیامرزه مرد خوشتیپ باصدای ایران و تمام اسیران خاک...🖤مردان همیشه جاودانند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۹:۱۳

روحت شاد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۹:۳۸

خدا رحمتش کند روحش شاد یادش گرامی 😔😔😔😔😔😔😔

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۸:۲۶

حیف و صد حیف اساطیر دوبلاژ سرزمینم یکی پس از دیگری می‌روند، زنده یاد بهرام زند، زنده یاد منوچهر اسماعیلی و حالا...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۸:۲۷

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۸:۲۹

روح همه عزیزان دوبله درگذشته شاد چقدر با صدای آن عزیزان خاطرات خوبی داریم افسوس در غم تنهایی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۸:۴۷

بجای این همه حرف تیکه ای از صداش و برامون ... واقعا که.. روحش شاد هر چند هنوز نمیدونم مالک کدام صدای بوده که قبلا شنیدم .شاد باش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۱:۱۷

زنده یاد استاد ملک آرایی یکی از شخصیت های کارتونی معروف که صحبت کردند به جای کاپیتان لیچ در کارتن گالیور بود ،که می‌گفت گالیور اون نقشه گنج را بده بیاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۹:۰۹

روحش،شاد،یادش،گرامی،باد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۹:۱۷

خداوند رحمتشون کنه چه خاطرات خوشی با کارتون تنیس تاکسیتو که دوبله می کردن داشتیم دو رکعت نماز هدیه می کنم به ایشان و تمام دوبلوهایی که زحمت کشیدند و می کشند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۳:۵۲

خدا رحمت کنه همه امواتو روحشون شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۳:۵۹

متاسفیم بخاطراز دست دادن چنین مرد بزرگی😔😔😔مطمئنن هیچ صدایی جایگزین این بزرگوار نخواهد امد.. روحشان شاد ونامشان همیشه جاودان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۰:۱۳

روحش شاد نامش جاودوان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۰:۳۸

روحش شاد حیف حیف حیف... چقدر با صدای گرم و آشناش خاطره داریم اینا که رفتن تمام، اونایی که هستن رو دریابیم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۰:۵۲

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۱:۱۸

روح همه شان شاد و بهشت جایگاه ابدیشان باشد چون در دل مردم جای دارند و مردم دوستشان دارند 🖤🖤

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۱:۴۰

خدا ایشان و همه رفته گان و هنر مندان و... را رحمت کند.آمین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۱:۴۷

یادش همیشه به نیکی. خانواده اش از خوب بودنش لذت ببرند و سر بلند باشند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۲:۲۰

خدا رحمتون کنه واقعاسخته

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۳:۱۴

روحش شاد و یادش گرامی باد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۳:۱۹

روحش شاد چ حیف

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۳:۳۸

روحش شاد ویادش گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۰:۰۱

درودی از کوه سرده و کوه گرمه ملایر به روان همشهری هنرمندمان شهروز ملک آرایی.روانت انوشه باد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۰:۱۱

خداوند رحمتش فرماید. در این دور زمونه با این همه بی مهری که واقعا دارند کشور را به بیراهه می برند. ودقیقابه همه چیز فکر می شود. فقط عزت ایرانی. ادمای خوب هم دیگه دل زندگی را ندارند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۰:۱۳

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۰:۱۹

روحش شاد ویادش گرامی بر روح بزرگوارش صلوات خداوند اورا قرین رحمت واسعه خود قراردهد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۰:۲۹

خداوند عز و جل رحمتشون کنه و روحشان شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۱:۰۷

تا خبر فوت استاد ملک آرایی را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد .ما دهه پنجاهی ها خیلی خاطرات با صدای استاد داریم.مجموعه رادیویی صبح جمعه با شما.کارتون گالیور و ......روحت شاد استاد بزرگ بی تکرار.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۱:۰۹

خدا رحمتش کنه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۱:۲۴

روحش شاد یادش گرامی دوبلارایران بی نظیره من به عنوان یک ایرانی افتخار میکنم به دوبلار ایران

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۱:۳۴

روح بزرگوارشان قرین رحمت الهی..وتنها صداست که میماند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۳:۰۵

همیشه همینطوره درست وقتی فکر میکنی همه چی خوبه و داری واسه آینده برنامه ریزی میکنی مرگ میرسه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۳:۱۹

روحش شاد وگرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۳:۲۸

واقعن ناراحت شدم .خدا بیامرزه و له عزیزانش صبر عطا کنه ایشالا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۶:۱۵

روحشان شاد و یادش گرامی باد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۶:۵۴

روحشون شاد وصداشون ماندگار

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۱:۲۹

خدا رحمت کنه ایشان و تمامی انسانهای ناب این سرزمین را

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۱:۳۰

دمش گرم که اثرهاش ماندگار هست نامش جاودان

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۳:۴۵

خدا بیامورزد روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۵:۵۸

از شمار دو چشم یک تن کم و ز شمار خرد هزاران بیش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۷:۱۵

خدارحمت کنه انشاالله نفر بعدی مدیر سایت باشه@

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۴۲

خدا رحمتشون کنه. عجب صدایی خدا بهش داده بود .با صداش حال ماهم خوب بود ..

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۵۱

روحشان شاد.صدایشان ماندگار.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۱۸:۵۷

روحش شاد و یادش گرامی ، متاسفانه در چند سال اخیر هنرمندان بزرگی از جنس جواهر رو از دست دادیم ، هنرمندانی بی نظیر که تکرار نشدنی هستند .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۲۳:۰۲

روحش شاد یادش گرامی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۰۷:۵۴

روحش شاد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۱۹:۲۱

هنوز باور ندارم رفتن تو دست خاک سردسپردن تنتوهنوز باور ندارم....روح استادشهروزملک آرایی شادوالهی که جنت مکان باشند.