• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401103020731
  • خبرنگار : 50448

امام جمعه موقت بوشهر:

تحریم سپاه وجاهت بین‌المللی ندارد

تحریم سپاه وجاهت بین‌المللی ندارد

ایسنا/بوشهر امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طرح اروپا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت:این اقدام فاقد وجاهت بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی ۳۰ دی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: خطای محاسباتی دشمن ناشی از نبود شناخت کافی دشمنان از مردم و اعتقاد و عقایدشان باعث شده تا حضور حماسی مردم در عرصه‌های مختلف این نقشه‌ها را خنثی کند.

وی افزود: دشمن از تمام ابزار سیاسی، نظامی و اقتصادی خود استفاده کرده تا بتواند مردم را از مسیر عقایدشان دور کند، اما همچنان ناتوان بوده است.

امام جمعه موقت بوشهر نبود ایمان در دل دشمنان، نبود  محاسبات معنوی دشمنان و توکل مردم ایران  بر خدا را را از عوامل خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: اعتقاد مردم ایران این است که هرکس دین خدا را یاری کند خدا هم او را یاری و مدد می‌کند و دشمن این نکته را هیچ‌گاه مورد نظر خود قرار نمی‌دهد که مردم ایران با اتکا به ایمان قلبی‌شان در مقابل هر تهدیدی خواهند ایستاد.

وی با اشاره به طرح جامع و کم نقص دشمن در اغتشاشات اخیر گفت: دشمن مهندسی خوبی را در جریانات اخیر طراحی کرده بود و تمام توان خود را به کار گرفت، اما محاسبه نادرست دشمن از مردم ایران عامل شکست توطئه آنان شد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طرح اروپا برای قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: دشمن این روزها ناتوان از دیگر حربه‌های خود فقط به دنبال حربه همیشگی یعنی تحریم و جنگ رسانه‌ای است.

وی تاکید کرد: این اقدام فاقد وجاهت بین‌المللی است، زیرا طبق قواعد مشخص بین‌المللی نهاد نظامی یک کشور هیچ گاه نباید تحریم شود.

امام جمعه موقت بوشهر با برشمردن چرایی انجام این کار از سوی اتحادیه اروپا گفت: این اقدام از سر استیصال و درماندگی آن‌هاست و آن هم اتحادیه‌ای که تبدیل به عمله آمریکا شده است.

وی افزود: ناتوانی اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین باعث شده تا آن‌ها با فرافکنی ذهنیت مردم را به سمت دیگری ببرند تا ناتوانی خودشان را پوشش دهند.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: دشمنان ایران قوی برای تنفس مصنوعی دادن به مزدوران داخلی و خارجی خود می‌خواهند شعله تنش‌ها و التهابات را در داخل کشور گرم نگه دارند و برای تحقق این هدف با انجام این کارها به دنبال ادامه اغتشاشات هستند.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند سپاه پاسداران فرزند ملت ایران و الگوی هزاران عنصر مومن و مقاوم در جهان اسلام است که در طول چهل و سه سال گذشته به خوبی آموخته است از دل تهدیدها و تحریم‌ها فرصت‌های طلایی خلق کند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به بارش‌های اخیر گفت:‌ ای کاش مسئولان می‌توانستند بهتر از این از باران رحمت الهی استفاده کنند و نسبت به ذخیره‌ی آب باران برای استفاده در تابستان و رفع تنش‌های آبی بهره ببرند.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب و میلاد حضرت باقرالعلوم (ع) گفت: ماه رجب ماهی برای ترویج سیره زندگی ائمه معصومین و آشنایی نوجوانان و جوانان با زندگی و شرایط زمان زندگی آنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha