• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401102819638
  • خبرنگار : 71451

ابوعلی بصری از فرمانده ایرانی خودش چه گفت؟

ابوعلی بصری از فرمانده ایرانی خودش چه گفت؟

درمراسم گرامیداشت سردار شهید اسماعیل دقایقی، ابوعلی بصری از فرمانده خود سخن گفت.

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی بنیانگذار لشکر بدر در تالار بعثت مسجد جامع پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد و ابوعلی بصری از  همرزمان شهید اسماعیل دقایقی در سخنانی بیان کرد: امروز سالگرد شهادت فرمانده مان و موسس جنبش جهاد، اسماعیل دقایقی است. او به عنوان یک شهید از جایگاه رفیعی برخوردار است چون درهای جهاد و جنبش جهاد برای شهدا باز کرد و همان طور که شهید محمدباقر صدر بیان کرد، بنیان گذار این جهاد اسلامی امام خمینی (ره) بود.
وی افزود: باید بدانیم پس از ملت ایران، این ملت عراق بود که ندای امام خمینی را لبیک گفت. شهید صدر هم نخستین کسی بود که با این جنبش ارتباط برقرار کرد. پیش از آغاز جنگ تحمیلی، حزب بعث و صدام حملات خود را ادامه داد و پیش از آن به مردم عراق ظلم کرد. با تمام شدن حزب بعث به مردم بیگناه عراق حمله کردند و به دلایل مختلف بسیاری از افرادی که وکیل شهید صدر بودند و با او بیعت کردند را بازداشت و اعدام کردند.
این مجاهد عراقی با اشاره به مهاجرت برخی از جوانان و خانواده‌های عراقی به ایران توضیح داد: بسیاری از این جوانان در چارچوب نیروهای انقلابی و مومن قرار گرفتند و نیروی بدر را تشکیل دادند که بیشتر آنها مقلد امام خمینی (ره) بودند. سپاه پاسداران از افراد داوطلب استقبال کرد و به آنها نظم‌ و سازمان بخشید. آموزش داد و سلاح در اختیارشان گذاشت تا با دشمنان ملت ایران و عراق بجنگند.
بصری گفت: افرادی از سپاه پاسداران منطقه هشت مجاهدان عراقی را نظم بخشیدند و شهید اسماعیل دقایقی را به عنوان فرمانده نیروهای بدر تعیین کردند. او فرماندهی را به خود عراقی‌ها واگذار کرد. توانمندی بالایی در امور نظامی و شایستگی‌های بسیاری داشت. اخلاصش پاک و روحش بزرگ بود. حسن ظن شهید دقایقی باعث شد بسیاری از مجاهدان عراقی فداکاری‌های بسیاری انجام بدهند. سپاه بدر تنها نیرویی بود که توانست اهداف از پیش تعیین شده خودش را در حاج عمران بدست بیاورد.
وی در پایان گفت: شهید دقایقی با مجاهدان در عملیات حضور داشتند. شهید دقایقی در عملیات «کربلای 5 » خودش شخصا شناسایی را انجام داد و در میدان جنگ به شهادت رسید. او ثابت کرد که استعداد نیروهای را از یک تیپ به لشکر و سپاه تبدیل کند. پس از شهادت او از مجاهدان عراقی پرسیده شد که آیا حاضر به مشارکت در عملیات هستید؟. مجاهدان عراقی در کربلای پنج حضور داشتند و ۲۲۵ شهید تقدیم کردند. خون شهید دقایقی انرژی تازه‌ای به نیروهای بدر افزود. سپاه بدر حتی در عملیات مرصاد هم مشارکت داشت. پایه اساسی حشدالشعبی از سپاه بدر شکل گرفت اما آمریکا و دشمنان اوج فتنه خود را با شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نشان دادند.

در این مراسم سردار ایرج مسجدی، حسین اشتری و تعداد دیگری از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha