• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401102819436
  • خبرنگار : 50040

معاون استاندار گیلان:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جوان سازی جمعیت تدبیر کند

دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جوان سازی جمعیت تدبیر کند

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، سبک زندگی سلامت محور را موجب آسایش و آرامش جامعه دانست و متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای جوان سازی جمعیت تدبیر کند، زیرا گیلان پیر است.

سید محمد اسحاقی امروز، ۲۸ دی ماه در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، سلامت روح و روان و جسم و جان مردمان ایران زمین را در گرو زحمات کادر بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مهمترین وزارتخانه هاست و نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان توانایی تغییر سبک زندگی مردم را دارند و می توانند مهارت های زندگی را به آنها بیاموزند، گفت: بسیاری از مقالات علمی در قفسه ها باقی مانده و این دانش کاغذی سودی برای ما نداشته لذا باید علم و دانش را به کار بگیریم تا زندگی مردم بهتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اهمیت سلامت روح و روان در کنار توجه به سلامت جسم و جان، تصریح کرد: به اعتقاد جوامع توسعه یافته، زمانی جسم و جان آسیب می بیند که روح و روان دچار خسران شده باشد.

اسحاقی خواستار توجه به سلامت کارکنان دستگاه های اجرایی شد و گفت: روزگاری گیلان مرجعیت علمی و پژوهشی و پزشکی داشت و زیرساخت های فعلی حوزه سلامت حق این مردم نیست.

وی سبک زندگی سلامت محور را موجب آسایش و آرامش جامعه دانست و متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای جوان سازی جمعیت تدبیر کند، زیرا گیلان پیر است و باید باورسوزی های گذشته درباره جمعیت را به باورسازی تبدیل کنیم.

معاون استاندار گیلان بیان کرد: همه دستگاه ها مکلف هستند در راستای سلامت جامعه به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند؛ همچنین توزیع عادلانه درمان در بیمارستان ها صورت بگیرد.

وی بر چابک سازی سیستم بهداشت و درمان نیز تاکید کرد و افزود: قدمت برخی از بیمارستان های دولتی گیلان زیاد است که موجب محرومیت می شود لذا باید به نخبگان محوریت دهیم تا مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha