• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071210027
  • خبرنگار : 50042

کارشناس مسائل سیاسی:

دومینوی ترور با عملیات وعده صادق ۲ قطع شد

دومینوی ترور با عملیات وعده صادق ۲ قطع شد

ایسنا/گیلان کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه باید یک جایی این دومینوی ترور قطع می شد، گفت: رژیم جانی صهیونیسم و طرفدارانش قبل از وعده صادق ۲ به حدی گستاخ شدند که رسما اعلام کردند ایران توان پاسخ و حمایت از متحدین خود را ندارد و جسارتشان منجربه شهادت فواد شکر و همراهانش شد و به شهادت شهید سید حسن نصرالله و شهید نیل فروشان رسید.

مهدی کاسی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به عملیات وعده صادق ۲، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) می فرماید «الاُمورُ مَرهونَةٌ بأوقاتِها؛ کارها در گروی زمان های خود هستند» اگر برای هر اتفاقی که می افتد به موقع پاسخ درخور ندهید عواقب خوبی را رقم نمی زند، خود حضرت علی هم در دو سال پایان حکومتش درگیر پروژه غارات توسط معاویه شد و همین مشکل برای ایشان پیش آمد. به عبارتی معاویه به این نتیجه رسید که ضربات کوچکی که خیلی حساسیت برانگیز نیست را بر پیکره حکومت امیر المومنین وارد کند و بعد تعداد اینها به حدی زیاد شود که این حکومت به ضعف نهایی برسد.

وی افزود: این شیوه در قالب دکترین هزار چاقو دو سال گذشته از زبان نتانیاهو شنیده شد که عنوان کرد «ایران یک اژدهای بزرگ شده و نمی توانیم یکدفعه آن را نابود کنیم باید با هزار ضربه چاقو به عمق کم این پیکره ضعیف شود و بعد سر این اژدها را جدا کنیم». این پروژه ای که در ایران در حال رخ دادن است، از ضربات کوچک بدون حساسیت است که به ضربات بزرگی می رسد و جبران ناپذیر خواهد بود.

جبهه مقاومت نیروهای پراکسی ایران نیستند

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق ۲ متاسفانه یک تعلل مبتنی بر اعتماد نسبت به غرب بعد از شهادت اسماعیل هنیه رخ داد، گفت: هدف از ترور اسماعیل هنیه چیزی جز تخریب سیستم امنیتی جمهوری اسلامی نبود، اگر واقعا قصد ترور شهید هنیه بود این کار در قطر یا در دیگر سفرها خیلی راحت تر اتفاق می افتاد، اما این اتفاق فردای روز تحلیف در تهران افتاد تا نشان دهند که ایران توان برقراری امنیت متحدین خودش را ندارد حتی در اعتراف تلخ یکی از مسئولین عنوان شد که طی پیامی گفته اند «خون بس شهید اسماعیل هنیه در تهران، آتش بس در غزه باشد و یک هفته خویشتنداری کنید و بعد از یک هفته ما در غزه آتش بس اعلام می کنیم» که عمل نکردند و متاسفانه مجدد فریب خوردیم و این جسارت آنها را بیشتر کرد و به شهادت فواد شکر و همراهانش و همینطور به شهادت شهید سید حسن نصرالله، سیدالشهدای جبهه مقاومت و شهید نیل فروشان رسید.

این پژوهشگر حوزه دفاعی با تأکید بر اینکه باید یک جایی این دومینوی ترور قطع می شد، ادامه داد: در وعده صادق ۲ به حدی گستاخ شدند که رسما اعلام کردند ایران توان پاسخ ندارد و از طرف دیگر موج رسانه ای هم پیرامون این عدم پاسخگویی به راه انداختند مبنی بر اینکه ایران توان حمایت از متحدین خود را ندارد؛ ضمن اینکه آنها از لفظ پراکسی یا نیروی نیابتی ایران خیلی استفاده می کنند در حالیکه جبهه مقاومت نیروهای پراکسی ایران نیستند بلکه ما به لحاظ عقیدتی حول محور یک عقیده جمع شده ایم «إِنَّ الْحَیاةَ عَقیدَةٌ وَجِهادٌ» یک هدف واحد این جبهه را حول محور هم جمع کرده نه منافع مادی یا ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی، این با نیروی پراکسی غرب در فضای آکادمیک که هزینه های زیادی می کنند تا نیروها منافع آنان را تامین کنند، بسیار متفاوت است. لذا چنین ادعایی صحت ندارد و اصلا چنین توان مالی در ایران موجود نیست که از یمن تا لبنان اینگونه نیروها هماهنگ شوند بلکه اهداف مشترک عقیدتی این تجمع را به وجود آورده است.

پاسخ شهادت سید حسن نصرالله هم چیزی جز فروپاشی رژیم صهیونیستی نیست

کاسی با بیان اینکه هیئت حاکمه کشور به این اجماع رسیدند تا پاسخ ترور شهید هنیه داده شود، تصریح کرد: این پاسخی شایسته برای شهادت سیدحسن نصرالله نیست به همین دلیل در بیانیه شماره ۲ سپاه آمده «در پاسخ به شهادت دکتر اسماعیل هنیه این عملیات صورت گرفته» لذا قطعا پاسخی که به شهادت سید حسن نصرالله داده می شود باید فروپاشی رژیم منحوس صهیونسیم را رقم بزند کمااینکه پاسخی که در تراز شهادت حاج قاسم طراحی شده باید اخراج نیروهای نظامی و دیپلماتیکی و شبه نظامی آمریکا از منطقه باشد.

وی ادامه داد: دنیا بداند پاسخ قطعی و نهایی به شهادت حاج قاسم آن روزی محقق می شود که هیچ نظامی یا تحلیلگر و جاسوس آمریکایی در منطقه نباشد و پاسخ شهادت سید حسن نصرالله هم چیزی جز فروپاشی رژیم جنایتکار اسرائیل نخواهد بود؛ در حال حاضر جایی دومینوی ترور باید متوقف می شد که با عملیات وعده صادق ۲ اجرایی شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به محاسن متعدد عملیات وعده صادق۲ گفت: یکی از مهمترین محاسن عملیات مذکور این است که وحدت سیاسی داخلی را در کشور به نمایش گذاشت؛ به شخصه آنقدر از اصابت موشک ها ذوق نکردم که از دیدن گزارش تلفنی و ارائه جزئیات سردار سلامی به آقای پزشکیان خوشحال شدم زیرا این همگرایی سیاسی و وحدت رویه در کشور ما به شدت دارای اهمیت راهبردی است که جلوی کید و حیله دشمنان را می گیرد، سال های سال است که تلاش کردند تا تفرقه را در کشور ما نهادینه کنند.

کاسی در خصوص نظرات جامعه جهانی به این عملیات افزود: خیلی از تحلیلگران خارجی برای این عملیات از لفظ «کولیپس coolips» استفاده کرده اند که در حوزه پدافند به معنی فروریختن ناگهانی شبکه یکپارچه پدافندی است.

حمله دریایی دیشب رژیم مؤید آسیب ناوگان هوایی بعد از عملیات وعده صادق ۲ است

وی بیان کرد: حمله شب گذشته نیروی دریایی رژیم به لبنان مؤید این است که خسارت جدی به ناوگان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی وارد شده وگرنه راحت ترین کار برای آنها استفاده از هواپیماست، همان بمباران ضاحیه را هم با F15 انجام داده اند، حالا دیروز عملیات نظامی را از دریا شروع کرده اند می تواند یک انگاره باشد بر اینکه ۳ پایگاه هوایی رژیم که از اهداف عملیات وعده صادق ۲ بود از نظر تجهیزاتی یا باند پرواز و برج مراقبت مورد خسارت جدی قرار گرفته است که باید بازسازی شوند.

این پژوهشگر حوزه دفاعی گفت: اجرای عملیات مذکور به لحاظ زمان بندی هم خیلی خوب بود زیرا ۷ تا ۹ مهرماه مصادف با شروع سال نو یهودی هاست و آنها دقیقا دو روز اول سال نو را جشن می گیرند، لذا شهادت سید حسن نصرالله را به خود عیدی دادند ما هم با عملیات دوم این عیدی را به کام شان تلخ کردیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه هماهنگی بین جبهه مقاومت در این عملیات بسیار خوب بود، تصریح کرد: رژیم جانی اسرائیل گمان می کرد با شهادت سید حسن نصرالله و سرلشکر شهید عباس نیل فروشان، مستشار ارشد نظامی ایران در لبنان این هماهنگی از بین رفته در حالیکه ما در این عملیات مجدد هماهنگی ها را شاهد بودیم، از عصر روز عملیات(۱۰ مهرماه) اول یمنی ها با پرتاب موشک آغاز کردند و سپس حزب الله موشکباران کرد و بعد از آنها عملیات استشهادی در شهر یافا رقم خورد و در زمانی که تمام رسانه ها توجه شان به آن عملیات بود به یکباره عملیات موشکی ایران آغاز شد و همه این موارد نشان می دهد همچنان یک هماهنگی واضح بین جبهه مقاومت وجود دارد.

کاسی در خصوص عدم پاسخگویی اسرائیل در همان شب گفت: کار امنیتی بزرگی صورت گرفته، شبکه یکپارچه پدافندی هوایی ما که همیشه بیدار است و شاغلان عرصه راداری و پدافندی ما مجاهدان خاموش هستند که حریم امنیتی را هوشیارانه رصد می کنند، اتفاقی که در قضیه پیجرها افتاد اثبات کرد که اگر ما هم از نظر تکنولوژی وابسته به آنها در تراز کلی نظامی استفاده می کردیم الان درگیر هزاران مسئله امنیتی می شدیم. همانطور که در لبنان علاوه بر پیجر، بی سیم، لپ تاپ و حتی دستگاه ساعت زنی را با تکنولوژی که دارند، منفجر کردند؛ اگر سیستم راداری ما مثل دوره طاغوت با تکنولوژی آمریکایی بود به راحتی می توانستند با ایجاد اختلال این شبکه پدافندی را مختل کنند.

خوشحالی مردم غزه با بوستر موشک های ایران دیدنی بود

وی بیان کرد: نتوانستند شدت و تعداد اصابت های مختلف به سرزمین اشغالی این عملیات را برخلاف وعده صادق ۱ کتمان کنند، این حجم تصاویر آنهم از کشوری که در حد بالای سانسور خبری است و حتی سیستم پیام رسان های داخلی محدود و نظارت جدی بر فضای مجازی دارند، با وجود چنین جوی اما تعداد تصاویر به قدری زیاد بود که نتوانتستند منکر اصابت ها شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اهداف عملیات وعده صادق ۲ گفت: بعد از اجرای عملیات افرادی که از گوگل ارث استفاده می کنند، تعدادی ابر دیجیتالی را بالای اهداف عملیاتی مشاهده می کنند، این ابر اگر حقیقی بود بعد از چند ساعت باید رد می شد و می توانستیم مثل قبل تصاویر هوایی نقاط مدنظر را ببینیم در حالیکه کماکان در برخی نقاط وجود دارد و نشان می دهد می خواهند با ابزار تکنولوژیکی میزان خسارات وارده به پایگاه های مدنظر قابل رویت نباشد. اما آنچه در بیانیه ها آمده سه پایگاه در اطراف تل آویو مورد اصابت قرار گرفته که شامل یک پایگاه پدافندی و یک پایگاه نیروی هوایی و یک پایگاه موساد می شود. موشکباران از پایگاه نواتیم در جنوب سرزمین اشغالی آغاز شده که گویا اصابت ها خیلی دقیق بوده، همچنین محل دپوی تانک ها در شمال غزه و یک میدان گازی در عسقلان که تا ساعت ها در آتش سوخت از دیگر اهداف عملیات وعده صادق ۲ بوده است.

کاسی تصریح کرد: مثل عملیات وعده صادق ۱ علی رغم اینکه کشورهای فرانسه، انگلستان، اردن، عربستان، ترکیه، قبرس و غیره اقدامات متعددی بر علیه موشک ها و پهبادهای ما انجام دادند در این عملیات نتوانستند چنین کاری بکنند و لذا بیشتر موشک ها به اهداف رسیدند که از دیگر نکات قابل توجه این عملیات است.

وی با بیان اینکه خوشحالی مردم غزه دیدنی بود که حتی با بوستر جداشده موشک های عماد، قدر و فتاح تصاویر خلاقانه ای ثبت کرده بودند، افزود: عملیات مذکور تا حدودی موازنه قوا را به حد متوازنی رساند، زیرا در دنیا کشوری نداریم که ظرف ۲۴ ساعت بتواند ۲۰۰ موشک را آماده پرتاب کند، پرتاب موشک با شلیک از اسلحه کلاش متفاوت است؛ موشک های بالستیکی در این کلاس گاهی تا چند ۱۰ نفر بر روی آن کار می کنند تا به مرحله پرتاب برسد و این از هوشمندی امثال شهید حسن طهرانی مقدم بود. روسیه کلاس های مختلف موشک های بالستیک را داراست اما نمی تواند در ۲۴ ساعت این تعداد موشک را آماده پرتاب کند و ایران در دنیا تنها کشوری است که توانسته حداقل دو بار در این سطح موشک های بالستیک را در عملیاتی حقیقی بکارگیری کند حتی ایالات متحده هم بعد از جنگ جهانی دوم نتوانسته چنین کاری کند.

این پژوهشگر حوزه دفاعی خاطرنشان کرد: مکان و گستره پرتاب ها از داخل کشور خیلی مهم و مورد توجه بود، فیلم های مردمی که پخش شد به وضوح این امر را نشان داد که البته این امر از نظر امنیتی پذیرفتنی نیست و این از نواقص نبود اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات است.

وی با بیان اینکه مختصات اسرائیل بسیار محدود است حدود ۲۲۰ کیلومتر ساحل در مدیترانه دارد که به اندازه نصف استان گیلان هم نمی شود، افزود: برخلاف مساحت در حوزه اطلاعاتی و نفوذ بیشتر کار کرده اند؛ پولی که صهیونیسم جهانی پای کار آورده توانسته در جاهای مختلف متحدینی را اجیر کند که این نقطه قوت آنهاست.

امیدآفرینی؛ مهمترین پیام اقامه نماز جمعه فردا به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

کاسی در خصوص اقامه نماز جمعه فردا به امامت مقام معظم رهبری گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۳ عنصر قدرت در جمهوری اسلامی باعث موفقیت ما شده، عنصر اول قدرت ما خداست که متاسفانه اکنون کمتر در محاسبات توجه می شود، در حالیکه بر اساس آیه ۷ سوره محمد « یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقۡدَامَکُمۡ؛ ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یاری کنید او هم شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد» بسیاری از جاها خداوند به گونه ای معادلات را برمی گرداند که اصلا قابل تصور هم نبوده، مردم و رهبری به ترتیب عنصرهای دوم و سوم قدرت ما هستند، رهبری بین این قدرت ها تعادل ایجاد می کند از یک طرف به مردم امید می دهد و از طرفی رکن اصلی پیونددهنده بین قواست و همچنین رابطه امت و امامت را تقویت می کند و نماد مشروعیت و مقبولیت نظام است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مهمترین پیام اقامه نماز جمعه فردا می تواند این باشد ترسی که در فضای رسانه ای برای مردم ایجاد شده را بگیرد و همگان بدانند که ما پای کار هستیم با همان لحنی که معظم له سال ها فرموده اند «آن روزی که شهر اصفهان در دوره‌ی شاه سلطان حسین مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت با عظمت صفوی نابود شد، خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسین ضعیف بود. اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمی‌کنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمی‌کنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود!»؛ شاه سلطان حسین، زمانی که شورش داخلی در کشورش رخ داد ترسید و ما شورش افغان ها در ایران را جنگ تحمیل شده خارجی نمی بینیم آن زمان افغانستان یک استان از استان های ما بود و هر چقدر دلسوزان بزرگ صفویه به شاه سلطان حسین می گفتند که باید بجنگیم، مشاوران ترسوی وقت ممانعت کردند لذا به همین دلیل کار به جایی رسید که محاصره ۶ ماهه اصفهان اتفاق افتاد و شاه سلطان حسین و فرزندانش را کشتند و آن اتفاقات تلخ را در تاریخ کشور رقم زدند.

وی اضافه کرد: باید اثبات کنیم که این تفکر در کشور جایگاهی ندارد، مهمترین شخصی که می تواند این امیدآفرینی را در کشور بعد از یک دوره ترس تحمیل شده به سبب ضعف رسانه های ما و قوت رسانه های خارجی ایجاد کند، شخص مقام معظم رهبری بوده و این امیدآفرینی همواره در صدر اقدامات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

کاسی تاکید کرد: قطعا ملاحظات امنیتی و نظامی لازم برای نماز جمعه فردا، ۱۳ مهرماه دیده شده و دلسوزان نظام پیش بینی های لازم را در نظر گرفته اند و ادعاهای رژیم جعلی و هواداران غربی و عربی آن بیشتر لاف است و توان و جرات اقدامی را ندارند، اگر کوچک ترین اقدامی انجام دهند در تراز بالا و شدید پاسخ می گیرند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha