• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071210031
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان عنوان کرد

لزوم معطوف سازی نگاه جامعه به کودکان و آسیب های این نسل

لزوم معطوف سازی نگاه جامعه به کودکان و آسیب های این نسل

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: ضرورت دارد تا با معطوف‌سازی نگاه جامعه به کودکان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل، جهت برنامه‌ریزی‌های هدفمند برای تربیت آینده‌سازانی مسئولیت‌پذیر، آگاه، باورمند و مفتخر به نظام اسلامی تلاش کنیم.

سید جلیل میرعظیمی امروز، ۱۲ مهرماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ استان گیلان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان و به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها جهت پاسخ‌گویی به نیازهای نسل کودک و نوجوان، اظهار کرد: توجه به خواسته‌های آینده‌سازان، فراتر از روز جهانی و هفته ملی کودک ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه هفته ملی کودک بستری برای طرح‌ریزی برنامه‌های سالانه این حوزه است، تصریح کرد: ضرورت دارد تا با معطوف‌سازی نگاه جامعه به کودکان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل، جهت برنامه‌ریزی‌های هدفمند برای تربیت آینده‌سازانی مسئولیت‌پذیر، آگاه، باورمند و مفتخر به نظام اسلامی تلاش کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، نیل به این موضوع را نیازمند توجه همزمان به کودک و خانواده عنوان کرد و با بیان اینکه نشاط‌بخشی و مهارت‌آموزی به کودکان و همچنین تربیت دینی و اجتماعی آنان در گرو تبیین اهمیت فرزندآوری برای جامعه و همراه‌سازی خانواده‌هاست، افزود: در قبال این امر مسئول هستیم و لازم است روز جهانی و هفته ملی کودک را بستر و بهانه‌ای برای تحقق این مهم قرار ‌دهیم.

میرعظیمی از برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های همراه در برگزاری فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک سخن گفت و از اجرای ۵۰۰ برنامه دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک استان با شعار «برای کودکان، برای آینده» از ۱۴ لغایت ۲۰ مهرماه خبر داد و گفت: نواختن زنگ آغازین هفته ملی کودک و اهدای کارت کانون‌یاری به اعضای کانون‌یار این مجموعه و حضور اعضای برگزیده در خانه‌های فرهنگ و ادامه یافتن پویش «هر کلاس، یک کتابخانه» و عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی از جمله این برنامه هاست.

وی برگزاری نشست تخصصی «خودشناسی و خداشناسی در کتاب‌های کودک»، ویژه‌برنامه مهرخوانی، اعزام پیک امید به روستاها و مناطق کم‌برخوردار و اجرای ویژه‌برنامه برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را از دیگر برنامه‌های کانون به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک دانست و عنوان کرد: برگزاری وبینار استانی قصه‌گویی، گستردن سفره سلامت و برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری به شمار ‌می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان برگزاری جشن هفته ملی کودک در ۱۸ مهر ۱۴۰۳، اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی، برنامه‌های زیست‌محیطی و برپایی کارگاه‌های آموزشی و فراهم‌سازی زمینه‌های بازدید ‌کودکان از موزه‌ها در سطح استان را رهاورد همکاری و هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی متولی حوزه کودک و نوجوان اعلام کرد و مشارکت حداکثری فعالان این عرصه را خواستار ‌شد.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و فرو ‌ریختن هیمنه رژیم جعلی صهیونیستی، خاطرنشان کرد: لازم است از این ایام برای آگاه‌سازی و تربیت کودکان و نوجوانانی مسئولیت‌پذیر استفاده کنیم که همچون هشت سال دفاع مقدس، پاسداری اسلام و انقلاب اسلامی را برعهده گرفته و جایگزین خوبی برای مسئولان نظام محسوب شوند.

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز با ابراز ‌خرسندی از حضور در جمع دست‌اندرکاران دستگاه‌های فرهنگی متولی حوزه کودک و نوجوان استان گیلان، افزود: همراهی با افرادی که متولی فرهنگ‌سازی در جامعه محسوب می‌شوند، با اهمیت است و دین اسلام نیز به عنوان کامل‌ترینِ ادیان، نگاهی جامع به انسان‌سازی، به ویژه نسل کودک و نوجوان دارد.

وی به مدیریت انسان پیش از تولد، در زمان حیات و ممات از سوی پروردگار پرداخت و آموزه‌های دین مبین اسلام در این عرصه را کارآمد و الگویی برای تمام انسان‌های تمامی ادوار دانست و عنوان کرد: خانواده و جایگاه کودک به عنوان مایه قوام و دوام بنیان‌های خانوادگی حائز اهمیت است. بسیاری از آسیب‌های متوجه کشورهای غربی، ناشی از کم‌توجهی به مبانی و آموزه‌های دینی است.

معاون استاندار گیلان اضافه کرد: مشرق زمین مهد تمدن و خاستگاه ادیان توحیدی است و دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین و آموزه‌های معصومین(ع)، باید شیوه‌نامه‌ای برای تربیت کودک و نوجوان باشد.

جلایی ادامه داد: اگر بخواهیم کودک را بزرگ بشماریم، لازم است بن‌مایه نگاه خالق را بشناسیم و فرزند زمان تربیت کنیم؛ این امر مستلزم هدفگذاری و هم‌گرایی فعالان این حوزه و مطالبه‌گری است؛ چنانچه مسئولی به این دعوت پاسخ ‌ندهد، شان مسئولیت خود را حفظ ‌نکرده است.

وی اشاره‌ای به پیشینه عضویت خود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن کرد و نقش موثر مربیان این مجموعه را یادآور شد و گفت: شیوه آموزش و تربیت در مراکز این نهاد فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha