• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071209812
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد

تحول نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در گیلان

تحول نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان از رشد نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری استان خبر داد و گفت: صدور ۱۷۲۹ پروانه نوسازی مشتمل بر ۶۰۹۷ واحد مسکونی نوسازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان طی سه سال اخیر، بیانگر تحول در نوسازی مسکن در بافت های فرسوده گیلان است.

محمدرضا فلاحتگر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با رویکرد ارتقای ایمنی و کیفیت زندگی ساکنان در استان شدت گرفته است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای تولید مسکن در کشور، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری با هدف مقاوم ‌سازی بافت‌ها و همچنین نوسازی واحدهای مسکونی و پاسخ به نیاز مسکن متقاضیان با تسهیل‌گری‌های دولت در کشور در حال انجام است.

وی افزود: در همین راستا از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۷۲۹ پروانه مشتمل بر ۶۰۹۷ واحد مسکونی در بخش محلات هدف بازآفرینی شهری استان گیلان نوسازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، نوسازی بافت های فرسوده شهری را یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و ادامه داد: مرمت و بهسازی شهری به صورت فعالیتی یکپارچه در نظر گرفته می شود که جنبه های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی و ایجاد شرایط مناسب جهت دستیابی به توسعه پایدار در آن لحاظ می شود.

فلاحتگر ارائه بسته تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده را از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای مقاوم‌سازی سکونتگاه های شهری دانست.

وی با اشاره به رشد نوسازی مسکن در محلات هدف استان، خاطرنشان کرد: بسته های تشویقی ۱۹ بندی و اعطای تسهیلات کم بهره برای ساکنان ۳۰ شهر گیلان که دارای بافت های فرسوده هستند در نظر گرفته شده است که تعداد تسهیلات صادره در این محلات طی سه سال اخیر به ۱۰۰۵ واحد می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد: از مجموع ۳۰ شهر دارای محدوده بازآفرینی شهری در استان گیلان، ۲۷ شهر مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و دو شهر رشت و لنگرود طبق الگوهای منطقه ای، بومی سازی شده و در کمیسیون ماده پنج مصوب و به شهرداری های مربوطه ابلاغ شد؛ تنها شهر شلمان باقی مانده که طی روزهای آینده نسبت به اجرای این مصوبه اقدام خواهد شد.

وی بیشترین تسهیلات صادره را مربوط به بانک مسکن به میزان ۹۴۲ واحد و سایر بانک ها را جمعا به میزان ۶۳ واحد عنوان کرد و گفت: برش سه ساله نهصت ملی مسکن در استان گیلان در بخش بازآفرینی شهری ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha