• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102315280
  • خبرنگار : 30147

امدادگران هلال‌احمر تربت‌ جام به ۲۶۶ مسافر در راه مانده کمک‌رسانی کردند

امدادگران هلال‌احمر تربت‌ جام به ۲۶۶ مسافر در راه مانده کمک‌رسانی کردند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌ جام گفت: امدادگران این جمعیت به ۲۶۶ نفر از مسافران درراه‌مانده و گرفتار در برف و کولاک در مسیرهای مختلف کمک‌رسانی کردند.

سعید شیری در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۶ نفر متاثر از برف و کولاک در جاده‌های شهرستان با تلاش امدادگران، اسکان اضطراری داده شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر شهرستان تربت‌ جام از آمادگی کامل برای هرگونه امدادرسانی برخوردارند، گفت: در حوزه اسکان اضطراری چهارشنبه شب، ۲۱ دی، به اتوبوس اتباع خارجی با ۵۰ مسافر که در مسیر تربت‌ جام به تایباد دچار مشکل شده بودند، کمک‌رسانی شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌ جام خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این چند روز حادثه و یا مصدومیت شدیدی نداشته‌ایم و تمام درراه‌ماندگان به مکان‌های امن منتقل شدند.

وی اظهار کرد: همه امدادرسانی‌ها در محورهای مواصلاتی تربت‌ جام به تایباد، تربت‌ جام به باخرز، تربت‌ جام به صالح‌آباد و تربت‌ جام به فریمان بوده است.

شیری در ادامه از فعالیت و آماده‌باش ۲ پایگاه امداد و نجات بین‌ شهری در کیلومتر ۳۶ محور تربت‌ جام به صالح‌آباد و کیلومتر ۲۵ محور تربت‌ جام به فریمان شامل ۱۰ نفر نیروی عملیاتی خبر داد و گفت: این افراد به بسیاری از خودروهای گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی داشته‌اند.

وی همچنین افزود: تیم‌های سیار نیز در قالب هفت تیم اسکان اضطراری و یک تیم عملیاتی شامل ۲۳ نفر عملیات‌هایی را داشته‌اند که بیشترین این عملیات‌ها مربوط به محور تربت‌ جام به صالح‌آباد و تربت‌ جام به فریمان بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌ جام عنوان کرد: برای اسکان اضطراری درراه‌ماندگان نیز محل‌هایی در محور تربت‌ جام به فریمان شامل روستاهای کاریزنو، مومن‌آباد و خرم‌آباد و در محور تربت‌ جام به صالح‌آباد سه مکان و در محور تربت‌ جام به تایباد در شهر احمدآباد صولت یک مکان پیش‌بینی شده است.

شیری از پیش‌بینی چهار مکان دیگر در سطح شهر تربت‌ جام برای اسکان درراه‌ماندگان خبر داد و گفت: در حال حاضر محورهای مواصلاتی این شهرستان دچار یخ‌زدگی است. برودت شدید هوا به خصوص خودروهای سنگین را دچار مشکلات جدی می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت‌ جام از مردم خواست در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha