• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401102114623

شهردار قم خبرداد؛

۳ رام قطار قرضی به قم می‌رسد

۳ رام قطار قرضی به قم می‌رسد

ایسنا/قم شهردار قم گفت: باتوجه به اینکه پروژه قطار شهری قم آماده بهره برداری است با دستور وزیر کشور مقرر شد ۳ رام قطار از یکی از شهرهای دیگر قرض گرفته شود.

سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از تونل شهدای امنیت که در مرحله جدید طرح بزرگ قم در مسیر تحویل در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در ایام قیام مردم قم که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب برپایه دین و اسلام است، مطرح کرد: اختلاف دولت‌ها و فرهنگ غربی با جمهوری اسلامی نیز به دلیل محور بودن دین در ایران است.

شهردار قم با بیان اینکه در برنامه اول و دوم شهرداری قم ۳۵ تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده است، عنوان کرد: این تقاطع‌ها در محورهای شریانی قم هستند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه تونل شهدای امنیت، خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه ترکیبی است و به عبارتی با این پروژه مناطق ۲، ۴ و ۵ به یکدیگر متصل خواهند شد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه تونل غدیر نیز به این محور متصل خواهد شد، تصریح کرد: این تونل نیز تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های ما در سال ۱۴۰۱ مرتبط با هسته مرکزی شهر است، یادآور شد: دو زمین ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری نیز در همین راستا برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفتند.

شهرداری قم با بیان اینکه فاز ۵ عماریاسر یکی از پروژه‌های هسته مرکزی شهر است، بیان کرد: پروژه دروازه ری، قبرستان نو، چهل اختران و ... نیز ازدیگر پروژه‌های این محدوده هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام شده توسط وزیر کشور ۵۰ دستگاه اتوبوس و ون تا نیمه شعبان به مجموعه مدیریت شهری اضافه خواهد شد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای تامین واگن قطار شهری قم توسط دولت هزینه خواهد شد، ابراز کرد: باتوجه به اینکه پروژه قطار شهری قم آماده بهره برداری است با دستور وزیر کشور مقرر شد ۳ رام قطار از یکی از شهرهای دیگر قرض گرفته شود.

وی با بیان اینکه شرق حرم مطهر نیز ساماندهی خوبی ندارد، اظهار داشت: قرارداد پارکینگ شرقی حرم مطهر نیز با رقمی حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲ هزار پارکینگ اطراف حرم منعقد شده است.

شهردار قم اضافه کرد: تمام این اتفاقات برای مردم و به پاس خون شهدا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha