• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102013075
  • خبرنگار : 50477

مدیرکل راهداری گلستان خبر داد:

احتمال بارش ۲۰ سانتیمتری برف در گلستان/ سفرها را به تعویق بیاندازید

احتمال بارش ۲۰ سانتیمتری برف در گلستان/ سفرها را به تعویق بیاندازید

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، گفت: احتمال بارش ۲۰ سانتی متری برف در گلستان وجود دارد.

عادل مصدقی صبح امروز ۲۰ دی ماه در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی که از شب گذشته به استان‌های شمالی از جمله گلستان وارد شده است، اظهار کرد: این سامانه در ارتفاعات به شکل برف و در پایین دست به شکل باران خود را بروز داده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته استان گلستان شاهد بارش برف در ارتفاعات بوده است، افزود: مناطقی همچون درازنو، توسکستان، خوش‌ییلاق، جنگل گلستان، گلیداغ و سایر محورهای کوهستانی از عصر دیروز بارش برف را تجربه کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا بر این اخطار نارنجی هواشناسی احتمال بارش برف تا 20 سانتیمتر در استان‌گلستان وجود دارد.

مصدقی با تاکید بر اینکه بارش‌ها تا هفته آینده در استان ادامه داشته و به دلیل برودت هوا و شدت سرما؛ یخ‌زدگی جاده‌ها را در پی داریم، تصربح کرد: بر اساس هماهنگی و آماده باش صورت گرفته، نیروهای ستادی و شهرستانی اداره کل و استان‌های همجوار و فرماندهی پلیس راه و مدیریت بحران استان، هم آماده به خدمت هستند.

وی از حضور 30 اکیپ راهداری و ترابری و 22 دستگاه نمک‌پاش و تجهیزات برفروبی در طول راهها خبر داد و گفت: 10 هزارتن شن و نمک ذخیره سازی شده تا در شرایط برفی جاده ها در سطح راههای استان پاشیده شود.

وی با اشاره به اینکه در نوار مرزی استان و پایانه مرزی اینچه‌برون نیز نیروها و امکانات راهداری آمادگی دارند که با بحرانی شدن شرایط وارد عمل شوند، ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت دهیاران، بخشداران، فرمانداران، صنوف حمل و نقل و پیمانکاران حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ضمن درخواست تعویق سفرها از مردم استان گلستان، اضافه کرد: در صورتی که مردم عزیز الزام به سفر دارند حتما از سلامت خودرو مطمئن و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند زیرا عبور بدون زنجیر چرخ از جاده‌های کوهستانی طبق هماهنگی با پلیس راه استان ممنوع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha