• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101710706
  • منبع : نمایندگی سمنان

برف‌روبی و نمک‌پاشی با ۱۵۶ خودرو/باز بودن تمام راه‌های مواصلاتی سمنان

برف‌روبی و نمک‌پاشی با ۱۵۶ خودرو/باز بودن تمام راه‌های مواصلاتی سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان سمنان از بارش برف در اکثر محورهای استان خبر داد و افزود: از روز گذشته اکیپ‌های راهداری در قالب ۲۵۰ نفر عوامل راهدار و بهره مندی از ۱۵۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، به امر برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح محورهای استان مشغولند.

وحید صداقت ۱۷ دی ماه با اشاره به بارش برف در غالب محورهای استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های شریانی و فرعی استان باز و تردد به خوبی در آنها جریان دارد.
وی به بارش های اخیر برف در سطح اکثر محورهای استان طی شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش هواشناسی و پیش بینی بارش برف و احتمال یخ زدگی و لغزندگی راههای برون‌شهری استان، عوامل اجرایی این اداره کل از روز گذشته در محورها مستقر شده و نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمک پاشی درسطح محورهای برفگیر اقدام کردند.
وی با ابراز خرسندی از آنکه با وجود بارش سنگین برف در برخی نقاط کوهستانی استان شاهد هیچ نوع انسداد درسطح  محورهای شریانی و فرعی نبوده‌ایم خاطرنشان کرد: اکیپ های راهدار ی درقالب ۲۵۰ نفر عوامل اجرایی با بهره مندی از ۱۵۶ دستگاه انواع ماشین آلات برفروب و نمک پاش نسبت به عملیات راهداری زمستانی در بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای تحت پوشش اقدام کردند.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان سمنان با بیان اینکه بیشترین میزان بارش ها در محورهای جاده‌ای مهدیشهر-شهمیرزاد-فولادمحله، چاشم-خطیرکوه، سمنان-دامغان، دامغان-گلوگاه و دامغان-چشمه‌علی بوده تصریح کرد: از مهمترین آیتم‌های ملحوظ در امر راهداری زمستانی، عملیات یخ زدایی برفاب‌ها در نیمه‌شب است.
وی تاکید کرد: معمولا به دلیل گرم شدن هوا در ساعات پس از بارش، با پدیده آب شدن برف کوهپایه ها و جاری شدن آنها در سطح راه ها مواجه می شویم که در نیمه های شب به دلیل برودت هوا با یخ زدگی سطوح جاده ای همراه می شود که عوامل اجرایی با پاشش مخلوط ماسه و نمک و همچنین تیغ زنی نسبت به رفع یخ زدگی سطوح  اقدام می کنند.
صداقت در ادامه از تمامی رانندگان  که قصد سفر به محورهای برفگیر را دارند درخواست کرد: نسبت به همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان ازسلامت سیستم گرمایش خودرو و ... اهتمام ورزند و قبل از اقدام به سفر ضمن تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها از وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور اطلاع یابند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha