• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401101509424
  • خبرنگار : 50026

پخت بیشتر؛ ملاک افزایش سهمیه آرد نانوایان در خراسان جنوبی

پخت بیشتر؛ ملاک افزایش سهمیه آرد نانوایان در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از پدیده صف، اگر نانوایان توانایی افزایش ساعت کاری و پخت را داشته باشند، به هر میزان نیاز، سهمیه آرد را افزایش می‌دهیم.

جواد اشرفی، چهارشنبه شب ۱۴ دی در حاشیه بازدید میدانی از نانوایی‌های سطح شهر بیرجند اظهار کرد: در بازدید هایی که امروز انجام شد چالش صف زیاد محسوس نبود، اما برخی از نانوایان در خصوص افزایش سهمیه آرد درخواست‌هایی داشتند. 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: افزایش ساعت پخت هم از درخواست‌های مردمی بود که اگر نانوایان بتوانند پخت را به شکلی مدیریت کنند که شاهد ایجاد صف نباشیم آمادگی برای افزایش سهمیه آراد این قبیل نانوایی‌ها را داریم و تا هر ساعتی که نانوایی‌ها قادر به پخت بوده و سرویس دهی مناسب به شهروندان داشته باشد امکان افزایش سهمیه وجود دارد. 

معاون استاندار گفت: اصلاح وزن چانه‌های نان و متناسب نبودن ساعت کاری نانوایان با شرایط آب و هوایی فصل از دیگر مواردی بود که در این بازدید بررسی شد و از نانوایان خواسته شد که به نحوی ساعت کار را مدیریت کنند تا شهروندان در شب با سرما مواجه نشوند. 

اشرفی با اشاره به اینکه معمولاً شهروندان در ساعات ابتدایی شب به نانوایی مراجعه می‌کنند، یادآور شد: از همین رو گاهی شاهد تشکیل صف‌هایی در نانوایی‌ها هستیم که با ارائه راهکارهایی قابل  مدیریت است.

وی گفت: اختیار به فرمانداران و کارگروه آرد و نان شهرستان‌ها داده‌ایم که اگر نانوایی اعلام آمادگی سرویس دهی بیشتر داشت مشکلی برای تأمین آرد نباشد. 

معاون استاندار ادامه داد: افزایش آرد متناسب با سرانه جمعیت هر منطقه است لذا جایگاه هر نانوایی هم در میزان تخصیص سهمیه آرد نقش دارد؛ ایجاد سامانه نان نو پخت سهمیه آرد نانوایان را رصد می‌کند لذا به صورت هوشمند مشخص است که هر نانوایی چه میزان نان پخت و به فروش می‌رساند. 

گفتنی است؛ در این بازدید برای یک نانوایی به دلیل کم فروشی و عدم تناسب وزن چانه پرونده تعزیراتی تشکیل شد. در این برنامه میانگین انتظار مردم در صف، بررسی امکان پخت بیشتر برای جلوگیری از صف، کیفیت نان، وزن چانه و ساعت کار نانوایان مورد رصد و بررسی با حضور معاون استاندار، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان بررسی شد.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha