• چهارشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403092820550
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد:

لزوم انطباق برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی با سند مهندسی فرهنگی

لزوم انطباق برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی با سند مهندسی فرهنگی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، عنوان کرد: در شهریور ماه امسال سند مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی، رونمایی شد و تحقق این سند در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

علی فرخنده صبح امروز چهارشنبه  ۲۸ آذر در شورای فرهنگ عمومی استان با بیان به اینکه در بدو تشکیل شورای فرهنگ عمومی در دور جدید، بحث ساختارسازی بر اساس نیاز روز جامعه و بنا به تاکید امام جمعه بیرجند در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: خراسان جنوبی فاقد سند مهندسی فرهنگی بوده که در شهریورماه امسال رونمایی شد و برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی باید منطبق با این سند باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی مبتنی بر تقویت هویت ایرانی اسلامی است، افزود: حضور میدانی در شهرستان‌ها با هدف تحقق سیاست‌های کلان هم‌راستا با زیست‌بوم هر منطقه در دستور کار دبیر شورای فرهنگ عمومی است.

فرخنده درخصوص شاخص‌های هویتی اظهار کرد: روز فرهنگ در تمامی شهرستان‌ها مشخص و شعار محوری استان خراسان جنوبی "دیار علم و ایمان" تعیین شده است و در حوزه پاسداشت زبان فارسی تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان نسبت به اصلاح تابلوهای ورودی شهرها اقدام‌های عملیاتی انجام شده است.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه تصریح کرد: با تشکیل کارگروهی جامع‌نگر، تبلیغات محیطی سطح استان باید تحت پوشش قرار بگیرد تا بتوان در راستای تبلیغ ارزش‌ها و پیشگیری از آسیب‌ها اقدام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اینکه مشکلات ناترازی انرژی ادامه دارد و نباید تبلیغات بازرگانی از تبلیغات فرهنگی پیشی بگیرد و در بحث انرژی می‌توان از این موضوع مهم بهره گرفت.

مهدی بهترین شهردار بیرجند هم با اشاره به اینکه شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی هستند و به طور متوسط ۵۰ درصد تبلیغات شهر بیرجند به تبلیغات بازرگانی و ۳۰ درصد سازه‌های تبلیغاتی در اختیار نهادهای فرهنگی است، اظهار کرد: رونق اقتصادی و توسعه اشتغال و افزایش توانمندی شهروندان را رهاورد تبلیغات محیطی بوده اینگونه تبلیغات در مقابل تبلیغات فرهنگی نیست.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی هم توضیح داد: در تبلیغات فرهنگی؛ مساجد و سازمان‌ها باید در مناسبت‌های مختلف به وظیفه خود عمل کنند که از تبلیغات اقتصادی شهرداری پیشی بگیرند.

فرماندار بیرجند هم به عدم تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیرجند اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha