• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401101307879
  • خبرنگار : 71477

پول انگلیس برای حمایت از اوکراینی‌های پناهنده ته کشیده است

پول انگلیس برای حمایت از اوکراینی‌های پناهنده ته کشیده است

خیریه‌ها هشدار دادند، اوکراینی‌ها در انگلیس مجبورند بین بی‌خانمانی و بازگشت به کشور در حال جنگ یکی را انتخاب کنند چرا که برنامه‌های حمایت مالی از آنها رو به پایان است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، شوراها به صورت قانونی موظفند در صورتی که اوکراینی‌ها جایی برای زندگی نداشته باشند، برای آنها شرایط اسکان را فراهم کنند اما برخی مقامات محلی به پناهندگان گفته‌اند نمی‌توانند پس از پایان اقامت شش ماهه‌شان در "خانه‌هایی برای اوکراین"، آنها را اسکان دهند.

به عنوان مثال، "شورای ایلینگ" به یک خانم ۲۳ ساله گفته است که بعید است بتواند به وی کمک کند چرا که این جوان "هیچ نیاز درمانی و بهداشتی جدی" ندارد. این در حالی است که به برخی دیگر گفته شده تنها زمانی می‌توانند به آنها کمک کنند که پس از ۴۸ ساعت، دیگر جایی برای زندگی نداشته باشند.

آمار وزارت مسکن انگلیس نشان می‌دهد که ۲۹۸۵ خانوار اوکراینی از پایان فوریه تا نوامبر سال گذشته میلادی خود را به عنوان بی‌خانمان به شوراها معرفی کرده‌اند. حدود ۶۹ درصد از آنها شامل کودکان زیر سن قانونی هستند و یک اکثریت ۱۹۲۰ نفری از آنها، تحت برنامه "خانه‌هایی برای اوکراین" به انگلیس آمده‌اند.

از اکتبر تا نوامبر سال گذشته میلادی همزمان با پایان تعداد بیشتری از برنامه‌های حمایت مالی، تعداد اوکراینی‌هایی که خود را به عنوان بی‌خانمان معرفی کردند، ۳۷ درصد بیشتر شده است و ۶۷۰ خانوار توسط شوراها به اقامتگاه‌های موقت منتقل شدند.

آنا جونز، مدیرعامل خیریه "RefuAid" گفت:‌ ما با سطح متفاوتی از حمایت شوراها مواجه هستیم. گاهی اوقات شوراها گفته‌اند که تا ۴۸ ساعت پیش از بی‌خانمان شدن یک فرد، نمی‌توانند به آنها کمک کنند یا مراجعه قبول کنند. این باعث استرس بیشتر بر افرادی می‌شود که در حال حاضر از جنگ فرار کرده‌اند. این امر همچنین باعث فشار بیشتر بر میزبان‌ها می‌شود. گاهی اوقات میزبان و مهمان به درستی سه ماه پیش از پایان مدت اقامت به شوراها اطلاع می‌دهند اما شوراها به انها می‌گویند که تا لحظه آخر نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی افزود:‌ برای خانواده‌های اوکراینی در انگلیس این سوال جدی پیش می‌آید که آیا بی‌خانمان شدن در انگلیس بهتر است یا بازگشت به اوکراین؟ همه اینها افرادی هستند که می‌خواهند زندگی خود را در امنیت مجددا بسازند اما برای بسیاری از انها شش ماه مدت کافی نیست.

با این وجود، طبق نظرسنجی اخیر دفتر آمار ملی از ۱۵۳۰ تن از حامیان قبلی که در برنامه "خانه‌هایی برای اوکراین" شرکت داشتند، ۱۱ درصد میزبانان گفتند که مهمانان اوکراینی‌شان به کشور خود یعنی اوکراین بازگشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha