• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101206962
  • خبرنگار : 50399

درباره سردار دل‌ها چه کتابی بخوانیم؟

درباره سردار دل‌ها چه کتابی بخوانیم؟

ایسنا/خراسان رضوی کتاب‌های بسیاری در خصوص قهرمان ملت ایران، شهید حاج قاسم سلیمانی، نوشته شده که در این مطلب به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

دی ماه سال ۱۳۹۸ بود که خبر شهادت سردار دل‌ها تمام ایران را تکان داد. او محبوب بود و رفتنش قلب بسیاری از مردم را آزرد. شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود ولی زندگی او در شخصیت نظامی خلاصه نمی‌شد؛ او بزرگ‌مردی بود که حتی بدون درجات روی شانه‌اش نیز دوست‌داشتنی بود. نام سردار پس از شهادت به کتاب‌ها هم رسید و حالا بعد از گذشت سه سال از شهادت او کتاب‌های بسیاری برای تمام گروه‌های سنی منتشر شده است. سردار سلیمانی قهرمان قصه‌ها شده و در هر کتابفروشی نام و تصویر او دیده می‌شود.

به مناسبت ایام سالگرد شهادت این قهرمان ملت، در ادامه به معرفی برخی از کتاب‌های منتشر شده با موضوع حاج قاسم سلیمانی می‌پردازیم.

کتاب «معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی» اثر محمدجواد رودگر کوهپر است و به بررسی مولفه‌های مکتب سلیمانی پرداخته است. در این کتاب از ابعاد مختلف زندگی سردار سلیمانی صحبت شده تا الگوی مناسبی به مخاطبان معرفی شود.

کتاب «ترور بزرگ تاریخ» نوشته سرهنگ حسن باقری و اثری حقوقی است. این کتاب به ابعاد ترور حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد و به نوعی کیفرخواست مجازات عاملان این حادثه است. این کتاب بر مبنای حقوق بین‌الملل نوشته شده است.

امروز همه می‌دانند معرفی قهرمانان بزرگ به کودکان امری ضروری است. کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» نوشته محمدحسن خانی کتابی ویژه کودکان است. این کتاب با زبانی کودکانه مراحل مختلف زندگی شهید سلیمانی را برای کودکان بازگوی می‌کند.

کتاب «شرح دلبری» نوشته محمدعلی تولایی، کتاب دیگری است که با موضوع سردار سلیمانی به چاپ رسیده است. این کتاب نگاهی به وصیت‌نامه شهید سلیمانی است که از اندیشه‌های والای او سخن می‌گوید.

کتاب «سلیمانی عزیز» نوشته عالمه طهماسبی، لیلا موسوی و مهدی قربانی است. این کتاب به بازگوی خاطرات سردار سلیمانی از زبان دوستان و هم‌رزمانش می‌پردازد. خاطرات این کتاب برای مخاطب دلنشین است و هر گوشه از زندگی شهید سلیمانی را پوشش داده است. در این کتاب وصیت‌نامه شهید سلیمانی نیز آورده شده است.

کتاب «این مرد پایان ندارد» نوشته سیدعلی بنی‌لوحی کتابی در ژانر خاطره‌نگاری است. تصاویر رنگی کتاب جلوه خاصی به کتاب بخشیده است. در این کتاب خاطراتی از سردار سلیمانی روایت می‌شود که برای مخاطبان تازگی دارد.

کتاب‌های بسیاری نیز از مکتب حاج قاسم صحبت به میان آورده‌اند. کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» نوشته علی شیرازی نیز به همین موضوع پرداخته است. این کتاب حاوی اطلاعات مستندی در خصوص زندگی شهید سلیمانی است و بر مبنای سخنان شهید و خاطرات دیگران از او نگاشته شده است.

کتاب «آورتین» نوشته بهزاد دانشگر کتابی با موضوع گروگان‌گیری اشرار در روستایی با همین نام در کرمان است. کتاب داستان گروگان‌گیری مردم روستا و مقاومت حاج قاسم و همراهانش در مقابل اشرار را بیان می‌کند.

با توجه به اینکه نوجوانان گروهی از جامعه هستند که هرگز نباید نادیده گرفته شوند. کتاب «برسد به دست حاج قاسم: نامه جوانان و نوجوانان به شهید حاج قاسم سلیمانی» ویژه نوجوانان و جوانان است. این کتاب را لیلی زهدی گردآوری کرده و شامل محبت و علاقه‌ نسل جدید جامعه به سردار است.

کتاب «عمو قاسم» نوشته محمدعلی جابری کتاب دیگری است که در حوزه کودک منتشر شده است. در این کتاب با روایت ۲۰ داستان زوایای گوناگونی از زندگی حاج قاسم روایت شده است که به کودک کمک می‌کند تصویر مطلوبی از قهرمان خود بسازد.

کتاب «متولد مارس» نوشته علی‌اکبر مزدآبادی است. این کتاب داستان‌ها و خاطرات شهید سلیمانی را از زبان دوستان و هم‌رزمان او بیان می‌کند. این خاطرات شامل فعالیت‌های شهید سلیمانی و تحولات عراق و سوریه است. کتاب متولد مارس شیوه زندگی شهید سلیمانی را نیز در دل خاطرات بیان کرده است.

کتاب «من قاسم سلیمانی‌ام» نوشته مرتضی شاه‌کرم و شامل پنج نمایشنامه از زندگی و خاطرات سردار سلیمانی است. این کتاب مخاطب را با جهان‌بینی و افکار شهید سلیمانی آشنا می‌کند. «مهندس مین»، «کاخ ریاست جمهوری»، «سرباز سردار»، «مفقود دوم» و «من قاسم سلیمانی‌ام» نمایشنامه‌های این کتاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha