• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401100503087

آیت‌الله سعیدی:

لازمه حکومت مردمی، تحمل رفتارهای متفاوت است

لازمه  حکومت مردمی، تحمل رفتارهای متفاوت است

ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: این حکومت مردمی است و لازمه مردمی بودن هم تحمل رفتارهای متفاوت است ولی باید مراقب باشیم تا هرج و مرج به وجود نیاید.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، پنجم دی ماه، در نشست اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، عنوان کرد: ما اگر در جلوه‌های رفتاری اهل بیت (ع) تأمل کنیم تفاوت در شیوه رفتاری آنان سرمایه امروز ما است و نظام ما به این سرمایه احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه برخی افراد به خاطر تطبیق ناقص رفتار اهل بیت (ع) به شرایط زمان رفتار های متفاوتی انجام می‌دهند، افزود: ما از رفتار متفاوت برخی نباید ناراحت باشیم زیرا این حکومت مردمی است و لازمه مردمی بودن هم تحمل رفتارهای متفاوت است ولی باید مراقب باشیم تا هرج و مرج به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه همه باید به طور کلی مطیع امر ولایت باشیم، اضافه کرد: این که هر کس در هر امری هر طور دلش بخواهد رفتار کند صحیح نیست و یک تهدید است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) حضور مردم را در تمامی عرصه ها مؤثر دانست و بیان کرد: در امور خیریه و عام المنفعه نیز اگر پروژه ای دیرتر و با پول کمتر ساخته شود ولی مردم در آن مشارکت داشته باشند بهتر است.

در هر کاری نام اهل بیت (ع) مردم مشتاقانه مشارکت می‌کنند 

در این دیدار حافظی، دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم، با بیان اینکه مردم با اهل بیت (ع) انس دارند و در کاری که به نام اهل بیت (ع) باشند با اشتیاق مشارکت می کنند، عنوان کرد: استان قم پشتیبان ساخت صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین است که تا الآن ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد امسال قم ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که به صورت سرانه هر نفر در استان قم ۸ هزار تومان می شود، افزود: تا کنون نزدیک به ۴ میلیارد جمع اوری شده و پیش بینی می کنیم که تا پایان سال ۷۵ تا ۸۰ درصد به تعهدات خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث اربعین هم امسال ۱۴۶ موکب داشتیم که ۱۴۰ موکب با ملیت ایرانی و موکب هایی از تایلند، افغانستان، پاکستان و روسیه نیز بوده است، گفت: ۱۱۴ موکب ما اسکان و تغذیه داشتند، ۱۷ موکب فقط تغذیع و ۱۵ موکب هم فقط کار فرهنگی می کردند و محل استقرار این موکب ها هم از داخل قم تا مهران و تا کربلا و یک موکب هم در کرمانشاه و یک موکب هم در سبزوار بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی خدماتی که موکب ها ارائه دادند ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: در کنار این خدمات ۱۵۰ نفر روحانی هم به موکب ها اعزام داشتیم و ۳۷۷ وسیله نقلیه نیز وظیفه حمل و نقل را بر عهده داشتند و ۸۷۹ تأسیسات بهداشتی نیز در عراق ایجاد شده است.

همچنین در این نشست حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم و رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم و نماینده ادراه کل اوقاف استان قم بر مردمی بودن منابع برای بازسازی عتبات عالیات تأکید کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha