• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401100502462
  • خبرنگار : 50463

رئیس کل دادگستری یزد:

حساب افراد معاند از دانشجویانی که اسیر جو حاکم شدند، جداست

حساب افراد معاند از دانشجویانی که اسیر جو حاکم شدند، جداست

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد کفت: حساب افرادی که معاند هستند و آگاهانه در مسیر نقشه‌های شوم دشمنان این سرزمین گام برداشته‌اند، از دانشجویانی که ابراز پشیمانی کرده و اسیر جو حاکم یا فریب فضای مجازی شدند، جداست.

«غلامعلی دهشیری» در دیدار با تعدادی از دانشجویان دستگیر شده حوادث اخیر و خانواده آنان،گفت: دستگاه قضایی استان با استفاده از رأفت اسلامی و ایجاد زمینه تخفیف مجازات و با هدف اصلاح و بازدارندگی بیشتر، فرصتی را ایجاد کرد تا دانشجویان و خانواده آنان در یک فضای معنوی و غیر قضایی بتوانند مشکلات و درخواست های خود را با مدیران ارشد قضایی استان یزد مطرح نمایند.

وی دانشجویان را امید آینده کشور دانست و گفت: برای ساختن ایرانی آباد و تضمین آینده ای روشن و تعالی بخش، باید همه ارکان کشور به ویژه ظرفیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاهی کشور در میدان عمل قرار گیرند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه گفت: هر کشور و حاکمیت در مقابل اخلال در نظم و آسیب به زیر ساخت های عمومی و ایجاد جو روانی آسیب رسان موضع می گیرد و برای هر یک از این اعمال خلاف قانون نیز مجازات هایی تعیین شده است، اما تلاش می شود با رأفت اسلامی، تخفیف مجازات و یا تعلیق حکم، از آثار سوء حوادث اخیر برای افراد کم تقصیر کاست.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تلاش خواهد شد ظرفیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مراکز علمی و دانشجویی به میدان بیاید و در مسیر ارائه الگوهای درست در زمینه های تجربی، اجتماعی و انسانی حرکت نماید گفت: حساب افرادی که معاند هستند و آگاهانه در مسیر نقشه های شوم دشمنان این سرزمین گام برداشته اند از دانشجویانی که ابراز پشیمانی کرده و اسیر جو حاکم، یا فریب فضای مجازی شدند جداست.

وی ضمن تاکید بر اینکه هرچه تحقیق و پژوهش پیرامون حوادث اخیر صورت گیرد، قدر مسلم ابعاد بیشتر جنگ ترکیبی روشن تر خواهد شد، گفت: شاید در مدیریت امور کشور هم مشکلاتی وجود داشته باشد که باید اصلاح شود، اما آنچه که بیشتر ماهیت حوادث اخیر را روشن می کند که موضوع «توهم توطئه» نیست بلکه یک جنگ تمام عیار ترکیبی محسوب می شود، تحقیق و پژوهش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، دهشیری در پایان افزود: در تعلیق مجازات با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سعی خواهد شد در همان زمینه هایی که مورد ابهام دانشجویان بوده است، زمینه های تحقیقی و پژوهشی ارائه گردد تا گره های ذهنی و ابهامات این نسل آتیه ساز ایران اسلامی باز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha