• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401092919879
  • منبع : نمایندگی سمنان

وعده ویژه استاندار سمنان به جوانان "گنده‌پلی" و "الیکایی"

وعده ویژه استاندار سمنان به جوانان "گنده‌پلی" و "الیکایی"

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از آمادگی استان برای تخصیص زمین برای سکونت دائمی روستاییان کوچ‌کرده در صورت بازگشت به روستا خبر داد.

سید محمدرضا هاشمی ۲۹ آذرماه در حاشیه سفر کاروان خدمت جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان در مناطق روستایی شهرستان شاهرود اظهار کرد: این برنامه‌ کاروان‌ خدمت در سطح استان و در یکایک شهرستان ها، روستاها و مناطق محروم‌ با حضور مدیران کل استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به مهاجرت معکوس به روستاهای مستعد در استان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا به هر جوان روستاهای گنده پلی و الیکایی که بخواهد در روستای خود به دور از خوش‌نشینی، سکونت دائم داشته باشد، زمین تخصیص دهیم.

هاشمی عنوان کرد: هیچ‌ جوان روستایی نباید برای احداث مسکن‌ در سطح روستاها دغدغه ای داشته باشد.

استاندار سمنان افزود:ما به دنبال تحقق مهاجرت معکوس به روستاها در راستای توسعه و پیشرفت‌مناطق روستایی هستیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان اظهار کرد: بنیاد مسکن‌ انقلاب اسلامی استان در بحث ساخت‌ مسکن‌ روستایی در سطح کشور پیشرو است.

وی گفت: بحث خانه های بهداشت، احیاء‌ قنوات، ایجاد مشاغل روستایی، مسکن و تامین‌ آب پایدار در سطح روستاها از اولویت های کاری ما در استان است.

هاشمی بیان کرد: مباحث، مسائل، موارد و دغدغه های مطرح شده در خصوص روستاهای گنده پلی و الیکایی توسط مسئولان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

استاندار سمنان همچنین تاکید کرد:  بحث تخصیص قیر رایگان که از مطالبات مردم روستای ده خیر است انجام می شود.

هاشمی اظهار کرد: بحث ساماندهی زمین های خارج از محدوده و سایر موارد و مباحث مطرح شده از سوی روستاییان، توسط مسئولان روستای ده خیر رسیدگی خواهد شد.

 استاندار سمنان همچنین در جمع تعدادی از روستاییان ابرسج گفت: مردم روستای ابرسج ، مردمی متدین بوده و  تعداد بالایی از روحانیون از فرزندان‌این دیار هستند که بسیار ارزشمند است.

هاشمی افزود: مباحث و موارد مطرح شده برای روستا در حوزه های تامین زمین برای احداث مسکن، تامین آب شرب، بهسازی شبکه آبرسانی، لایروبی رودخانه ، پل تردد و دسترسی روستائیان، بهسازی روستایی، رفع مشکلات عشایر و سایر موارد مرتبط پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

استاندار سمنان ادامه داد: ما در تحقق وعده های داده شده صادق خواهیم بود و در حد مقدورات موجود، با اولویت بندی مصوبات در سطح روستاها اجرایی خواهد شد.

این مسوول ارشد استانی خاطرنشان کرد:  محقق شدن مصوبات روستاهای پشت بسطام که امروز میزبان کاروان خدمت بودند، با اولویت بندی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بحث آسفالت معابر روستایی در قالب طرح هادی طی یکسال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در سطح روستاهای استان  انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha