• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401092718269
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان

برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان، به برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت ملی در اسفندماه سال جاری، برگزار و فراخوان آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

محمدرضا داوطلب امروز، ۲۷ آذرماه در دومین نشست تخصصی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با اشاره به در پیش بودن روز و هفته بصیرت، اظهار کرد: استان گیلان جزو استان‌های پیشتاز در خلق حماسه نهم دی بود و حضور گسترده گیلانیان در هشتم دی، سبب درخشش نام استان در قله بصیرت و دفاع از حریم ولایت شده است.

وی با بیان اینکه باید از چنین فرصت هایی برای توسعه جهاد تبیین استفاده کرد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک دستگاه چند وجهی در زمینه امور فرهنگی پیشتاز بوده و می بایست نسبت به نیازهای جامعه به ویژه قشر ایثارگر در این بعد پاسخگو باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان جهاد تبیین را راهکاری دانست که توسط آن دشمن نمی تواند با تحریف واقعیات افکار و اذهان جامعه ما را منحرف کند و تصریح کرد: نسل آینده ساز ایران اسلامی هدف اصلی دشمنان است و باید با برنامه ای مناسب در قالب جهاد تبیین از فرزندان میهن اسلامی دفاع و پاسداری کنیم.

داوطلب با تشریح برنامه های پیش روی بنیاد شهید گیلان به منظور توسعه ارزش های جهاد تبیین، ادامه داد: برگزاری جلسات تبیین با سخنرانی تحلیلگران و اساتید استانی و ملی ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر در طول سال مخصوصا ایام و مناسبات ویژه ای همچون ۹ دی، سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید قاسم سلیمانی، دهه فجر و... از جمله برنامه های پیش رو خواهد بود.

وی تولید محتواهای فرهنگی در قالب کلیپ و پوستر و انتشار آن به ویژه در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه های در دست اجرا بیان کرد و افزود: همچنین به منظور ترویج هرچه بیشتر اصل تبیین، جلسات شناختی و معرفتی نیز ویژه کارکنان این دستگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان به برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار به میزبانی استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت ملی در اسفندماه سال جاری برگزار و فراخوان آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

داوطلب، نمایش های صحنه ای، عروسکی، محیطی و... ویژه گروه سنی کودک و نوجوان را از محورهای این جشنواره ملی عنوان کرد و متذکر شد: داوری هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان یزد نیز در حال انجام است و طی روز های آینده پنج اثر گیلانی شرکت کننده در این جشنواره نیز مورد حکمیت هیئت داوران قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha