• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401092215212
  • خبرنگار : 50040

معاون استاندار گیلان مطرح کرد

نقش کلیدی زنان در دفاع از کشور/ دشمن هر روز در حال هجمه است

نقش کلیدی زنان در دفاع از کشور/ دشمن هر روز در حال هجمه است

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، با اشاره به نقش کلیدی زنان در دفاع از کشور، خاطرنشان کرد: باید از نخبگان و فرهیختگان بخواهیم به تبیین دفاع مقدس و نقش زنان بپردازند و الگوها را معرفی کنند.

حسین مصطفی پور در نخستین نشست کمیته بانوان ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، با بیان اینکه بانوان سهم قابل توجهی در فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت دارند، اظهار کرد: بانوان ما در همه صحنه های انقلاب پای کار هستند.

وی دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک دوران درخشان و ارزشمند دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد نقش آفرینی همه اقشار و اصناف در پشیبانی از جبهه ها بودیم که در این میان نقش زنان ویژه و بارز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش اساسی و اثرگذار مادران و همسران در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: آن نقشی که بیش از همه در اذهان جلوه می کند، نقش پشتیبانی بانوان از جبهه هاست، اما بانوان ما علاوه بر نقش رزمندگی و حضور مستقیم در خط مقدم و تقدیم شهید و جانباز، به ایفای یک نقش معنوی و روحانی نیز در حمایت از رزمندگان پرداختند.

مصطفی پور، هدف از برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا را نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: اگرچه دفاع مقدس تمام شده است، اما برای مادران و همسران و خواهران و دختران شهدا و جانبازان هنوز دفاع مقدس تمام نشده و این نقش آفرینی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مادران و همسران و فرزندان شهدا همچنان غم فراق و دوری را تحمل می کنند، گفت: امروز وظیفه داریم که قدردان همه تلاش ها و فداکاری ها و زحمات مادران و همسران جانبازان قطع نخاعی و اعصاب و روان باشیم و به جایگاه آنان بپردازیم.

معاون استاندار گیلان، با اشاره به تداوم هجمه دشمن به آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی حتی در سال های پس از جنگ، اضافه کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای کشور وقت و هزینه صرف کردیم، امروز نیز باید برای جنگ های فرهنگی و اقتصادی دشمن آماده باشیم، زیرا دشمن هر روز در حال حمله و هجمه است.

وی شهدای مدافع حرم و امنیت را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر بانوان در دوران دفاع مقدس پشتیبان رزمندگان بودند، امروز نیز باید در عرصه حضور داشته باشند و اجازه ندهند که دشمن از حربه «زن، زندگی، آزادی» در جهت اهداف شوم خود استفاده کند.

مصطفی پور، با اشاره به نقش کلیدی زنان در دفاع از کشور، خاطرنشان کرد: باید از نخبگان و فرهیختگان بخواهیم به تبیین دفاع مقدس و نقش زنان بپردازند و الگوها را معرفی کنند و لذا یادواره ها و کنگره های شهدا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه شدن آرمان ها و ارزش های نظام و انقلاب و امام و رهبری و شهدا برای نسل امروز و فرداست.

ساخت مستند نقش زنان گیلان در دفاع مقدس

سرهنگ غلامرضا ملک علیپور، رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان نیز، کار کردن برای شهدا را عامل خیر و برکت دانست و اظهار کرد: اولین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان از سال ۱۳۸۹ شروع و سرانجام در سال ۱۳۹۵ اجرایی شد.

وی با بیان اینکه دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان را باید باشکوه تر از قبل برگزار کنیم، گفت: در کنگره اول ۱۶ یادواره و هشت اجلاسیه شهرستانی و چهار اجلاسیه پایانی داشتیم و لذا برای کنگره دوم تا پایان سال ۱۴۰۲ باید کلیه یادواره ها و اجلاسیه ها را برگزار کنیم و اجلاسه های پایانی در سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان با اشاره به نصب تندیس مادران سه شهید و چهار شهید گیلان در همه شهرستان ها، عنوان کرد: در کنگره اول ۱۸۱ هزار فقره سند و دست نوشته و وصیت نامه و عکس و... را از خانواده های شهدا دریافت و جمع آوری کردیم.

ملک علیپور، از تشکیل ۱۶ کمیته ذیل ستاد دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته بانوان یکی از این کمیته های ۱۶گانه است، زیرا گیلان ششمین استان از نظر تعداد رزمندگان زن است.

وی با بیان اینکه ۱۴ خانواده چهار و سه شهید و ۱۳ خانواده تک فرزند شهید داریم، ادامه داد: کمیته بانوان باید اقدام به نصب تندیس این خانواده ها در شهرها کند.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان همچنین خواستار توجه به نقش و جایگاه مادران و همسران شهدای مدافع حرم و نصب تندیس های آنان شد و خاطرنشان کرد: به دنبال نامگذاری خیابان ها و میادین و پارک ها و بوستان های بانوان به نام شهدای زن هستیم.

وی با بیان اینکه حراست از پرچم کشور باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: ۲۴۵ زن گیلانی رزمنده در قید حیات هستند و لذا باید آنان را به عنوان اسطوره های ایثار به جامعه معرفی کنیم. در این راستا از ساخت مستند نقش زنان گیلان در دفاع مقدس حمایت می کنیم.

ملک علیپور، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر انجام کارهای هنری شاخص در حوزه دفاع مقدس، متذکر شد: یکی از اجلاسیه های دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان «زن، سبک زندگی، زیست عفیفانه» نام دارد که در همه شهرستان ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha