• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401092114222
  • خبرنگار : 50444

در هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی بجنورد مطرح شد؛

اعتبارات شهرداری بجنورد کفاف تمام مشکلات را نمی دهد

اعتبارات شهرداری بجنورد کفاف تمام مشکلات را نمی دهد

ایسنا/خراسان شمالی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت همکاری فرادستگاهی برای کاهش مشکلات مردم با توجه به اعتبارات محدود این مجموعه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد، ۲۱ آذر ماه برگزار شد و اعضای آن بر مشکلات عمده شهر، کمبود اعتبار و ضرورت همکاری فرادستگاهی برای کاهش معضلات تمرکز کرده و از دادگستری درخواست ورود به آن ها برای برطرف شدن را کردند.

سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش های شورای اسلامی شهر، آلودگی هوا در مرکز استان را یکی از مشکلات بزرگ برشمرد و گفت: البته هنوز در ابتدای این معضل هستیم و اگر اقدامات مناسب اتفاق بیفتد می توان از آن جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: باید اقدامات مطالعاتی و پژوهشی در این خصوص انجام شود و دادگستری نیز به ترک فعل های مسئولان ورود کند تا این مشکل همانند کلان شهرهای کشور حاد نشود.

علی اربابی نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز خدمات رسانی به شهرک ها و مناطق حاشیه شهر را در اجرای عدالت شهری بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی جلسات متعددی برگزار شده و نسبت به رفع مشکلات این محلات در تمامی حوزه های مدیریت شهری برنامه ریزی شده است و در حال اقدام هستیم.

یوسف مغروری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر نیز اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری را جهت توسعه و پیشرفت شهری الزامی دانست و بیان کرد: البته این قانون نیازمند تصویب در مجلس است که از طریق مجمع شورای عالی استان ها در حال پیگیری هستیم اما تا آن زمان نیازمند توجه دستگاه های خدمات رسان هستیم که عملیات عمرانی خود را با هماهنگی شهرداری انجام دهند. متاسفانه در حال حاضر حفاری های بی برنامه دستگاه های خدمات رسان هزینه های سنگینی بر دوش شهرداری می گذارد.

وی کارخانه کمپوست و ایستگاه میانه دفع زباله شهرداری بجنورد را از عمده ترین مشکلات مدیریت شهری اعلام کرد و افزود: در این زمینه بازدیدها، جلسات، مصوبات و پیگیری های متعددی انجام شده ولی همچنان این مشکل برطرف نشده است.

احمدرضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر نیز ضمن گلایه از برخی دستگاه ها در اجرای برنامه ها بصورت جزیره ای گفت: موازی کاری و عدم اجرای مصوبات می تواند آسیب زیادی به جامعه برساند و این مهم نیازمند ورود دستگاه های نظارتی جهت پیگیری مصوبات اجرا نشده از گذشته تا کنون است.

وی اظهار کرد: اعتبارات شهرداری نیز محدود است و اگر تمام آن را صرف مشکلات شهری کند حتی یک دهم آن ها هم برطرف نمی شود.

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر نیز ضمن گلایه از عدم برخورد با تخلفات برخی از مدیران، قانون را برای اجرای عدالت برای همه یکسان دانست و بیان کرد: بی عدالتی در هیچ کجا قابل تحمل نیست و مردم از دیدن آن ناراضی هستند.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که این جلسه با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی برگزار شد، اعضای شورای شهر بجنورد از وی خواستند تا نسبت به هرگونه ترک فعل توسط مدیران سایر دستگاه های اجرایی که سبب معطل ماندن اقدامات برای کاهش مشکلات شهری شده است، ورود کنند.

همچنین اعظم السادات افشین فر در ادامه جلسه، ۳ سوال خود از شهردار بجنورد که ۸ آذر ماه به صورت کتبی مطرح کرده بود را با پاسخ های شهردار قرائت کرد که به خاطر ماموریت شهردار در تهران برای افزایش سهم شهرداری از اعتبارات ملی، به جلسه بعد موکول شد تا به صورت شفاهی نیز پاسخ داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha