• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1401092013140
  • منبع : باشگاه دانشجویان

انتشار شماره جدید نشریه دانشجویی «باستان‌نامه»

انتشار شماره جدید نشریه دانشجویی «باستان‌نامه»

انجمن علمی دانشجویی باستان‌شناسی دانشگاه محقق اردبیلی، چهارمین شماره از دومین دوره دوفصلنامه علمی تخصصی «باستان‌نامه» را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «سرگذشت جیمز پرستون دلگادو»، «مطالعاتی در بزرگداشت پروفسور گیز فهروری»، «غارهای آغاز نوسنگی و نوسنگی شدن در زاگرس جنوبی»، «سنت‌های تدوین در جوامع حلفی»، «مجسمه‌های شاخدار ساخته شده از سنگ از دوره‌ی نوسنگی و مس مسنگی و اهلی‌سازی گوسفند و بز»، «مطالعه اشیای فلزی عصر آهن محوطه‌ی مسجد کبود تبریز»، «بازنگری تاریخ استحصال فلز مس توسط انسان در مرکز فلات ایران بر اساس آزمایش پتروگرافی سرباره‌های محوطه صدرآباد زرندیه»، «مسیحیان نستوری در مراغه تحت حاکمیت مغول»، «چرا دانه‌ها طراحی می‌شوند؟ از منظر باستان‌گیاه‌شناسی»، «پیوند دیگری بین باستان‌شناسی و انسان‌شناسی: انسان‌شناسی مجازی»، «آشنایی با هسته‌ی انسان‌شناسی جسمانی (آزمایشگاه زیست‌باستان‌شناسی موسسه‌ی باستان‌شناسی دانشگاه تهران)» و «معرفی کتاب»، عناوین مطالب منتشر شده در این شماره نشریه است.

در بخشی از مطلبی با عنوان «سرسخن» آمده است: «خداوند را شاکریم که چهارمین شماره دوفصلنامه نشریه باستان‌نامه انجمن علمی دانشجویی گروه باستان‌شناسی دانشگاه محقق هم‌اکنون در پیشروی شما است.

در این مسیر همراهی دلسوزانه اعضای انجمن، اساتید گروه باستان‌شناسی محقق و سایر گروه‌های دانشگاهی دیگر و همچنین دوست‌داران فرهنگ و تاریخ ایران عزیزمان موجب شد که این امر مهم به رغم سختی‌ها و ناملایمات زیاد به سرانجام برسد.

امیدواریم که این راه همچنان با تمام قوا ادامه پیدا کند و شماره حال حاضر مورد توجه و عنایت اساتید و دانشجویان گرامی باستان‌شناسی و تاریخ قرار بگیرد. ...»

محسن الله‌بخشی اقمسجد و سهراب دشتیاری ریک، مدیرمسئولی و سردبیری، دوفصلنامه «باستان‌نامه» را برعهده دارند و علاقه‌مندان برای دریافت نسخه الکترونیکی آن می‌توانند به کانال @nashriat_uma مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha