• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401091912724
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

فعالیت ۲۶ اکیپ راهداری زمستانه در گلستان/ وجود ۵۱ گردنه برف‌گیر

فعالیت ۲۶ اکیپ راهداری زمستانه در گلستان/ وجود ۵۱ گردنه برف‌گیر

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از فعالیت ۲۶ اکیپ راهداری زمستانه در راهدارخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: نیروهای اکیپ زمستانه از ابتدای آذر ماه فعالیت خود در طرح زمستانه را آغاز کرده‌اند.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به طرح زمستانه راهداری اظهار کرد: پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی و فرعی و راه روستایی در استان گلستان وجود دارد که از این میزان طول راه سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن تحت پوشش طرح زمستانه قرار دارد.

وی از وجود ۵۱ گردنه برف‌گیر به طول بیش از ۸۰۰ کیلومتر خبر داد و افزود: با بارش‌های خوبی که هفته گذشته در استان گلستان رخ داده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وارد طرح زمستانه شده و امسال ۲۶ اکیپ راهداری زمستانه در راهدارخانه‌های گلستان با مشارکت و هماهنگی پلیس‌راه و سایر دستگاه‌های خدمات رسان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۴۵۰ نفر در راهداری سطح استان گلستان فعالیت دارند که غالب آن‌ها در طرح زمستانه مشارکت می‌کنند، بیان کرد: ۲۲ دستگاه ماشین نمک‌پاش مکانیزه در استان گلستان وجود دارد و در کنار آن ماشین‌آلات و دستگاه‌های دیگر نیز برای برف‌روبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصدقی اضافه کرد: در بارش‌های اخیر برف که در ارتفاعات درازنو کردکوی، توسکستان، جاده گرگان به شاهرود، آزادشهر به شاهرود، زرین گل علی آبادکتول، اولنگ رامیان، گلیداغ مراوه‌تپه و ارتفاعات دوزین مینودشت و گالیکش رخ داد برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام شده و نیروهای اکیپ‌های زمستانه از اول آذرماه به‌طور کامل در مناطق کوهستانی و راهدارخانه‌ها استقرار دارند.

وی به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از راهبندان در زمان ریزش برف سنگین اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه اعم از ذخیره‌سازی شن و نمک برای یخ‌زدایی و اقدامات اولیه قبل از بارش در سطح استان گلستان انجام شده و در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک در محل آشیانه‌های راهدارخانه‌ها ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه گشت‌های راهبری و ترابری گلستان بر روی محورهای جاده‌ای استان کنترل لحظه‌ای دارند، گفت:همچنین به‌طور مستمر با اداره کل هواشناسی گلستان مرتبط هستیم و براساس سامانه‌ها و هشدارهای هواشناسی اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از مردم خواست در طرح راهداری زمستانه مشارکت داشته باشند و گفت: مردم تجهیزات زمستانه اعم از زنجیرچرخ به همراه داشته باشند، گاهی اوقات در میان سرما و ریزش برف و باران برخی از خودروها به دلیل نداشتن زنجیرچرخ با مشکل مواجه می‌شوند که علاوه بر خود، دیگران را هم به‌زحمت می‌اندازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha