• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401091610855
  • خبرنگار : 71129

مجارستان جلوی کمک میلیاردی اتحادیه اروپا به اوکراین را گرفت

مجارستان جلوی کمک میلیاردی اتحادیه اروپا به اوکراین را گرفت
پرچم اتحادیه اروپا و مجارستان

دولت مجارستان در تلاش برای آزادسازی کمک مالی اتحادیه اروپا به نفع خودش، در جلسه وزیران دارایی اتحادیه اروپا در بروکسل به پیشنهاد ارائه کمک‌های مالی کلان به ارزش ۱۸ میلیارد یورو به اوکراین رای منفی داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری euractiv، مقام‌های کی‌یف به این مبلغ که مجارستان جلوی تاییدش را گرفته برای پوشش کسری بودجه رو به رشد و حفظ جریان اقتصاد نیاز فوری دارند.

کمیسیون اروپا اکنون به دنبال راه‌های مختلف برای ارائه کمک مالی کلان ۱۸ میلیارد یورویی است که در نوامبر سال جاری پیشنهاد کرده بود. این کمک مالی برای پرداخت در سراسر سال ۲۰۲۳، به مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو برای هر ماه طراحی شده است.

معاون رئیس کمیسیون اروپا گفته است: اوکراین، کشوری درگیر جنگ است و به شدت به حمایت نیاز دارد. ما نمی‌توانیم به دیگر کشورهای عضو اجازه دهیم تا رای‌گیری درباره تصویب این بسته کمک مالی را به تاخیر بیندازند و این حمایت مالی از سوی اتحادیه اروپا را منحرف کنند.

اقدام مجارستان، اعتراضی به اقدامات اتحادیه اروپا علیه بوداپست به شمار می‌رود. کمیسیون اتحادیه اروپا بارها پیشنهاد کرده که بودجه این اتحادیه برای مجارستان تحت مکانیسم حاکمیت قانون اتحادیه اروپا مسدود شود تا زمانی که دولت این کشور مجموعه‌ای از اصلاحات حکومتی و حاکمیت قانون را اجرا کند.

مجارستان نارضایتی خود را بابت بسته کمک مالی ۱۸ میلیارد یورویی به اوکراین که از طریق صدور بدهی مشترک جدید اتحادیه اروپا تامین می‌شود، اعلام کرده است.

وزرای دارایی اتحادیه اروپا در نشست خود به بررسی پیشنهاد کمیسیون برای مسدود نگهداشتن بخش‌هایی از کمک مالی اتحادیه برای مجارستان هم صحبت کردند. این تاخیر در تایید کمک مالی به اوکراین برای اتحادیه اروپا هم نگران‌کننده است چون این کشور جنگ‌زده در پی حملات روسیه به شدت در خاموشی به سر می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha