• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401090201404
  • خبرنگار : 50356

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی خبر داد

کشف ۲۸ تن مواد اولیه «یونولیت» در حاشیه شهر مشهد

کشف ۲۸ تن مواد اولیه «یونولیت» در حاشیه شهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کشف ۲۸ تن مواد اولیه تاریخ گذشته‌ یونولیت در یکی از کارگاه‌های زیرزمینی در حاشیه شهر مشهد خبر داد.

بخشعلی بیاتی قله‌زو اظهار کرد: به تازگی واحدی در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد شناسایی و ۲۸ تن پلی استایرن انبساطی (مواد اولیه یونولیت) در آن کشف شد.

وی افزود: در بررسی بیشتر از این واحد ۲۰۰۰ کیلوگرم محصولات یونولیت به‌صورت برش نزده کشف و مشخص شد، این واحد ۶۸۰۰ عدد یونولیت از نوع بلوکه سقفی را در بازار توزیع‌ کرده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: بیشتر این مواد اولیه تاریخ گذشته بود. همچنین کیفیت این مواد هم قطعاً باید بررسی شود، به همین منظور نمونه‌های آن را هم به اداره استاندارد ارسال شده است. در این زمینه طی آزمایش ضمنی که همکاران ما انجام داده‌اند، حرارت این مواد موجب آتش گرفتن آن‌ شده است. کاملا مشخص است این کالاها فاقد استاندارد و کارگاه هم بدون مجوزهای قانونی در حال فعالیت است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره چگونگی شناسایی این واحد بیان کرد: منابعی که در بازار بودند به ما اطلاع دادند که یک کارگاه غیرمجاز چنین کالاهایی را عرضه می‌کند. پرونده گران‌فروشی و تقلب این واحد در دست بررسی است و پس از مشخص شدن نتایج آزمایش این واحد به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند. روز سه‌شنبه هم‌ برای پلمب این واحد با تعزیرات هماهنگی شد.

بیاتی افزود: ارزش ریالی مواد کشف شده یک میلیارد تومان و ارزش کالاهای فروخته‌شده نیز یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان است. البته اگر تایید شود غیرقابل‌مصرف و قابل اشتعال است، کل محموله جنس تقلبی محسوب می‌شود زیرا این مواد غیرقابل عرضه و استفاده در صنعت ساختمان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، وی ادامه داد: از شهروندان خواهشمندم در صورت مشاهده واحدهای غیرمجاز با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha