• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082819184
  • خبرنگار : 50160

شهردار زنجان عنوان کرد

۴ برابر شدن اعتبار عمرانی شهر زنجان در مقایسه با سال گذشته

۴ برابر شدن اعتبار عمرانی شهر زنجان در مقایسه با سال گذشته

ایسنا/زنجان شهردار زنجان با اشاره به ۴ برابر شدن اعتبار عمرانی شهر در مقایسه با سال گذشته، گفت: خوشبختانه کارهای عمرانی در شهرداری با شتاب بیشتری در حال انجام است.

علیرضا فیروزفر شامگاه دیروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه با اعضای نظام مهندسی استان، اظهار کرد: حقیقت این است که در نگاه توسعه‌ای به شهر در حال حاضر مدیریت شهری رویکرد به غیر از اخذ جریمه ساخت و سازهای غیرمجاز دارد و در این راه نه تنها سعی در کاهش این منابع دارد بلکه مستعد است این گونه منابع باید کم‌کم حذف شوند.

شهردار زنجان با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های قدیمی و مطالبات چند دهه‌ای مردم از جمله سبزه‌میدان، پروژه پادگان و آسفالت‌ریزی و کف‌سازی بازار افزود: برخی از این پروژه‌ها چند دهه روی زمین باقی مانده بود و امروز در حال انجام و اتمام است.

وی از دیگر اقدامات راهبردی شهرداری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۴۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده و ناوگان حمل و نقل عمومی پس از ۱۷ سال نوسازی شد.

فیروزفر همچنین از آمادگی شهرداری برای فصل زمستان و بارش برف خبر داد و گفت: در این راستا ماشین‌آلات برف روبی به روزرسانی شده و دو کارخانه محلول یخ‌زدا نیز در حال ساخت است.

این مسئول به برنامه‌های سال آینده شهرداری زنجان نیز اشاره کرد و گفت: برای سال آینده نیز اقدامات زیربنایی در زیباسازی و روان کردن ترافیک را در برنامه خواهیم داشت، ضمن اینکه ساخت چند پل غیرهمسطح نیز در برنامه پیش‌بینی شده است.

شهردار زنجان در ادامه با بیان اینکه شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن است و امیدواریم با هماهنگی این سه ارگان راه کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز اصولی اندیشیده شود، افزود: شهرسازی زنجان نیازمند یک کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز است.

وی با اشاره به اینکه انجام برخی از اقدامات در پیشگیری از تخلفات ساختمانی مقطعی است و در دراز مدت پاسخگو نیست، افزود: باید به دنبال راه چاره برای حل مشکلات شهری در حوزه ساخت‌وساز و جلوگیری از بی‌نظمی‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha