• جمعه / ۲۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401082718800
  • خبرنگار : 50536

امام جمعه موقت تبریز:

نقشه‌ی شوم دشمن در جریانات اخیر، سوریه‌سازی ایران است

نقشه‌ی شوم دشمن در جریانات اخیر، سوریه‌سازی ایران است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز، گفت: دشمنان به روش سوریه سازی به دنبال تجزیه کشور هستند و اکنون گروهک را احیا کرده و نقشه شوم دشمن همان سوریه سازی است.

حجت‌الاسلام مهدی عالی، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: الان ما در جنگ جهانی تمام عیار رسانه‌ای دشمن قرار گرفته‌ایم که تنها صلاح آن رسانه است و دشمن با تمام قوا در تمام عرصه‌ها وارد جنگ و نبرد تمام‌عیار با کشور ایران شده است و خواسته‌اش تسلیم شدن ملت ایران است.

 وی افزود: دشمن تا به حال نتوانسته امت بصیر و هوشمند را با خود همراه کند و وقتی نقشه‌اش محقق نمی‌شود به حرکات‌ رادیکالی روی می‌آورد که آخرین مورد آن ترور مصلحانه در ایذه و اصفهان است و شاید بدتر از این‌ها هم اتفاق بیافتد، اعتراض حق همه‌ی مردم است ولی راه و روشی دارد این جریانات اعتراض نیست بلکه آشوب و ترور کور است. 

امام جمعه موقت تبریز، خاطر نشان کرد: دشمن وقتی مشاهده کرد مردم با این‌ها همراهی نمی‌کنند به آشوب و انتقام روی آورد، وظیفه‌ی ‌ما این است که مردم بصیرت خود را حفظ کنند تا مبادا دشمن نقشه‌ی شوم خود را عملی کند.

وی ادامه داد: بصیرت یعنی عمق خواست دشمن را با چشم دیدن سطحی نگر و ظاهر بین نباشیم باید ببینیم عمق استراتژی دشمن چیست و از ما چه می‌خواهد، تا به الان به لطف خدا مردم بصیر صبر کرده و شهید داده‌اند ولی تسلیم  دشمن نشده‌اند.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به نامگذاری اغتشاشات اخیر به جنبش مردمی افزود: در این ایام افرادی که سردمداران فتنه‌ی ۸۸ هستند به دشمن گرا و چراغ سبز نشان دادند که ایران را تحریم کنند آن هم تحریم فلج کننده نه تنها این‌ها محکوم نکردند بلکه اغتشاشات را جنبش مردمی نامگذاری کردند.

وی متذکر شد: این مملکت تازه از انتخابات شیرین تمام شده بود و اکثریت مردم در پای صندوق رای حاضر بودند و این حرکت باعث شد به دشمن بهانه جدیدی بدهیم و آن‌ها هم به دنبال تجزیه‌ی این کشور باشند.

وی ادامه داد: توصیه و هشدار من این است که ساکت نباشید موضع بگیرید خود را نشان دهید از چه چیزی واهمه دارید طرف مقابلم با جوانان،نوجوانان، مخصوصا مسئولین فرهنگی در دانشگاه‌ها و آموزش و پروش است که توجه کنند الان مهم ترین مسئولیت جهاد تبیین است و دشمن هر روز در حال کشته سازی است چون دستش خالی است و بهانه‌ی دیگری ندارد. 

عالی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن خاطر نشان کرد:  دشمن با ذهنیت جامعه و جوانان بازی می‌کند، با جوانان حرف بزنید و حقیقت را بیان کنید دشمن فقط با جنگ رسانه‌ای در هر جهت و سمت و سویی به ما هجوم آورده و در این عرصه باید همه وارد میدان شوند.

وی یادآور شد: بیل کلینتون رئیس جمهور سابق ایالات متحده‌ی آمریکا گفت ما پشتیبان اهل ایران هستیم آگاه باشید که دشمن دنبال چه چیزی است؟ چه کسانی با ایران همنوا شده اند؛ همانطور که تا به الان به خواسته‌ی خود نرسیده‌اند به فضل الهی با رهبری حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب از این به بعد هم نمی‌رسند.

وی با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله مجتهدشبستری گفت: این بزرگوار به مدت طولانی در مصلا برای همه‌ی ما نماز خوانده یکی از چهره‌های معروف، تاثیرگذار و سیاسی بود روح این بزرگوار و همه‌ی شهدای محراب قرین رحمت باشد.

عالی با اشاره به پنجم آبان ماه، روز تشکیل بسیج مستضعفان خاطر نشان کرد: ‌همه‌ی ما وامدار بسیج هستیم در سال ۱۳۵۸  بسیج جهاد سازندگی و بسیج ۲۰میلیونی شکل گرفت، نقش بسیج در ۸سال دفاع مقدس، سیل‌ها، زلزله‌ها، دوران کرونا و الان هم در این اغتشاشات اخیر به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تبریز، در پایان اضافه کرد: بسیج متن ملت، تکلیف گرا و وظیفه محور است، بسیج یعنی حضور مقتدرانه‌ی مردم، فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ معنویت، ایثار، شجاعت،غیرت، استقلال و آزادی است لذا بسیجی‌ها با ارزشترین افراد جامعه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha