• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1401082316112
  • خبرنگار : 71664

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور خبر داد؛

جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان طی ۴ سال

جذب ۳ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان طی ۴ سال

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان در حال حرکت به سمت دانشگاه های تراز کشور است و اساتید برجسته ای در حال جذب هستند. از ۸۰۰ عضو هیئت‌علمی ۵۵۰ نفر در سال ۱۴۰۴ بازنشسته خواهند شد که با فرایند جذب هر سال ۵۰۰ ردیف جذب هیئت‌علمی، این مشکل حل و ۳۰۰۰ هزار عضو هیئت‌علمی در طی چهار سال  آینده جذب می‌شوند. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام‌والمسلمین علی تقوی در  نشست اعضای هیئت‌علمی پردیس‌های استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه باید در کنار هم و همدلانه تلاش کنند تا دانشجو معلمانی در تراز انقلاب اسلامی که هم انقلابی باشند هم متدین و هم عالم تربیت کنند.

تقوی افزود: دانشگاه فرهنگیان در حال پوست اندازی است و آینده ی روشنی پیش رو مجموعه دانشگاه فرهنگیان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش های خوبی در سال های اخیر در دانشگاه صورت گرفته است اضافه کرد: ۵۰۰ عضو هیئت‌علمی و ۱۲۰۰ دکتر معلم جذب خواهند شد که با این روند جذب امیدواریم مشکل کمبود هیئت‌علمی در دانشگاه حل‌شود.

مسئول نهاد رهبری در ادامه سخنان خود گفت: پیرو اهتمام ویژه رهبری و حمایت های بی دریغ رئیس جمهور محترم، برای اولین بار بودجه عمرانی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص پیدا کرد و طی ماه های اخیر ۶۰۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی از آموزش و پرورش و کمک خیرین به دانشگاه فرهنگیان اضافه شده است.

احمدرضا نوزانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هر نقص و اشکالی که در دستگاه اجرایی مملکت می بینیم ریشه ی این نقص ها را باید در آموزش و پرورش بررسی کنیم. اگر آموزش و پرورش را بتوانیم اصلاح کنیم کل مملکت اصلاح خواهد شد و اگر بخواهیم آموزش و پرورش درست شود باید دانشگاه اصلاح شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم خروجی دانشگاه بسیار خوب باشد افزود: در حوزه مسائل تربیتی، اخلاقی و فرهنگی باید انسان هایی تربیت کنیم که جامعه را به مسیر تعالی و پیشرفت هدایت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست صمیمی اعضای هیئت‌علمی پردیس های استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین تقوی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور و احمدرضا نوزانی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha