• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081812885
  • خبرنگار : 50569

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی عنوان کرد

بی‌توجهی به برندینگ عامل از دست رفتن بخشی از بازارهای صادراتی

بی‌توجهی به برندینگ عامل از دست رفتن بخشی از بازارهای صادراتی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صادرات مساله برندینگ است، گفت: متاسفانه ما بخشی از بازارهای صادراتی خود را به دلیل عدم توجه به مساله برندینگ در رقابت با کشورهای همسایه از دست داده‌ایم. یکی از دلایل این امر نیز عدم وجود ساختار مناسب برای ایجاد برندهاست.

امیررضا رجبی امروز، ۱۸ آبان، در همایش بین‌المللی غذای طیب که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طیب یکی از زمینه‌هایی است که در محور اهداف برنامه‌ریزی شده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. یکی از اهداف ما ارتقاء بهره‌وری در صنایع غذایی است و از این‌ رو نشان طیب می‌تواند این مسیر را برای ما به صورت بومی و در چارچوب آموزه‌های اسلامی فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون برای ارتقاء بهره‌وری در صنایع توصیه شده، برگرفته از کشورهای غربی است؛ بنابراین نشان طیب می‌تواند این مدل را تغییر داده و طرحی نو بیافریند.

رجبی تصریح کرد: نشان طیب از خراسان رضوی آغاز شده و امید است تا زمان محدودی کشورهای جهان را درنوردد. این نشان می‌تواند به عنوان چتری برای همه برندها باشد. از طرفی ما در استان چند برند در صنایع غذایی داریم که در فضای بین‌الملل می‌درخشند. از این‌ رو اگر نشان طیب به عنوان یک چتر قرار گیرد، توسعه این برندها در سطح بین‌الملل با سرعت بیشتری امکان‌پذیر خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: موضوع دیگری که مورد توجه صنعت است، صنایع سبز و یا صنایع دوست‌دار محیط زیست است که در این خصوص نیز نشان طیب به عنوان یک فرایند از شروع تا پایان تولید محصول کمک می‌کند تا صنایع ما در یک چارچوب مشخص و مبتنی بر آموزه‌های قرآنی این مسیر را طی کند و دوست‌دار محیط زیست هم باشند.

رجبی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از معتقدین توسعه نشان طیب است. همچنین سازمان توسعه تجارت صنایع هم برای مدل حمایتی و تعریف جایگاه این برند در گسترش صنایع مامور شده است. بنابراین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی کاملا حامی توسعه نشان طیب است.

وی ادامه داد: امید است که روزی شاهد باشیم هم این نسل و هم نسل آینده از کسانی که برای توسعه این نشان تلاش کردند، یاد کنند و این نشان راه خود را برای داشتن یک زندگی سالم باز کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: نشان «طیب» محدود به غذا نیست بلکه در حوزه‌های مختلف زندگی قرار است این نشان توسعه پیدا کند؛ به عبارتی تعریف سبک زندگی جدید بر اساس آموزه‌های دینی است که با عنوان طیب ارائه خواهد شد.

مسعود میرزایی‌ شهرآبی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: تا زمانی‌ که به لحاظ عقلی و شعوری با طبیعت ارتباط برقرار نکنیم، نمی‌توانیم فناوری سطح بالایی به دست آوریم.  اگر امروز دمای زمین در حال افزایش است، اگر اقلیم دستکاری شده و ذهنیت‌های اشتباهی در رابطه با فناوری وجود دارد، به این علت است که به کدهایی که خداوند در طبیعت برای ما قرار داده، مراجعه نکرده‌ایم.

میرزایی‌ شهرآبی ادامه داد: به اعتقاد ما دنیا سراسر پر از افعال خداوند است اما این افعال خداوند را چطور می‌توان آشکار کرد؟ امروز با بهره‌گیری از فیزیک، شیمی، ریاضی و صنایع غذایی است که می‌توان افعال خداوند را آشکار کرد. در حال حاضر فناوران با الهاماتی که از طبیعت گرفته‌اند، محصولاتی با تکنولوژی بالا تولید کرده‌اند که همگی دستاوردهای چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه علمای دین اسلام معمولا شیمیدان و فیزیکدان بوده‌اند اما امروز جهان غرب با کار رسانه‌ای ویژه‌ای که انجام داده، گزاره‌ای مبنی بر جدایی علم و دین را مطرح کرده است؛ این در حالی است که ما دست روی این خرابکاری غرب گذاشته‌ایم و می‌خواهیم این گزاره را بازسازی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: تلاش می‌کنیم در حد توان خود دستیابی به فناوری به درستی، به دور از هیجان و به صورت پایه‌ای دنبال شود و به شکوفایی جدی و دور از کپی‌کاری دست یابیم و به بخشی از اهداف کشور که مهم‌ترین آن، فرهنگ فناوری است، نائل شویم.  در این راستا لازم است با همکاری یکدیگر از آنچه خداوند در طبیعت کدگذاری کرده، به درستی استفاده کنیم تا از این طریق به یک جامعه فرهنگی و فعال تبدیل شویم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha