• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401081107168
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

طرح هوشمندسازی شبکه آب شرب خراسان جنوبی؛ در دو قدمی افتتاح

طرح هوشمندسازی شبکه آب شرب خراسان جنوبی؛ در دو قدمی افتتاح

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت:‌ طرح هوشمندسازی شبکه آب شرب استان آغاز شده که اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین امامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب جزء دستگاه‌های خدمات رسان است، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب با توجه به خدمات رسانی در دو بحث فاضلاب و آب در خط مقدم حفاری‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در بحث فاضلاب بیرجند بیش از هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: در بحث تأمین آب، میزان سرمایه گذاری انجام شده به مراتب از این رقم بالاتر بوده و عمده منابع از محل تملک دارایی و سایر منابع است.

امامی با اشاره به اینکه لازم است شرکت ارقام را بازپرداخت داشته و به خزانه دولت برگرداند، افزود: مطالعات پدافند غیرعامل در پنج شهر استان انجام شده و در باقی شهرها نیز در حال انجام است تا در زمان بحران، خدمات پایدار را تصمین کنیم.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف شناسایی شده و در تمام شهرهای استان چاه‌هایی برای زمان‌های بحران تجهیز شده است، اظهار کرد: در دو سال گذشته بعد از ادغام شرکت های آب و فاضلاب اقدامات اساسی در بخش ناوگان آبرسانی سیار انجام شده که در این زمینه ۷ تانکر جدید خریداری شده و تعداد تانکرهای این مجموعه به ۲۹ ناوگان افزایش پیدا کرده است.

پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی شبکه فاضلاب بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی شبکه فاضلاب شهر بیرجند خبر داد و گفت: تدوین سند جامع تامین آب در شرایط اضطراری در استان نیز اجرایی شده است.

امامی ادامه داد: در شش ماهه سال جاری در راستای توسعه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب ۸ کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا شده و تعداد ۶۵۰ انشعاب فاضلاب برای تعداد ۱۴۰۰ واحد با کاربری‌های مختلف نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین در راستای نگهداری و استفاده بهینه از شبکه ها و تأسیسات فاضلاب ۵۸ کیلومتر شبکه فاضلاب شستشو و لایروبی و برای مبارزه با حشرات موذی کل شبکه طی دو مرحله سم پاشی شده است.

امامی، حجم فاضلاب تصفیه شده از ابتدای سال جاری تا کنون را بالغ بر ۵.۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند نیز در ماه‌های پایانی سال گذشته وارد مدار بهره برداری آزمایشی شده که با بهره برداری کامل از این تصفیه خانه، ضمن افزایش ظرفیت، ارتقاء کیفیت پساب تولیدی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی در مورد کیفیت منابع آبی نیز ادامه داد:‌ بخش بسیاری از این منابع کیفیت مطلوب را نداشته، اما در راستای حل محدودیت‌های آبی در استان همراه با خشکسالی خراسان جنوبی و رفع دغدغه‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha