• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401080906176
  • خبرنگار : 50291

جانشین فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران:

قانون گرایی تامین کننده امنیت در جامعه است 

قانون گرایی تامین کننده امنیت در جامعه است 

ایسنا/تهران جانشین فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران قانونگرایی شهروندان را بستر شکل گیری ساختارهای اجتماعی برشمرد و گفت: قانون گرایی می تواند ضمن افزایش بازدارندگی وتامین کننده امنیت اجتماعی در هر جامعه نیز باشد. 

سرهنگ شهرام امیریان ظهر دوشنبه ۹ آبان ماه خاطر نشان کرد: زندگی مسالمت آمیز افراد در یک جامعه  تنها در صورت رعایت قواعد مشترک ممکن می شود، اما این قواعد مشترک باید واجد ویژگی هایی باشند که بتوانند به این هدف برسند.
 
وی افزود: تدوین قوانین مناسب و فراگیر شدن آن بستر شکل گیری ساختارهای اجتماعی است که می تواند  تامین کننده امنیت اجتماعی در هر جامعه نیز باشد، بنابراین مفاد قانونی باید انعکاس مناسبت ها و روابط اجتماعی در هر جامعه باشد و برای تنظیم روابط اجتماعی همان جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

امیریان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در این بحث مورد توجه قرار گیرد، تدوین قوانین مورد نیاز شهروندان است که باید متناسب با الگوهای ارزشی هرجامعه به صورت قطعی قابلیت اجرا داشته باشد و به هیچ عنوان با موانعی که اجرا را غیر ممکن می سازد، روبه رو نشود.
 
وی تصریح کرد: قانون اصولاً برای تنظیم رفتار یک اجتماع مفروض تصویب می شود و چنانچه این امر با قواعد عام حاکم بر رفتار افراد جامعه تضاد داشته باشد موجب هرج و مرج در جامعه و فقدان رویه یکسان در رسیدگی های قضائی می شود.
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه هدفمند کردن بسترهای تعاملی پلیس با مردم گامی موثر در این زمینه خواهد بود، اظهار کرد: مردم و نهادهای اجتماعی به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی نقش محوری در برقراری امنیت دارند و باید سازوکارهای اساسی را در این زمینه ایجاد کنیم.
 
جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان سخنان خود با بیان این که گسترش دامنه مشارکت پلیس با مردم موجب خلاقیت و نوآوری در نظام اجتماعی و انضباط در حوزه امنیت اجتماعی می شود، گفت: چنانچه نظام مشارکتی پلیس در جامعه به درستی پایه گذاری شود؛ نتایج مثبت دیگری به دنبال دارد که از جمله آنها حاکمیت معنویت و اخلاق مداری در جامعه، افزایش بهره وری در کار و انسجام بیشتر میان مردم می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha