• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041510557
  • خبرنگار : 71592

مخالفت تل‌آویو با درخواست حماس درباره آتش‌بس

مخالفت تل‌آویو با درخواست حماس درباره آتش‌بس
رئیس موساد

رئیس موساد و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی گفت با درخواست جنبش حماس در توافق پیشنهادی آتش‌بس مخالفت کرده است.

به گزارش ایسنا، «دیوید بارنیا» رئیس سرویس اطلاعات موساد و تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس غزه که امروز جمعه از سفر به دوحه بازگشت، به میانجیگران در مصر و قطر گفت تل‌آویو با درخواست حماس درباره ارائه تعهدی مکتوب درخصوص ادامه مذاکرات مرحله دوم بدون محدودیت زمانی مخالف است.

وبگاه خبری واللا به نقل از مقامات صهیونیست نوشت درخواست تعهد مکتوب، آخرین مانع پیش از شروع مذاکرات درباره تبادل اسرای غزه است.

روزنامه اسرائیل هیوم نوشت هیات مذاکره‌کننده اسرائیلی پس از پایان این دور از مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه در قطر به تل‌آویو بازگشت.

این در حالی است که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم خواهان موافقت کابینه نتانیاهو با آتش‌بس در غزه هستند.

در همین زمینه، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش کردند مسوول پرونده اسرای غزه در ارتش این رژیم تهدید کرده در صورت سنگ‌اندازی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر تلاش‌های فعلی آتش‌بس، استعفا خواهد داد.

بسیاری از مقامات صهیونیستی معتقدند نتانیاهو به بهانه تداوم حکومت خود، مانع از توقف جنگ و برقراری آتش‌بس در نوار غزه می‌شود.

واللا در ادامه به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت اختلافات درمورد پاسخی که حماس به توافق پیشنهادی آتش‌بس ارائه کرده، به مدت مذاکرات درمورد شروط مرحله دوم مربوط می‌شود که باید منجر به برقراری آتش‌بس پایدار شود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش کرد این رژیم با شرط حماس مخالفت کرده مبنی بر اینکه این جنبش اسامی اسرای فلسطینی را که قرار است در جریان اجرای آتش‌بس آزاد شوند، انتخاب کند.

این شبکه گزارش کرد رژیم صهیونیستی می‌خواهد از توانایی خود برای از سرگیری جنگ در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی حماس، اطمینان حاصل کند.

درباره مذاکرات تیم رژیم صهیونیستی در دوحه نیز شبکه ۱۳ این رژیم گزارش کرد این مذاکرات چندین ساعت ادامه یافت و رژیم صهیونیستی معتقد است که ممکن است چندین هفته ادامه داشته باشد.

پس از بازگشت هیأت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی از دوحه، دفتر نتانیاهو اعلام کرد این هیأت مذاکرات آتش‌بس را هفته آینده از سر خواهد گرفت و همچنان شکاف‌هایی بین طرف‌های مذاکره وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha