• سه‌شنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401071909994
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

کار فرهنگی متناسب با حال مخاطب و مقتضیات زمان و مکان اجرا شود

کار فرهنگی متناسب با حال مخاطب و مقتضیات زمان و مکان اجرا شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: کار فرهنگی باید با لحاظ کردن مقتضیات حال مخاطب، موقعیت زمان و مکان، وضعیت افراد، ادبیات و واژگان مناسب و سایر موارد مرتبط، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

علی نظری در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره طه با موضوع قصه آدم و ابلیس، اظهار کرد: شیطان اگر بخواهد کسی را از مسیر راستی و درستی منحرف نماید، این کار را با جذابیت انجام می‌دهد و مسائل را با زرق‌وبرق لازم تزئین می‌کند و با جذابیت به خورد افراد جامعه می‌دهد و این فرآیند را با ناز و کرشمه و دلالت و راهنمایی باطل مزین می‌کند تا به مقصود و هدف خود برسد.

وی تصریح کرد: با وجود این شرایط، مجموعه‌های بشری و فرهنگی نیز برای اینکه بتوانند با این رویه‌های باطل به مقابله بپردازند و کار ماندگار و سودمندی برای بشریت انجام دهند، می‌بایست کارها را به زیور و شکوه ظاهری و دلالت‌های جذاب و معنوی و راهنمایی‌ها براساس آموزه‌های دینی و برای رضای خداوند متعال مبتنی سازند تا بتواند از ماندگاری لازم برخوردار شود.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: بنابراین همه دلسوزان و مجموعه‌های فرهنگی و دانشگاهی متناسب با این شرایط، کار فرهنگی را با لحاظ کردن مقتضیات حال مخاطب، موقعیت زمان و مکان، وضعیت افراد، ادبیات و واژگان مناسب و سایر موارد مرتبط برنامه‌ریزی و اجرا نمایند و اگر تعلل و کوتاهی در این زمینه صورت گیرد نتایج مثبتی در این راستا به بار نخواهد آمد.

پرهیز از موازی کاری‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان ضمن تبریک ایام بازگشایی دانشگاه‌ها خواستار برنامه‌ریزی دقیق، مدون و اثرگذار در خصوص تشکیل ستاد برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌های دانشگاه با هدف رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و پرهیز از موازی کاری‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شد.

گفتنی است؛ در این نشست هریک از اعضاء دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارائه کردند و مصوباتی نیز برای اجرا به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha