• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401071607477
  • خبرنگار : 71505

تعداد یاورشهرهای تهران به ۹ مرکز رسید

تعداد یاورشهرهای تهران به ۹ مرکز رسید

سه یاورشهر دیگر با حضور شهردار تهران، ریاست شورای شهر تهران و فرماندار تهران به بهره برداری رسید تا مجموع یاورشهرهای تهران به ۹ یاورشهر برسد.

به گزارش ایسنا، احمدی صدر در آئین افتتاح سه مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر، گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که آسیب‌های اجتماعی را به گونه‌ای نگاه کنیم که گویی این آسیب‌ها در خانواده ما رخ داده است. در حقیقت باید نگاه انسان محور و اخلاق محور را در دستور کار خود قرار می‌دادیم که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و شهردار تهران گفتمان جدیدی در این حوزه مطرح شد.

وی افزود: بی تردید باید ظرف سال‌های گذشته این گفتمان برای حوزه آسیب‌های اجتماعی شکل می‌گرفت که این کار انجام نشد. بی تردید همه افرادی که در کف خیابان‌ها دچار آسیب شده‌اند باید همچون خانواده خود ببینیم تا بتوانیم نسبت به حل مشکلات آنها اقدامات موثری انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد ظرفیت ۳۰۰۰ نفری در بهره برداری از شش یاورشهر گذشته در شهر تهران، گفت: در یاورشهر یک برای افراد بالای ۶۵ سال ۵۰۰ نفر ظرفیت، یاورشهر ۲ برای افراد زیر ۱۸ سال ۱۰۰ نفر ظرفیت، یاورشهر ۳ برای افراد زخم باز و عفونی با ۲۰۰ نفر ظرفیت، در یاورشهر ۴ برای میانسالان با ۱۰۰۰ نفر ظرفیت، یاورشهر ۵ ویژه بانوان ۲۲۰ نفر و در یاورشهر ۶ نیز ۱۰۰۰ نفر ظرفیت ایجاد شده است. در یاورشهر ۷ ویژه معلولین کم توان جسمی ۱۰۰۰ نفر ظرفیت، یاورشهر ۸ ویژه بانوان دچار بیماری‌های اعصاب و روان با ۱۵۰ نفر ظرفیت و در یاورشهر ۹ در فاز نخست با ۱۵۰۰ نفر ظرفیت ایجاد شده که این سه یاورشهر امروز به صورت همزمان به بهره برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: در یاورشهر ۹ در فاز دوم ۲۵۰۰ نفر ظرفیت ایجاد خواهد شد که همه این تلاش‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شده و در تلاش خواهیم بود با برنامه‌ای در ۹ گام این افراد آسیب دیده به جامعه و آغوش خانواده بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha