• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401061411287
  • خبرنگار : 50184

سازش میان دو طایفه اهل تسنن و اهل حق در کرمانشاه

سازش میان دو طایفه اهل تسنن و اهل حق در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه اختلاف و نزاع میان دو طایفه اهل سنت و اهل حق کرمانشاه با حضور مسئولین قضایی، بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه به مصالحه انجامید.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری کرمانشاه در  مراسمی که به این منظور در مسجد محمد مصطفی(ص) کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به آیات و روایتی درخصوص فواید گذشت، اظهارکرد: در قرآن کریم و احادیثی که از ائمه اطهار(ع) بیان شده، همواره به گذشته و ایجاد مودت و دوستی تاکید شده است و ما نیز به تبعیت از ایشان و بر اساس شرع مقدس وظیفه داریم چنانچه اختلافی میان مردم پیش آمد در جهت رفع مشکل و ایجاد مصالحه که اثرات ماندگاری دارد، تلاش کنیم.

وی افزود: همچنانکه بارها تاکید کرده ایم ایجاد مصالحه اثرات ارزشمند و به مراتب ماندگاتری تا صدور حکم دارد، چرا که مصالحه به مودت و دوستی می انجامد و کینه را از میان بر می دارد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما ایجاد مصالحه است و بارها تاکید شده و معتقدیم بیش از 90 درصد پرونده ها قابلیت سازش را دارند. بر این اساس از همه بزرگان و ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ می خواهیم در این امر خیر ما را کمک کنند تا وقت و انرژی خود را صرف پرونده های مهمتری در دادگستری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه  با اشاره به اختلافی که اخیرا میان دو طایفه از برادران اهل تسنن و اهل حق پیش آمده و متاسفانه سبب حوادث ناخوشایندی میان این دو طایفه شده بود، تاکید کرد: اینگونه اختلافات بجز این که بر جامعه و مردم هزینه تحمیل کند، هیچ عایدی ندارد، بنابراین از همان ابتدا باید این مشکلات حل شوند و اجازه نداد به حوادث و مشکلات بزرگتری تبدیل شوند.

وی گفت: با حضور و همت  دادگستری استان خصوصا معاون توسعه حل اختلاف استان  جلسات متعددی برای ایجاد سازش میان این دو طایفه برگزار شد که خوشبختانه این نشست ها به نتیجه رسید و امروز خوشحالیم این دو طایفه بزرگ کما فی السابق با برادری و دوستی در کنار هم به زندگی خویش ادامه می دهند.

این اقدام در ادامه فعالیت های دادگستری استان کرمانشاه و معاونت توسعه حل اختلاف به منظور سازش و در راستای پویش " به عشق امام حسین(ع) می بخشم" صورت گرفت. 

سازش میان دو طایفه اهل تسنن و اهل حق در کرمانشاه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha