• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401051310637
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد

وجود ۱۰۰۰هیئت مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد

وجود ۱۰۰۰هیئت مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰۰ هیئت مذهبی در این استان وجود دارد.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری عصر پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران افزود: ۱۰۰۰ هیئت مذهبی در این استان وجود دارد که از این تعداد اطلاعات و مشخصات ۷۰۰ هیئت در این سازمان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی در سال جاری، در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح بصورت دسته روی آغاز و محل تجمع بلوار جمهوری اسلامی و همراه با پخش زنده و مستقیم از شبکه استانی دناست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مکان تجمع شرکت کنندگان نیز میدان امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای برگزاری آئین‌ها و برنامه‌های عزاداری دهه نخست ماه محرم، همکاری و مشارکت لازم را با سازمان تبلیغات اسلامی استان داشته اند.
افتخاری تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی از جمله کرسی‌های تلاوت نیز از سوی هیئت‌های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در کنار آئین‌های عزاداری ماه محرم در این استان لحاظ شده است.

وی پرداختن هیئت‌های های مذهبی استان به موضوع‌ها، مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هر محله و اقدام برای کاهش یا رفع آنها را یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در کنار آئین‌های عزاداری ماه محرم در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۷۰۰ مبلّغ بومی و غیربومی در ماه محرم سال جاری، به نقاط مختلف این استان اعزام شده اند.

افتخاری تاکید کرد: ۹۰۰ مداح خانم و آقا نیز با حضور در هیئت‌های مذهبی استان اقدام به نوحه خوانی، روضه خوانی و مرثیه سرایی می‌کنند.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه تاکنون میزان استقبال قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه نوجوانان و جوانان از آئین‌ها و برنامه‌های عزاداری ماه محرم مطلوب بوده است، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی این استان در ماه محرم امسال در کنار برگزاری آئین‌ها و برنامه‌های عزاداری به موضوع مهم و ضروری جهاد تبیین نیز می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: سرعت انتقال از فضای سنتی به پسامدرنیته در استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی زیاد بود که فرصت لازم جهت تامین ارائه روش هایی برای عواطف دینی متناسب با فضای موجود را پیدا نکرده ایم، از طرفی نهادهای دینی متناسب با شرایط جدید از جمله حسینیه و مساجد نداریم و خلاء هایی نسبت به سایر استانها در این استان وجود دارد که نیاز به شناخت محتوایی و جامعه شناسی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha