• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401050805612
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

دوگانگی حجاب با معیشت نیرنگ دشمن است

دوگانگی حجاب با معیشت نیرنگ دشمن است

ایسنا/اردبیل مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ایجاد دوگانگی حجاب و عفاف با معیشت مردم نقشه دشمن است تا مردم را سرگرم مسائل حاشیه‌ای کند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز گذشته ۷ مرداد در آیین طلایه‌داران تبلیغ در آستانه ماه محرم در اردبیل اظهار کرد: علما و روحانیون به رغم مظلومیت سپر بلای جامعه در تأمین امنیت روحی و روانی هستند و با تلاش مجاهدانه خود سعی می‌کنند تا تقویت دینداری، ارزش‌ها و باورهای اعتقادی استحکام بیشتری پیدا کند.

وی ماه محرم را فرصتی بی‌نظیر برای تبلیغ دینی، فرهنگی و بیان مسائل اجتماعی توصیف کرد و گفت: مبلغان در کنار فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) باید بر اساس مسائل روز و مقتضیات زمان روشنگری کرده و به دور از تعصب موضوعات و مسائل را مطرح کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با دوگانگی حجاب و معیشت، دین و آزادگی و دیگر مسائل پیرامونی مردم را از حقایق و رفتار عقلانی دور کنند در حالی که جریان تبلیغ علما و روحانیون می‌تواند روشنگری‌ها را در این زمینه به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده حرکت سیدالشهدا (ع) را جریان‌ساز در مسیر اعتلای ارزش‌های دینی و تقویت روحیه باورپذیری بیان کرد و افزود: تا زمانی که حرکت‌های ما در بخش‌های فرهنگی، امنیتی و اقتصادی مردم‌پایه نباشد، محکوم به شکست هستیم.

وی پشتوانه جریان‌های فرهنگی را همراهی مردم و توجه به حفظ انسجام توصیف کرد و ادامه داد: دشمن با فرهنگ لیبرالیسم تلاش می‌کند تا فرهنگ دینی و اعتقادی ما را لگدمال کند در حالی که علما و روحانیون به عنوان سربازان بر خط جبهه فرهنگی باید تلاششان بر تقویت هویت فرهنگی و اعتقادی باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفتمان‌سازی و هویت‌سازی را ضرورت جامعه امروز توصیف کرد و گفت: آنهایی که تلاش می‌کنند تا با بیان مسائل غیرواقعی حجاب و عفاف و حیا را در جامعه زیر سؤال ببرند، باید شرمنده حرکت بی‌بدیل سیدالشهدا (ع) باشند چرا که آن حضرت در دفاع از حریم خانواده‌ و حجاب و عفاف ذره‌ای از مرام دینی عقب‌نشینی نکرد بلکه تلاش کرد تا در نظام اسلامی باورهای اعتقادی تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن بی‌هویت کردن عزاداری‌ها و سست کردن ایمان و اعتقادات را در بین جوانان هدف‌گذاری کرده ولی قطعا در این مسیر شکست خواهد خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل توجه تام به موضوع خانواده و استحکام نظام اجتماعی را یادآور شد و اضافه کرد: حرکت دشمن در سال‌های اخیر بحران جمعیتی را رقم زده و بهتر است با هوشیاری تمام به سمت حفظ بنیان‌های خانواده و فرزندآوری حرکت کنیم تا با پرهیز از مسائلی همچون اسقاط جنین، بارداری را در بین بانوان به عنوان عنصر افزایش جمعیت مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha