• جمعه / ۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401050705376
  • خبرنگار : 71461

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ:

مدیریت منابع انسانی را در خدمت دیپلماسی فرهنگی قرار می دهیم

مدیریت منابع انسانی را در خدمت دیپلماسی فرهنگی قرار می دهیم

ملک محمد نجفی گفت: ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در کنار تثبیت مولفه‌های تشکیل دهنده دیپلماسی فرهنگی، تلاش می‌کنیم از ظرفیتهای جاری در حوزه منابع انسانی در راستای استمرار تحرک و پویایی این منظومه استفاده کنیم. ما باید در این راستا، سرمایه های انسانی خود را در جایگاه مناسبی(واقع در منظومه دیپلماسی فرهنگی) قرار دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اهداف سازمان فرهنگ‌ و ‌ارتباطات اسلامی در دوره جدید مدیریتی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین ماموریت‌های ما در دوران جدید، استفاده از ظرفیت‌های حوزه منابع انسانی در مسیر  دیپلماسی فرهنگی است.  

وی ادامه داد: مناسبات جاری در حوزه منابع انسانی به سبب تکثیر سازمان‌ها و خلق مناسبات جدید، روز به روز پیچیده تر می شود. یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولین حوزه مدیریت و منابع انسانی در کشور، رصد این تحولات و به روزرسانی خدمات و الگوها بر اساس نیازهای بومی و سازمانی است.

نجفی تاکید کرد: اگر این دانش و بومی‌سازی آن به صورتی مناسب با یکدیگر ترکیب شود، اهداف آن مجموعه به خوبی تحقق پیدا می‌کند. این قاعده در خصوص سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز صادق است. بدیهی است که مولفه‌های فرهنگی و فکری ما نسبت به دیگر کشورها متفاوت است.

به گفت وی الگوی ما در حوزه فرهنگ، انقلاب اسلامی ایران و ارزش‌هایی است که منبعث از این انقلاب مقدس است.  

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ افزود: دغدغه اصلی ما، ساخت منظومه دیپلماسی فرهنگی کشور با استناد به این مولفه‌هاست. اما ساخت یک منظومه، قطعا باید با یک سلسله بایسته‌هایی همراه باشد که مهم‌ترین آنها، ایجاد ارتباطات موثر میان اجزای آن و نگاه نتیجه‌محور و عملیاتی نسبت به فعالیت این ساختار است. در اینجاست که نقش مدیریت منابع انسانی به صورتی پررنگ مطرح می شود.

وی خاطرنشان‌کرد: ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در کنار تثبیت مولفه‌های تشکیل دهنده دیپلماسی فرهنگی، تلاش می‌کنیم از ظرفیتهای جاری در حوزه منابع انسانی در راستای استمرار تحرک و پویایی این منظومه استفاده کنیم. نیروهای انسانی کارآمد، نقش به سزایی در تسریع این روند خواهند داشت. ما باید در این راستا، سرمایه های انسانی خود را در جایگاه مناسبی(واقع در منظومه دیپلماسی فرهنگی) قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۱۸:۰۳

درودوبرکت خدا برخادمین باصداقت وپاک