• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401050302099
  • منبع : نمایندگی اردبیل

برای نوزدهمین بار،

آیین استقبال از محرم در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود

آیین استقبال از محرم در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل سوم مرداد در جلسه هماهنگی برگزاری این آیین، اظهار کرد: این مراسم معنوی همراه با مداحی، نوحه‌سرایی و سخنرانی از ساعت ۱۹ عصر فردا در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده از همکاری شورا، شهرداری و هیئت‌النور در برگزاری این آیین معنوی قدردانی کرد و گفت: مردم حسینی اردبیل از چند روز مانده به ماه محرم در قالب این آیین ارزشمند و مراسم طشت‌گذاری که به صورت سنتی برگزار می‌شود، به استقبال ماه عزای حسینی می‌روند.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری این مراسم، روز چهارشنبه نیز آیین طشت‌گذاری نیز در مسجد جامع اردبیل برگزار خواهد شد تا پایتخت حسینیت به صورت رسمی وارد ایام سوگواری حسینی شده و در ماه محرم و صفر شاهد برگزاری آیین‌های مختلف عزاداری در شهرها و روستاهای این استان با تهیه و توزیع نذورات مختلف باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: امسال در تشکیل جلسات هماهنگی با هیئت‌های مذهبی، از روحانیون، مبلغان و هیئت‌ امنای مساجد درخواست کردیم تا بیشتر به غنای محتوایی این ایام توجه شده و با پرهیز از شکل ظاهری، پیام نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) به نسل‌های آینده منتقل شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آیین عزاداری امسال با توجه به شرایط کرونایی همچنان با رعایت موازین بهداشتی و عمدتا از سوی مساجد محلات مختلف در فضای باز برگزار خواهد شد و در کنار برگزاری عزاداری در مسیر تاریخی اردبیل، شاهد شور و شعور حسینی بیشتر در پایتخت حسینیت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا با همراهی آحاد جامعه مراسم‌های معنوی این ماه محرم و صفر با محتوای عالی برگزار شده تا بتوانیم انتقال‌دهنده پیام راستین نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha